طبق رویترز فهرست از کاندیداهای مدیر عامل مایکروسافت برای جانشینی استیو بالمر در فهرست کوتاهی چهار یا پنج نفره قرار دارد. از جمله مدیرعامل فعلی فورد، آلن مولالی، مدیرعامل سابق نوکیا، استفان الوپ، مدیر اجرایی مایکروسافت و مدیر عامل سابق Skype تونی بیتس و ساتیا نادلا از مایکروسافت، که در مقطعی بر بینگ نظارت میکرد.
Mulally به عنوان یک متخصص چرخش در نظر گرفته می شود. با این حال او در حال حاضر فورد را اداره می کند و ممکن است مایل به ماندن باشد. علاوه بر این، او یک خارجی فناوری است و ممکن است “دیدگاه محصول” کافی برای رهبری مایکروسافت در این زمان از گذار بازار نداشته باشد.
با این حال، Mulally قابل مشاهده ترین و بالاترین نمایه نامزد مورد بررسی است. او یک انتخاب مطمئن از دیدگاه سهامداران خواهد بود، اما لزوماً مردی نیست که مایکروسافت را بازگرداند.
Elop، که قبل از نوکیا در مایکروسافت بود و سپس فروش بخش سختافزار نوکیا را به ردموند تسهیل کرد، یک غول موبایل است اما لزوماً یک مدیر عامل موفق نیست – بسیاری از کارمندان و سهامداران نوکیا استدلال میکنند.
بیتس و نادلا ممکن است به خاطر خودی بودن و دانستن فرهنگ مایکروسافت امتیاز کسب کنند، اگرچه بیتس یک اضافه شده نسبتاً جدید است. در واقع، بیتس ممکن است با دانش ترکیبی از تلفن همراه و رایانه شخصی و داشتن یک مدیر عامل، دارای مسیر داخلی باشد. او همچنین یک خودی مایکروسافت است، اما نه یک “حبس ابد”.
من نادلا را آنقدر نمی شناسم که بتوانم او را کاملاً معلول کنم. اگرچه او باهوش و شایسته است، اما ممکن است برای وال استریت بسیار ناشناخته باشد.
فقط با استفاده از شهود میخواهم حدس بزنم – مگر اینکه اسب تاریک دیگری یا نامزد اسرارآمیز دیگری در آنجا وجود داشته باشد – که در بین این چهار بیتس و الوپ رقبای اصلی هستند. و بین این دو، احتمالاً حدس میزنم که بیتس سرم را بگیرد.
با این حال، همانطور که ذکر شد، بسته به تمایل و تمایل مولالی، هیئت مدیره مایکروسافت ممکن است مدیر عامل فورد را به عنوان امن ترین شرط ببیند.
بسیاری از مردم امیدوارند که بیل گیتس به سمت مدیر عاملی بازگردد، استیو جابز در اپل. با این حال گیتس بازنشسته است و به طور کامل با بنیاد خود درگیر است. بسیاری از مردم همچنین او را متعلق به دوران قبلی می دانند و برای چالش های فعلی که شرکت با آن مواجه است مناسب نیست.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.