اعلانیه
اعلانیه

آیا کمپین Scroogled مایکروسافت کار می کند؟ نه اگر به دست آوردن مصرف کنندگان هدف است

scroogled logoمایکروسافت تقریباً یک سال است که با کمپین «Scroogled به محصولات و خدمات Google حمله می کند. آیا این کار می کند؟ Ad Age داستان جالبی دارد و کارشناسان می‌گویند بله، از نظر اثربخشی تبلیغات. اما اگر تبلیغات با وادار کردن مردم به جابجایی مؤثر ارزیابی شوند، می‌توانم بگویم که پاسخ یک «نه» بزرگ است.

کارشناسان آگهی و موفقیت ادعای Microsoft

کمپین تلویزیونی Google-Bashing مایکروسافت در واقع کار می کند داستان Ad Age است، با عنوانی که به نظر می‌رسد هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که کمپین‌هایی که با حمله به Google Shopping نوامبر گذشته، موثر هستند. این کمپین‌ها اخیراً روی Gmail متمرکز شده‌اند.

یکی از مدیران یک شرکت اثربخشی تبلیغات می‌گوید: «برای مایکروسافت این یک پیروزی است. یکی دیگر می‌گوید: «افراد با یکدیگر صحبت می‌کنند و از وب‌سایت [Scroogled] دیدن می‌کنند تا درباره این موضوع بحث کنند.

این داستان به آمارهای تحقیقاتی اشاره می‌کند که ظاهراً مایکروسافت انجام داده است که نشان می‌دهد در صورت مراجعه افراد به سایت Scroogled، میزان مطلوبیت Google از 45٪ به 5٪ کاهش می‌یابد. و احتمال اینکه کسی بینگ را به یک دوست توصیه کند 7٪ افزایش می یابد در حالی که گوگل 10٪ کاهش می یابد. خود مایکروسافت گفته است که این کمپین “تأثیر بزرگی” دارد.

اگر برنده باشد، اگر تاثیر زیادی داشته باشد، تبلیغات این موضوع را در تغییر مصرف کننده منعکس نمی کند – که واقعاً به نظر می رسد نقطه نهایی کمپین است و موفقیت آن واقعاً چگونه باید سنجیده شود.

برنده ای در ایمیل نیست؟

آیا برای وادار کردن مردم به جابجایی از Gmail به Outlook.com کارساز بوده است؟ تشخیص این باورنکردنی سخت است، اما به احتمال زیاد، خیر.

دریافت آمار مناسب در مورد استفاده از ایمیل است مشکل. شما با ارقام گزارش شده گاه به گاه یا لحظه های عجیبی که یک شرکت شخص ثالث تخمین ها را منتشر می کند گیر کرده اید. اما برخی از آمارها را باید در نظر گرفت:

GigaOm گزارش شده ارقام comScore در اکتبر 2012 نشان داد که Gmail از Hotmail (اکنون Outlook.com) و یاهو جلوتر بود، اما همه آنها در حدود 250 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در سراسر جهان بودند. برای ایالات متحده، یاهو ابتدا حدود 75 میلیون نفر بود، پس از آن جیمیل و سپس هات میل قرار گرفتند.

اگر بخواهیم با ارقام گزارش شده خود پیش برویم، در ماه مه، مایکروسافت گفت Outlook به 400 میلیون حساب فعال رسیده است. این در مقایسه با 425 میلیون کاربر فعال Gmail است که Google ادعا کرده است حدود یک سال قبل از آن، در ژوئن 2012. به نظر نمی رسد که Scroogled به مایکروسافت کمک کرده باشد تا بتواند کاربران کافی برای تصاحب تاج گزارش شده خود را به دست آورد.

حتی مشخص نیست Outlook چه نوع رشدی داشته است. اگر رشد داشته است (و احتمالاً هم داشته است)، آیا این از طرف Google به دلیل کمپین Scroogled بوده است یا به دلیل کمپین تبلیغاتی گسترده غیر منفی که با انتقال هات میل به Outlook همراه بود؟

شکی نیست که کمپین Scroogled مایکروسافت باعث می‌شود روند Google برای هدف‌گیری خودکار تبلیغات به آنچه در صندوق ورودی Gmail شما وجود دارد ترسناک به نظر برسد. در اینجا یکی از تبلیغات از سایت Scroogled آمده است:

اما به نظر می رسد که آیا تبلیغات خود باعث تغییر می شوند یا خیر.

مطمئناً هیچ بردی در جستجو وجود ندارد

اگر امروز به سایت Scroogled بروید، شما را به صفحه “صفحه اصلی” هدایت می کند که واقعاً در مورد هدف قرار دادن Google برای مشکلات ایمیل است. این باعث می‌شود که فراموش کردن کل چیزی که «Scroogled» شروع شده است را آسان می‌کند به عنوان یک حمله به گوگل که موتور جستجوی خرید خود را تبدیل می کند به سرویسی که در واقع فقط یک دسته تبلیغات را فهرست می کند.

اگر می دانید کجا باید جستجو کنید، این اطلاعات هنوز وجود دارد. اما شاید مایکروسافت دیگر آنقدر به آن فشار نمی آورد زیرا مشکلات خاص خود را از نظر آنچه فروخته می شد و نه در خرید بینگ داشت. سپس، در اوایل سال جاری، مایکروسافت کاملاً خرید Bing را بسته است.

بله. حمله به Google بر سر جستجوی خرید به قدری خوب انجام شد و بازدیدکنندگان زیادی از Bing Shopping وارد کرد که Bing موتور جستجوی خرید خود را تعطیل کرد.

این روزها، اگر می‌خواهید در Bing جستجوی خرید انجام دهید، باید امیدوار باشید که Bing تصمیم می‌گیرد که جستجوی شما به اندازه کافی جهت خرید است تا فهرست‌های تبلیغاتی محصول را ارائه دهد – فهرست‌هایی که بسیار شبیه به نحوه عملکرد Google هستند. اما مایکروسافت ادعا می‌کند که سایت‌های خرید هنوز از طریق سیستم «Rich Captions» به صورت «رایگان» وارد می‌شوند – سیستمی که احتمالاً گوگل می‌تواند ادعا کند که آن را نیز ارائه می‌کند.

بینگ به تازگی سهم رکورد دیگری را در ایالات متحده به دست آورد ، 18 درصد از بازار جستجو. مراقب گوگل باشید! جواب منفی. مراقب یاهو باشید، زیرا بینگ از آنجا سهم خود را به دست می آورد. گوگل، که در سپتامبر 2012 با 66.7٪ سهم بود، با 66.9 رسید. ٪ در سپتامبر 2013 – یک افزایش جزئی.

مایکروسافت، که در اوایل امسال به نظر می رسید پیشنهاد می کرد که کمپین Scroogled را متوقف کند، به Ad Age گفت که «تا زمانی که Google به اسکروگل کردن افراد ادامه دهد، این کار ادامه خواهد داشت». بنابراین، بدون توجه به اینکه آیا تبلیغات واقعاً مردم را وادار به تغییر می‌کند یا خیر، انتظار می‌رود تعداد بیشتری از این موارد بیایند.

داستان های مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *