بازاریابان در پذیرش +Google کند بوده اند، به طوری که در حال حاضر تنها 40 درصد از آن استفاده می کنند، اما بسیاری می گویند که می خواهند درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. و قصد دارند استفاده خود را از شبکه اجتماعی اولیه گوگل افزایش دهند.
در همین حال، فیسبوک با بیش از 90 درصد پذیرش، به عنوان وبسایت شبکه اجتماعی غالب برای بازاریابان باقی مانده است.
این اعداد از چهارمین نظرسنجی سالانه از بازاریابان و کسبوکارهای Social Media Examiner آمده است. صاحبان نظرسنجی ژانویه پاسخ های بیش از 3800 بازاریاب در سراسر جهان را جمع آوری کرد، گروهی که تقریباً به طور مساوی بین بازاریابان B2B و B2C تقسیم شده بودند.
محبوب ترین سایت های بازاریابی رسانه های اجتماعی
وقتی از آنها خواسته شد که سایتها/ابزارهای شبکه اجتماعی را که استفاده میکنند نام ببرند، 92 درصد فیسبوک را فهرست کردهاند – در صدر جدول. توییتر (82 درصد)، لینکدین (73 درصد)، بلاگ ها (61 درصد) و یوتیوب/ویدئو (57 درصد) پنج کانال برتر شبکه های اجتماعی را تکمیل می کنند.
استفاده از سایتهای نشانکگذاری اجتماعی/خبری از 26 درصد در سال 2011 به 16 درصد در سال جاری کاهش یافت. استفاده از انجمن نیز از 24 درصد به 19 درصد کاهش یافته است.
بیست و یک درصد از افراد مورد بررسی میگویند که از سایتهای اشتراکگذاری عکس (مانند پینترست و فلیکر) استفاده میکنند و ۳۸ درصد میگویند که قصد دارند در آینده از این سایتها بیشتر استفاده کنند.
Google+: پذیرش آهسته ای که می تواند تغییر کند
Google+ با 40 درصد پذیرش در رتبه ششم قرار داشت. این نظرسنجی نشان میدهد که تجربه بازاریابی مهم است: 58 درصد از بازاریابان با بیش از 3 سال تجربه از Google+ استفاده میکنند، در حالی که تنها 29 درصد از بازاریابان با تجربه شش ماه یا کمتر از آن استفاده میکنند.
Google+ تنها از ژوئن گذشته – حدود شش ماه قبل از نظرسنجی Social Media Examiner – وجود داشته است. بنابراین اینکه این رقم 40 درصد قوی یا ضعیف است، ممکن است به این بستگی داشته باشد که شما فردی نیمه پر لیوان یا نیمه خالی هستید.
اما نظرسنجی نشان میدهد که بازاریابان میخواهند درباره Google+ بیشتر بیاموزند و برنامههایی برای افزایش تلاشهای بازاریابی خود در آنجا دارند. شصت و هفت درصد از پاسخ دهندگان می گویند که قصد دارند استفاده از +Google را افزایش دهند، و (در زیر نشان داده نشده است) 70 درصد علاقه خود را به یادگیری بیشتر در مورد استفاده از +Google ابراز کردند.
از نظر من، اعداد نشان میدهند که بازاریابان عاقلانه رویکرد انتظار و دید را برای Google+ اتخاذ کردهاند. اگر مخاطبان هدف شما در آنجا نیستند، وقت زیادی را صرف Google+ – یا هر سایت شبکه اجتماعی – کنید.
نظرسنجی Social Media Examiner پر از آمار و ارقام جالب است و میتواند به صورت رایگان دانلود شود. تا 19 آوریل.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.