اعلانیه
اعلانیه

اپل ادعای ثبت اختراع علیه سامسونگ گلکسی اس 3 مینی را لغو کرد

بر اساس رویترز دیروز اپل موافقت کرده است ادعاهای نقض حق ثبت اختراع علیه سامسونگ گلکسی اس 3 مینی. علیرغم در دسترس بودن آن به صورت آنلاین در چندین مکان، از جمله آمازون، سامسونگ به دادگاه اعلام کرد که «ساخت، استفاده، فروش، پیشنهاد فروش یا واردات Galaxy S III Mini در ایالات متحده را ندارد».

بر این اساس اپل شکایت خود را پس گرفته است. در واقع، یک جستجو در وب سایت سامسونگ ایالات متحده در پاسخ به جستجوی “Samsung Galaxy S3 Mini” فقط Galaxy S3 را نشان نمی دهد.

با این حال، تلفن را می توان در ایالات متحده خریداری کرد نسخه وب سایت آمازون و همچنین مکان های دیگری مانند Newegg.com. بر این اساس، مصرف‌کنندگان با انگیزه می‌توانند نسخه‌های آنلاک شده دستگاه را با قیمتی کمتر از 359 دلار دریافت کنند. با این حال، اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی آنلاک می‌گردید، Nexus 4 ساخت ال‌جی با قیمت 299 دلار هم زیباتر و هم ارزان‌تر است.

اگرچه اپل ادعای خود را علیه گوشی گلکسی پس گرفت، اما در صورتی که سامسونگ به طور رسمی دستگاه را در بازار ایالات متحده به فروش برساند، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که دوباره ادعای خود را مطرح کند. اما به عنوان یک موضوع عملی، به نظر می رسد S3 Mini یک نسخه کمتر جذاب S3 بسیار موفق، که بر این اساس فروش و موفقیت محدودی خواهد داشت.

امیدواریم سال 2013 شاهد پایان بیشتر دعواهای حقوقی مربوط به ثبت اختراع گوشی های هوشمند در میان بازیگران اصلی باشیم. در حالی که اپل در سال 2012 به رکورد نقض پتنت سامسونگ در ایالات متحده رسید، نتوانست واردات محصولات ناقض را ممنوع کند.

در حالت تعادل، به نظر نمی رسد که اپل از استراتژی تهاجمی جهانی دعوی حقوقی ثبت اختراع سود قابل توجهی داشته باشد. و اقدامات قانونی طولانی مدت رابطه موفق بین اپل و سامسونگ را از بین برده است. همچنین وجهه اپل را خدشه دار کرده و به این معناست که اپل ترجیح می دهد در دادگاه بجنگد تا اینکه در بازار رقابت کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *