اعلانیه
اعلانیه

درآمد سه ماهه دوم فیس بوک اندکی از انتظارات بیشتر است اما با ضرر خالص

درآمدهای سه ماهه دوم فیس بوک خارج شده اند. در آستانه اعلام درآمد، گمانه زنی های انتقادی در مورد چشم انداز شرکت وجود داشت. فیس بوک از نظر درآمدهای برتر، برآوردهای اجماع تحلیلگران را شکست داد. درآمدهای فصلی 1.184 میلیارد دلار در مقابل 895 میلیون دلار در سال گذشته بود. با این حال، شرکت همچنین ضرر خالص 157 میلیون دلاری را گزارش کرد.

بلافاصله پس از انتشار، واکنش‌های متفاوتی در جامعه مالی وجود داشت، با برخی استدلال‌ها که انتظارات تحلیلگران به طور مصنوعی پایین بود. در میان بسیاری از این نتایج ناامیدی کلی وجود داشت. با این حال برخی از آنها موضع «صبر کن و ببین».

در نظرات فیس‌بوک در مورد تماس درآمد، این شرکت تاکید کرد که این زمان سرمایه‌گذاری است و به حاشیه عملیاتی خاصی نمی‌رسد. این شرکت بر موقعیت منحصر به فرد خود در بازار و چشم انداز مثبت بلند مدت محصولات تبلیغاتی خود تأکید کرد.

فیس بوک همچنین 955 میلیون کاربر فعال ماهانه و 552 کاربر فعال روزانه را گزارش کرده است. این موارد به ترتیب 29 درصد و 32 درصد نسبت به یک سال گذشته افزایش یافته است. تعداد کاربران فعال موبایل 543 میلیون نفر بود که نشان دهنده افزایش 67 درصدی نسبت به سال گذشته است.

سایر نکات قابل توجه از انتشار درآمد:

  • درآمد حاصل از تبلیغات 992 میلیون دلار یا 84 درصد از کل درآمد بود
  • درآمد پرداخت‌ها و سایر هزینه‌ها 192 میلیون دلار بود
  • هزینه های سرمایه ای 413 میلیون دلار بود که 213 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت
  • وجه نقد و اوراق بهادار قابل بازار 10.2 میلیارد دلار بود، از جمله 6.8 میلیارد دلار از IPO شرکت

فیس‌بوک همچنین در انتشار درآمد خود این اظهار نظر تا حدودی کنجکاو و شاید دفاعی را ارائه کرد که تحقیقات شخص ثالث بازگشت سرمایه قوی از تبلیغات فیس بوک را تأیید کرده است:

فیس‌بوک اکنون داده‌های ROI مستقل از بیش از 60 کمپین تبلیغاتی با استفاده از انواع روش‌های شخص ثالث مانند پانل‌ها و مدل‌های آمیخته بازاریابی دارد. نتایج نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از کمپین‌ها بازدهی ۳ برابری یا بهتر از کمپین‌ها را به همراه داشتند و ۴۹ درصد از کمپین‌ها بازدهی ۵ برابری یا بهتر را نشان دادند.

یادداشت‌های مربوط به تماس درآمد:

مارک زاکربرگ، مدیرعامل، شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی و دیوید ابرسمن، مدیر عامل شرکت در این تماس هستند.

زاکربرگ در حال خواندن اظهارات آماده شده است، هرچند که به نظر می رسد صیقلی است. او بلافاصله به تلفن همراه می پردازد و در مورد پذیرش موبایل فیس بوک و نرخ رشد بحث می کند. “افرادی که از خدمات تلفن همراه ما استفاده می کنند نسبت به افرادی که فقط از خدمات دسکتاپ ما استفاده می کنند فعال تر هستند.” او اضافه می‌کند که می‌خواهد «عمیق‌ترین تجربه‌های [موبایل] ممکن را ایجاد کند».

درباره تبلیغات تلفن همراه زاکربرگ می‌گوید: «داستان‌های حمایت‌شده به سرعت رشد کرده‌اند و موفقیت اولیه را نشان داده‌اند.»

اکنون او در مورد پلتفرم فیس بوک و اینکه چگونه “لایه اجتماعی” در بین برنامه ها و تجربیات خواهد بود صحبت می کند. او می‌گوید که اکثر مردم نمی‌دانند که چشم‌انداز پلتفرم فیس‌بوک چقدر بزرگ است.

تبلیغات امروزی در فیس بوک یک “بازده بازگشت سرمایه قانع کننده” ارائه می دهد، حتی اگر اکثر تبلیغات “اجتماعی نیستند.”

تبلیغات اجتماعی در فید خبری «مسیری روشن برای کسب درآمد از تلفن همراه به ما می دهد». زاکربرگ می‌گوید که تبلیغات اجتماعی/داستان‌های حمایت‌شده دارای نرخ اجرای «۱ میلیون دلار در روز با نیمی از درآمد از طریق موبایل» هستند.

شریل سندبرگ اکنون در حال بحث در مورد فرصت تبلیغات برای فیس بوک است. او می گوید که فیس بوک می تواند به هر قسمت از قیف آدرس دهد.

داستان‌های حمایت‌شده و فید خبری «سنگ بنای استراتژی کسب درآمد از طریق تلفن همراه ما هستند». این “از معضل اینکه کجا تبلیغات را در صفحه نمایش کوچکتر قرار دهیم، جلوگیری می کند.”

او تکرار می‌کند، “ما در حال حاضر 1 میلیون دلار در روز می‌بینیم که نیمی از آن از تلفن همراه می‌آید.”

درباره تبادل تبلیغات فیس بوک: “این خیلی زود است، اما علاقه تبلیغ کننده قوی است.”

اکنون سندبرگ از تحقیقات شخص ثالث برای این پیشنهاد استناد می کند که تبلیغات در فیس بوک از سایر انواع تبلیغات آنلاین (احتمالاً نمایش) مؤثرتر است. او در حال ارائه مطالعات موردی برند با بازگشت سرمایه و تبدیل قوی است.

فیس‌بوک برای کسب‌وکارهای کوچک «به‌طور منحصربه‌فردی در دسترس است». او می گوید که 11 میلیون صفحه SMB وجود دارد که 7 میلیون آن به طور ماهانه استفاده می شود. “صدها هزار” تبلیغ کننده مشاغل کوچک در فیس بوک وجود دارد.

اکنون مدیر مالی دیوید ابرسمن در حال انجام امور حسابداری فنی است. او در مورد هزینه ها صحبت می کند و به تفاوت بازارها اشاره می کند. می‌گوید درآمد پرداخت‌ها ثابت است زیرا بازی در حال انتقال به سمت تلفن همراه است که در آن پرداخت‌های FB استفاده کم یا بدون استفاده دارد.

تعداد کارمندان تقریباً 4000 است. “سرمایه گذاری یک اولویت اصلی است، در مقابل مدیریت به سمت حاشیه عملیاتی” در کوتاه مدت.

پرسش و پاسخ تحلیلگر:

در چارچوب بحث در مورد معامله IP Yahoo، سندبرگ به ماریسا مایر به خاطر شغل جدیدش در یاهو تبریک می گوید.

زاکربرگ می‌گوید که ساختن تلفن شخصی خود در پاسخ به سؤالی در مورد تلفن همراه «معنی چندانی ندارد».

نفوذ تبلیغات اجتماعی: سندبرگ می‌گوید، “کمتر از نیمی از تبلیغات ما امروز اجتماعی هستند.”

یک موضوع در پاسخ های مدیران فیس بوک احتیاط است. فیس بوک آگاه است که اگر تبلیغات زیادی را در اخبار موبایل نشان دهد ممکن است کاربران را از خود دور کند. آنها نگران انجام این کار هستند و تعامل و واکنش کاربران به داستان های حمایت شده در تلفن همراه را از نزدیک زیر نظر دارند.

سندبرگ محلی را مورد بحث قرار می‌دهد: «محلی جام مقدس اینترنت است» اما بیشتر SMB‌ها از فناوری آگاه نیستند. او می گوید با این حال، تجربیات شخصی آنها با فیس بوک به آنها امکان می دهد صفحات را به عنوان یک پلت فرم بازاریابی بپذیرند. او دوباره به SMB های 7 میلی متری اشاره می کند که صفحات خود را به صورت ماهانه به روز می کنند. او اضافه می کند که “هزاران مورد از آنها در تبلیغات فیس بوک به فروش می رسند”.

سندبرگ در مورد نحوه مقایسه تبلیغات فیس بوک با رسانه های دیگر: ما هنوز در منحنی یادگیری با بسیاری از مشتریان خود هستیم. ما می‌توانیم در طول زمان به بازار آموزش دهیم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *