اعلانیه
اعلانیه

فرانسه می خواهد از فیس بوک و گوگل «مجموعه داده های شخصی» مالیات بگیرد

tax-money-180pxگزارشی که هفته گذشته توسط دولت فرانسه در نیویورک تایمز منتشر شد را خلاصه می‌کنید می گوید که فرانسه در حال بررسی طیف وسیعی از طرح های مالیاتی خلاقانه بر روی شرکت های اینترنتی مستقر در ایالات متحده – به ویژه گوگل و فیس بوک) است. فرانسه در حال تلاش برای ایجاد درآمدهای جدید در میان فضای اقتصادی چالش برانگیز در اروپا است.

گوگل و فیس‌بوک توسط بسیاری از دولت‌های اروپایی به عنوان «جیب‌های عمیق» شناخته می‌شوند. همچنین پیشنهادهای مالیاتی مختلف دارای کیفیت تنبیهی هستند.

فرانسه (در میان دیگران) از آنچه به عنوان اجتناب از مالیات داخلی توسط شرکت‌های اینترنتی بزرگ می‌داند، ناامید شده است. این سازمان به دنبال جمع‌آوری چیزی است که «مالیات برگشتی» را از Google می‌نامد.

در میان پیشنهادهای مختلفی که ارائه شده است، دولت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، ممکن است به دنبال مالیات بر “جمع آوری داده های شخصی” توسط گوگل، فیس بوک و دیگران باشد:

گزارشی که روز جمعه منتشر شد، می‌گوید مالیات بر جمع‌آوری داده‌ها به این دلیل موجه است که کاربران سرویس‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک، در واقع با ارائه خدمات بدون پرداخت برای این شرکت‌ها کار می‌کنند. اطلاعات شخصی که به آنها امکان می دهد تبلیغات بفروشند.

گزارش می‌گوید نرخ‌های مالیات بر اساس تعداد کاربرانی است که یک شرکت اینترنتی ردیابی می‌کند تا توسط حسابرسان خارجی تأیید شود. نویسندگان، نرخ‌های مالیاتی را توصیه نکردند یا تخمین نمی‌زنند که چنین مالیاتی چه مقدار پول می‌تواند جمع کند.

در حال حاضر بیش از 25 میلیون کاربر فیس بوک در فرانسه وجود دارد. Google تقریباً 93 درصد سهم بازار جستجو در کشور دارد.

گوگل به تایمز گفت که در حال مطالعه این گزارش است اما به طور کلی مخالفت خود را با هرگونه مالیات بر داده ها و استفاده از اینترنت نشان داد. این گزارش ظاهراً نحوه ساختار مالیات را نشان نداد. همچنین مشخص نیست که چه مقدار درآمد می تواند از طریق چنین مالیات «جمع آوری داده های شخصی» ایجاد شود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *