اعلانیه
اعلانیه

100 توکن از رابط برنامه صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ حذف شد!

حذف شدن 100 توکن از یونی سواپ

صرافی غیرمتمرکز پیشرو در جهان، یونی سواپ (Uniswap)، از حذف تعدادی از توکن‌ها از رابط برنامه خود خبر داده است.

Uniswap Labs با تأکید بر اینکه این توکن‌ها تنها از رابط برنامه حذف شده‌اند و پروتکل تغییرناپذیر است، در 23 جولای اعلام کرد: «این تغییرات مربوط به رابط در app.uniswap.org است. پروتکل کاملا مستقل، تغییرناپذیر و بی‌اجازه (بدون کنترل خارجی) باقی می‌ماند.»

شرکت Uniswap Labs توسعه‌دهنده نرم‌افزاری است که پورتال برنامه‌های وب جلویی (Front-end) را ساخته است. قسمت جلویی جدا از پروتکل یونی سواپ است که کدی مستقل است و به‌عنوان کالای عمومی منتشر شده است.

در پست وبلاگ، Uniswap Labs اشاره کرد که ممکن است افزایش فشار نظارتی بر تصمیمشان تأثیر گذاشته باشد. در این پست آمده است: «ما فضای در حال تکامل نظارتی را رصد می‌کنیم.» این شرکت همچنین این تصمیم را «مطابق با اقدامات انجام شده توسط سایر رابط‌های دیفای (DeFi)» توصیف کرد.

توکن‌هایی که از رابط کاربری این پلتفرم حذف شده‌اند شامل ابزارهایی هستند که ممکن است در معرض خطر طبقه‌بندی شدن به‌عنوان اوراق بهادار توسط یک تنظیم‌کننده قرار داشته باشند، از جمله سهام‌های توکنیزه شده، توکن‌های اختیار معامله، توکن‌های مبتنی بر بیمه و دارایی‌های مصنوعی از پلتفرم‌های مشتقات ارزهای دیجیتال مانند Synthetix.

تتر گلد (XAUT) که پشتوانه آن طلاست نیز در میان دارایی‌های حذف شده است، بااین‌حال، بنیان‌گذار یونی سواپ، هیدن آدامز، حذف تتر گلد را به یک کد مشکل‌دار نسبت داد. توکن‌های میم از جمله گرامپی کت (GRUMPY) نیز به لیست سیاه یونی سواپ راه پیدا کرده‌اند.

واکنش جامعه ارزهای دیجیتال، عدم تمرکز ادعایی یونی سواپ را زیر سؤال برد. ناظران صنعت مانند “ChainLinkGod” پرسیدند که چرا از کاربران یونی سواپ برای در مورد حذف توکن‌ها رأی‌گیری نشده است؟ ChainLinkGod در توییتر خود نوشت: «آیا این تصمیم از طریق رأی حاکمیت گرفته شده است؟ در غیر این صورت، این تصمیم یک مسئله پردردسر و یک سابقه وحشتناک ایجاد می‌کند.»

یونی سواپ در حال حاضر بر اساس حجم مبادلات غیرمتمرکز در رتبه اول قرار دارد. نسخه v2 و v3 این پروتکل در 24 ساعت گذشته 1.45 میلیارد دلار حجم مبادلات داشته‌اند.  

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *