اعلانیه
اعلانیه

sopa-pipa-minecraftبه هر حال، دیروز روز بزرگ و مهمی برای صنعت فناوری و بازاریابی آنلاین بود. صدها وب سایت به لوایح SOPA و PIPA اعتراض کردند که در حال حاضر در حال حرکت هستند از طریق کنگره ایالات متحده با تاریک شدن کامل روز یا – همانطور که در اینجا در Marketing Land و سایت خواهرمان، Search Engine Land انجام دادیم – بخشی از سایت خود را سیاه کرده و پیام های ضد SOPA/PIPA را به صفحات اصلی آنها اضافه می کنیم.

آیا کار کرد؟

خب، این دو اسکناس مرده نیستند، اما مطمئناً آسیب دیده اند. تا چهارشنبه شب، واشنگتن پست می‌گوید حداقل چهار حامی از حمایت از PIPA، نسخه سنای لایحه، صرفنظر کردند. نسخه مجلس، SOPA، همچنین پشتیبانی برجسته را از دست داد پس از اعتراضات وب دیروز – اعتراضاتی که به صورت آفلاین گسترش یافت و شامل صدها تماس تلفنی به کنگره.

جنبش آنلاین ضد SOPA/PIPA دیروز چقدر بزرگ بود؟ این اعداد هستند.

ویکی پدیا

sopa-wikipedia

ویکی‌پدیا برجسته‌ترین وب‌سایتی بود که دیروز کاملاً سیاه شد. خلاصه آنچه اتفاق افتاده به شرح زیر است:

  • بیش از 162 میلیون کاربر صفحه خاموشی ویکی‌پدیا را دیدند.
  • بیش از هشت میلیون نفر از این صفحه برای جستجوی اطلاعات تماس نمایندگان خود استفاده کردند.
  • بیش از 12000 نفر در مورد پست وبلاگ بنیاد ویکی مدیا درباره خاموشی نظر دادند.

Google

sopa-google

Google سیاه نشد، اما لوگوی خود را سیاه پوش کردو بازدیدکنندگان را به یک سایت کوچک در مورد SOPA/PIPA هدایت کنید که همچنین بازدیدکنندگان را تشویق به امضای طوماری در مخالفت با صورتحساب. نتایج:

  • Google می‌گوید بیش از هفت میلیون کاربر این طومار را امضا کردند.
  • صفحه درخواست Google بیش از 130000 بار اضافه شده است.
  • پست فیسبوک گوگل در مورد این طومار در حال حاضر بیش از 4600 لایک و 1100 مورد پسند دارد. + اشتراک گذاری و بیش از 300 نظر.

Google همچنین قول داده است که خزنده های وب خود را کاهش دهد تا به صدها/هزاران وب سایتی که در اعتراض سیاه شدند، به سئو/قابلیت دید آسیب وارد نکنید. و به این وعده عمل کرد.

متیو پرنس، مدیر عامل Cloudflare – شرکتی که به عنوان پروکسی برای صدها هزار وب سایت عمل می کند و بیش از 25 وب سایت را مشاهده می کند. میلیارد بازدید صفحه از طریق شبکه آن در هر ماه، به ما می گوید که ترافیک خزنده گوگل در روز چهارشنبه نسبت به چهارشنبه قبل 60 درصد کاهش داشته است. در اینجا اعداد Cloudflare در مورد فعالیت خزنده دیروز آمده است:

  • Google: ترافیک Crawl نسبت به چهارشنبه گذشته 60.8 درصد کاهش یافته است
  • بینگ: ترافیک کرال 2.35 درصد نسبت به چهارشنبه گذشته افزایش یافته است
  • بایدو: ترافیک کرال 11.33 درصد نسبت به چهارشنبه گذشته کاهش یافته است

پرینس همچنین می‌گوید که ترافیک خزیدن Google تأثیر متفاوتی بر وب‌سایت‌ها داشته است. ترافیک Crawl در سایت های کوچک 81 درصد، در سایت های متوسط ​​49 درصد و در سایت های بزرگ 25 درصد کاهش داشته است.

تویتر

تویتر اوایل امروز اعلام کرد کاربرانش حدود 3.9 میلیون توییت مرتبط با SOPA را در روز چهارشنبه ارسال کردند.

Klout همچنین لیستی از آنچه در نظر دارد به اشتراک گذاشته است تأثیرگذارترین کاربران توییتر مرتبط با SOPA باشید، با نگاهی به تعداد دفعات بازتوییت شدن آنها – به علاوه، کدام توییت ها بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند.

فلیکر

sopa-flickr

اگرچه یاهو مستقیماً به هیچ فعالیت اعتراضی یا آگاهی SOPA/PIPA نپیوست، انجمن عکس فلیکر آن شرکت کرد. کاربران Flickr می‌توانستند عکس‌های موجود در سایت را سیاه کنند (صاحبان عکس می‌توانند انصراف دهند) و به آنها این امکان را می‌دهند که درباره عکسی که تازه تیره کرده‌اند توییت کنند.

اوایل امروز، Flickr اعلام کرد که دیروز بیش از 323000 عکس تاریک شده است.

Reddit، WordPress و Craigslist

تا این لحظه، ما هیچ عددی را مستقیماً از Reddit، Craigslist و WordPress در مورد تأثیر اعتراضات آنها ندیده‌ایم. اما افراد کواریو حفاری‌هایی انجام داده‌اند خودشان، از انواع منابع داده شخص ثالث استفاده کنید و این اعداد را بدست آورید:

  • با تاریک شدن روز، کاربران Reddit بیش از 18 میلیون دقیقه در سایت سپری نکردند.
  • تظاهرات وردپرس توسط حدود 35 میلیون وبلاگ نویس دیده شده است. [ویرایش. توجه: وردپرس در سایت .org خود سیاه شد و محتوای سایت .com سیاه شد.]
  • Craigslist که در روز تاریک شد، ممکن است با از دست دادن 33000 آگهی شغلی جدید در روز با قیمت 25 دلار، حدود 825000 دلار درآمد از دست داده باشد.

واشنگتن، دی سی

من قبلاً در این مقاله به تأثیر آن در واشنگتن دی سی اشاره کردم – حامیان مشترک حمایت از این دو لایحه را کنار گذاشتند و غیره. OpenCongress بیشتر در مورد آن – مانند 35 سناتور که اکنون مخالف PIPA هستند، در حالی که تنها پنج سناتور یک هفته پیش افزایش یافته است. OpenCongress همچنین می گوید که دیروز با 256000 بازدید رکوردی را ثبت کرده است.

در مجموع، به نظر می‌رسد که تلاش‌های آنلاین ضد SOPA/PIPA در این هفته موفقیت بزرگی بود.

داستان های مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *