اعلانیه
اعلانیه

بازاریابان انتظار کاهش اندکی در بودجه های مارتک دارند، اما پلتفرم های جدید همچنان در کانون توجه هستند

در شرایطی که همه‌گیری جهانی کروناویروس همچنان بر مشاغل کوچک و بزرگ دامن می‌زند، تیم‌های بازاریابی برای سال مالی 2021 با بودجه‌های کمتر آماده می‌شوند.

اما بر اساس پیش بینی سال 2021 نظرسنجی از نزدیک به 100 متخصص بازاریابی، انتظار نمی رود که martech تقریباً به اندازه سایر حوزه ها ضربه بزرگی را متحمل شود.

طبق نظرسنجی ما، 55٪ از پاسخ دهندگان انتظار دارند بودجه تبلیغات و کمپین آنها در سال 2021 بیشترین ضربه را در مقایسه با هزینه های مارتک (18٪) و پرسنل (16٪) داشته باشد.

یافته‌ها با نظرسنجی مخارج CMO 2020 که اخیراً منتشر شده است گارتنر مطابقت دارد. ، که در آن 24٪ از پاسخ دهندگان گفتند که هزینه های مارتک همچنان در سال 2021 با وجود تحولات در اولویت خواهد بود.

دنبال کردن پول مارتک

بررسی ما نشان داد که 60٪ از پاسخ دهندگان گفتند که اکثر بودجه martech آنها صرف پلتفرم ها و راه حل های جدید می شود و 26٪ گفتند که سرمایه گذاری روی راه حل های رویدادهای مجازی جدید خواهد بود.

قطعه رویدادها تعجب آور نیست. فهرست مشارکت رویدادهای خود ما پیدا شد بازاریابان یک slim-to- را مشاهده می کنند هیچ شانسی برای حضور یا برگزاری رویدادهای حضوری در نیمه اول سال 2021 وجود ندارد.

با توجه به اینکه 41 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حامی و/یا رویدادهای مجازی را برای جایگزینی رویدادهای حضوری در سال 2021 تولید خواهند کرد، دیدن تمرکز بر سرمایه گذاری در پلتفرم های رویدادها نیز تعجب آور نیست. با این حال، 40٪ از پاسخ دهندگان به جای تولید رویدادهای مجازی، بودجه خود را به بازاریابی دیجیتال هدایت می کنند.

این 60 درصد گفتند که تمرکز بر روی پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های جدید خواهد بود، نشان‌دهنده روندی است که سال گذشته با بررسی جایگزینی Martech علیرغم تحولات کاهش نیافته است. در آن گزارش، متوجه شدیم که نیمی از بازاریابان در حال جایگزینی راه‌حل‌های خانگی با فناوری جدید هستند.

اما با توجه به اینکه بودجه‌ها به طور کلی محدودتر است، می‌تواند نشان دهد که بازاریابان ممکن است به دنبال فناوری جدیدی باشند که برای سازمان‌هایشان هزینه کمتری دارد.

مدل‌سازان بیشتر 

ما دیدیم که 60 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تمرکز اکثر هزینه های پرسنل آنها در بازاریابی دیجیتال خواهد بود، در مقایسه با 22 درصد که گفتند تمرکز بر عملیات بازاریابی خواهد بود. اما 11٪ گفتند دانشمندان داده و پرسنل تجزیه و تحلیل.

این در گزارش های دیگر نیز دیده می شود. گارتنر دریافت که 24 درصد از CMOها گفته اند که انتظار دارند عملکردهای مدیریت داده در تیم های عملیات بازاریابی در سال آینده رشد کنند.

موارد مرتبط: داده‌های بازاریابی و تجزیه و تحلیل‌ها همیشه مهم بودند، اما اکنون بیشتر از همیشه

ما قبلاً شاهد تکامل کهن الگوی مدلساز بوده ایم به عنوان یک شخصیت کلیدی فناوری بازاریابی، به ویژه در محیط های بزرگتر و سازمانی. این نقش‌ها، که معمولاً دانشمندان داده، تحلیل‌گران بازاریابی یا مهندسان داده نامیده می‌شوند، هوش آکادمیک بیشتری را برای استخراج بینش از منابع داده پیچیده و اغلب بزرگ به ارمغان می‌آورند.

هنوز یک نبرد سخت

برای فن‌آوران بازاریابی که روزانه کمپین‌ها و فرآیندهای بازاریابی را با استفاده از martech برای انجام کار انجام می‌دهند، مزایای martech در حال حاضر ثابت شده است. اما 60 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف می کنند که هنوز باید ROI martech را به سازمان خود ثابت کنند و 13 درصد گفتند که martech فقط به عنوان یک مرکز هزینه در نظر گرفته می شود. فقط یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که تیم اجرایی آنها می داند که martech برای موفقیت بازاریابی بسیار مهم است.

ما هنوز کار داریم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

رودریک جی. بردفورد ویراستار MarTech Today بود و در صنعت فناوری بازاریابی به عنوان روزنامه نگار و مدیر پروژه شرکتی کار کرده است.

قبل از پیوستن به MarTech Today، برادفورد به‌عنوان گزارشگر Convention and Technology Beat برای نشریه لاس‌وگاس Review-Journal’s Business Press فعالیت می‌کرد و به‌عنوان گزارشگر فناوری برای تجارت جهانی بازی، بزرگترین نشریه کازینوی جهان، کار می‌کرد. در دنیای شرکتی، برادفورد به عنوان مدیر پروژه فناوری برای CNA، Cigna، General Dynamics و Philip Morris خدمت کرده است.

بردفورد دانش آموخته دانشگاه میسوری-کلمبیا است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *