اعلانیه
اعلانیه

پس از یک سال لوگوی ویژه قابل توجه Google، این شرکت در حال پایان دادن به سال 2011 و استقبال از سال 2012 با یک لوگوی ساده برای شب سال نو است. در اینجا نگاهی به آن، و همچنین نگاهی به برخی از «ابله‌های» برجسته Google در سال جاری، از جمله لوگوی تعاملی گیتار محبوب Les Paul و ادای احترام فردی مرکوری در حال خوانندگی/رقص است.

سال نو 2012

هیچ انیمیشنی مانند لوگوی Google Happy Holidays هفته گذشته وجود ندارد، فقط Google نامه هایی که شروع سال نو 2012 را جشن می گیرند.

در زیر، برخی از نشان‌واره‌های ویژه قابل توجه – یا همانگونه که Google آنها را «doodle» می‌نامد – که در سال 2011 ظاهر شدند.

ژول ورن

در ماه فوریه، نشان‌واره تعاملی Google ژول ورن اجرا شد، که همچنان می‌توانید با اینجا بازی کنید.

رابرت بونسن

در پایان ماه مارس، به مناسبت دویستمین سالگرد تولد رابرت بونسن، تعاملی Google%20Bunsen%20Burner%D8%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20اینجا در حال حرکت است.

یوری گاگارین

در ماه آوریل، برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد اولین پرواز فضایی انسان، لوگوی یوری گاگارین Google موشک خود را که وقتی روی دروازه شناور می‌رفتید، پرتاب می‌شد، همانطور که هنوز می‌توانید ببینید اینجا.

چارلی چاپلین

همچنین در ماه آوریل، لوگوی چارلی چاپلین Google یک فیلم صامت داشت که برای جشن تولد 122 سالگی این بازیگر پخش شد. می‌توانید آن را اینجا تماشا کنید.

روز زمین

لوگوی متحرک دیگری در ماه آوریل لوگوی روز زمین Google بود، جایی که ماوس خود را روی آن ببرید. این تصویر باعث شد حیوانات مختلف ظاهر شوند، همانطور که هنوز می‌توانید اینجا را ببینید.

عروسی سلطنتی

آخرین نشان‌واره قابل توجه در آوریل، لوگوی عروسی سلطنتی Google بود. این هیچ تعاملی نداشت، اما شاید به این دلیل بود که در خود رویداد هیجان کافی وجود داشت.

در واقع، Google عمداً حتی خود حروف Google را نیز کم‌کلید نگه داشته تا توجه را جلب نکند. از این زوج، شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون.

نمایشگاه جهانی

برای جشن گرفتن 160 سالگی این رویداد. همانطور که می‌توانید اینجا.

آقای مردان و خانم کوچک

در ماه می، برای جشن تولد 76 سالگی نویسنده/تصویرگر راجر هارگریوز، گوگل 16 لوگوی مختلف را به صورت چرخشی اجرا کرد که شخصیت‌هایی از کتاب‌های آقای مردان و خانم کوچولو او را نشان می‌داد. این آقای بامپ، بالاست. همه آنها را در پست ما از آن زمان ببینید،  همه نشان‌واره‌های Google «Mr Men & Little Miss».

مارتا گراهام

در ماه مه، انیمیشن لوگوی گوگل مارتا گراهام صد و هفدهمین سالگرد تولد این هنرمند رقص را جشن گرفت. می‌توانید رقص را در اینجا مشاهده کنید.

ریچارد اسکاری

لوگوی ریچارد اسکاری Google در ماه ژوئن نود و دومین سالگرد این تصویرگر و نویسنده محبوب کودکان را جشن گرفت. با یک لوگوی غیر تعاملی که در عین حال سرگرم کننده بود.

لس پل

لوگوی Les Paul Google در ماه ژوئن از بنیانگذار گیتار الکتریک تجلیل شد. تولد 96 سالگی با اجازه دادن به هر کسی که آهنگ خودش را بخواند و ضبط را برای پخش برای دیگران ذخیره کند.

هیچ راهی رسمی برای سنجش میزان “محبوب” بودن یک doodle Google وجود ندارد، اما با قضاوت در مورد واکنش مثبت بسیار زیاد آنلاین، این قطعاً یکی از محبوب‌ترین‌ها در سال 2011 بوده است.

در عرض دو روز، بیش از 40 میلیون آهنگ ضبط شد، یادداشت‌های Google در صفحه خود درباره doodle، جایی که امروز هنوز هم می توانید گیتار مجازی بنوازی.

ماه گرفتگی

نشان‌واره لوگوی Google Lunar Eclipse  ویدیویی را پخش می‌کند که نشان‌دهنده نحوه انجام آن است. نگاه کنید، برای کسانی که قادر به دیدن آن نیستند. می‌توانید ویدیو را اینجا پخش کنید.

الکساندر کالدر

در ماه ژوئیه، لوگوی تلفن همراه الکساندر کالدر Google برای صد و سیزدهمین سالگرد تولد هنرمند تلفن همراه باعث شد تا لوگو همانطور که از موبایل انتظار دارید حرکت کند. به آن اینجا بپردازید.

لوسیل لوسیل

در ماه اوت، Google “I لوگوی Love Lucy صدمین تولد کمدین لوسیل بال را با نشان‌واره‌ای که کلیپ‌هایی از قسمت‌های کلاسیک «I Love Lucy» پخش می‌کرد جشن گرفت. خودتان را اینجا تنظیم کنید.

فردی مرکوری

در سپتامبر، لوگوی Google Freddie Mercury یک ویدیوی متحرک لمس‌کننده و سرگرم‌کننده را پخش کرد که در آن خواننده اصلی کوئین آهنگ «حالا من را متوقف نکن» را خواند. او هنوز آن را در نشان‌واره اینجا می‌خواند.

جیم هنسون

در ماه سپتامبر، لوگوی جیم هنسون Google تجلیل شد تولد 75 سالگی خالق ماپت ها با یک لوگوی تعاملی که به شما امکان می دهد برخی از ماپت ها را خودتان کنترل کنید، چه خواهد بود. هنوز می‌توانید با آنها اینجا بازی کنید.

Art Clokey

در ماه اکتبر، لوگوی Google Gumby 90 سالگی خالق Gumby، Art Clokey را جشن گرفت و به مردم اجازه داد تا روی توپ‌های خاکی موجود در لوگو کلیک کنند تا آنها را به شخصیت‌های Gumby تبدیل کنند. خودتان اینجا را کلیک کنید.

هالووین

برای پایان ماه اکتبر، لوگوی هالووین Google به زندگی واقعی تبدیل شد، جایی که 6000 پوند کدو تنبل حک شده بود تا ویدیویی تولید شود که در ابله پخش می‌شد و به یک آرم درخشان ختم می‌شد. می‌توانید ویدیو را اینجا ببینید.

شکرگزاری

در ماه نوامبر، نشان‌واره Google Thanksgiving هم تعاملی و هم برای اولین بار قابل اشتراک‌گذاری بود. شما می‌توانید بوقلمون خود را به روش‌های مختلف با کلیک بر روی لوگو تزئین کنید، که سپس می‌توان آن را از طریق شبکه اجتماعی Google+ Google به اشتراک گذاشت. هنوز هم می‌توانید بوقلمون‌های خود را اینجا بسازید و پیوند قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید.

مارک تواین

عریض‌ترین نشان‌واره Google که تا به حال دیده‌ام، تولد 176 سالگی نویسنده مارک تواین را با صحنه‌ای از ماجراهای تام سایر تواین جشن گرفت.

من لوگو را شکستم و با صحنه در پست قبلی خود مطابقت دادم،  لوگوی تولد مارک تواین گوگل نشان می دهد که تام سایر از نقاشی آن حصار خارج می شود. به عنوان یک تصویر خوب کار کرد.

تعطیلات مبارک

هفته گذشته، گوگل کریسمس را با یک لوگوی تعاملی جشن گرفت که با پس‌زمینه تمام سفید شروع شد. همانطور که دکمه‌ها را فشار می‌دادید، حروف Google به چراغ‌های کریسمس در پس‌زمینه‌ای تیره تبدیل شدند و سپس Jingle Bells پخش شد.

افسوس، بایگانی آرم‌واره Google، نسخه تعاملی را در دسترس ندارد. مدت کوتاهی پس از انتشار آن برای بسیاری از مردم مشکلاتی داشت. اما پست گذشته ما، لوگوی تعطیلات مبارک 2011 Google: رقص نورهای کریسمس و زنگوله‌ها، نشان می‌دهد که چگونه همه اینها از جمله ویدیویی از لوگو در حال عمل کار می کند.

برای فصل تعطیلات، Google همچنین جستجوی «بگذار برف برود» را در Google برف را در مرورگر شما ایجاد کرد (و این هنوز هم کار می‌کند). همچنین، جستجوهای کریسمس، هانوکا یا کوانزا در Google، تزئینات خاصی را نشان می دهند.

لوگوی غیر رسمی Minecraft

من با یک نشان‌واره ویژه Google پایان می‌دهم که وقتی آن را به اشتراک گذاشتم در Google+‎ محبوب ثابت شد. پسر 12 ساله من Declan (سلام، Declan!) دیروز در بازی محبوب Minecraft موفق شد.

Minecraft را نمی‌دانید؟ پستی را که در مورد آن در وبلاگ شخصی خود نوشتم، ببینید Move Over Angry Birds، این Minecraft بیرون می آید مهمانی. شاید در سال‌های آینده نشان‌واره رسمی Google دریافت کند.

سال نو را به همه، از طرف همه ما در Marketing Land تبریک می‌گوییم!

اطلاعات بیشتر درباره Google Doodles


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *