الکس کوزلوف ، مدیر ارشد تلفن همراه IAB انگلستان
مشتریان به تبلیغات تبلتی که تعاملی هستند بهتر پاسخ میدهند، اما تا کنون، بازاریابان آنها را ناامید کردهاند. این نتیجه یک مطالعه جدید است که توسط Internet Advertising منتشر شده است. دفتر UK، و توسط Ipsos با مشارکت رنو و آژانس آنها، Publicis.
الکس کوزلوف، مدیر ارشد تلفن همراه IAB UK، گفت: «توقع روشنی از مصرف کنندگان وجود دارد که تبلیغات تبلت با کیفیت بالای تجربه کلی تبلت مطابقت داشته باشد. “هنوز روزهای اولیه برای تبلیغات تبلت است، اما انتظارات مصرف کنندگان در حال حاضر افزایش یافته است.”
این تحقیق که شامل 1000 کاربر تبلت و پلتفرم تبلیغات رسانه ای غنی سلترا بود، نشان داد که تبلیغات تعاملی در مقایسه با تبلیغات ایستا 238 درصد نوآورانه تر، 140 درصد جذاب تر و 90 درصد به یاد ماندنی تر هستند. پنجاه و چهار درصد از افرادی که در معرض یک آگهی تعاملی قرار گرفتند، نظر کلی مثبت نسبت به آنها داشتند، در مقابل 27 درصد برای یک تبلیغ ثابت.
با این حال، تجربه تبلیغات در تبلتها، تا کنون، انتظارات آنها را برآورده نکرده است. سی درصد از پاسخ دهندگان نظر منفی نسبت به تبلیغات تبلتی داشتند که در گذشته دیده بودند.
تعامل تنها عنصر در فرمول برنده نیست. کاربران همچنین زمینه را مهم میدانستند. هشتاد و دو درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر با محتوای اطراف آن تطبیق داده شده باشد، به احتمال زیاد با یک تبلیغ در تبلت تعامل خواهند داشت. در همین حال، 95٪ از افراد مورد بررسی گفتند مهم است که تبلیغات محجوب باشد و در کاری که انجام میدهند تداخل نداشته باشد.
اگر مصرف کنندگان راه خود را پیدا کنند، احتمالاً تبلیغات بسیار بیشتری را در رایانه لوحی خواهند دید. آنها دو برابر بیشتر ترجیح میدهند به جای پرداخت هزینه بیشتر برای محتوا و دیدن تبلیغات کمتر، هزینه کمتری برای محتوا پرداخت کنند و تبلیغات بیشتری ببینند. علاوه بر این، به نظر میرسد که آنها احساس میکنند تبلیغات روی تبلتها ویژگیهای منحصربهفردی دارند – 55 درصد از دارندگان تبلت فکر میکنند تبلیغات در تبلتها میتواند کارهایی را انجام دهد که رسانههای دیگر نمیتوانند انجام دهند.