اعلانیه
اعلانیه

قطعی برق ۲۱۰ اداره دولتی پرمصرف تهران

حاجی رضا تیموری با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم توازن در تولید نیروگاه‌های کشور با روند مصرف برق از سوی مشترکان، شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ناگزیر به مدیریت اضطراری بار هستند؛ بر همین اساس مطابق با مصوبه هیئت دولت و ابلاغیه استانداری تهران، در ایام پیک بار ادارات و نهادهای عمومی مکلفند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف خود به میزان ۵۰ درصد مدت مشابه در سال گذشته اقدام کنند و در صورت عدم همکاری برق آنها قطع می‌شود.

تیموری افزود: علاوه بر این در ساعات غیر اداری نیز دستگاه‌های مذکور موظفند به میزان ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه در دوره اوج مصرف در سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به مراقبت از رفتار مصرف کلیه مشترکان اداری تصریح کرد: بخش اعظمی از مشترکان به وسیله سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان تهران پایش می‌شوند و بی‌تردید در صورت تخطی از ضوابط ابلاغی و الگوی تعیین شده، برق آنها قطع می شود، همچنین بازرسان این شرکت با بازدیدهای دوره‌ای و سرزده نسبت به قطع برق مؤسسات و اداراتی که مجهز به کنتور برق هوشمند نیستند، اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه گفت: توصیه می‌شود ادارات و مراکز مهم و حیاتی از مولدهای برق اضطراری بهره گیری کرده تا علاوه بر آمادگی در مواجهه با هرگونه بحران احتمالی، در ساعات پیک بار هم به مدیریت بار شبکه استان کمک کنند.

تیموری ضمن قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته از سوی همه مشترکان تحت پوشش این شرکت در بخش‌های مختلف، از عموم مشترکان دعوت کرد با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در برق مصرفی خود، در توسعه اقتصاد کشور نیز نقش موثرتری داشته باشند.

وی استفاده از روشنایی طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی را ساده‌ترین روش صرفه‌جویی دانست و افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف(از ساعت ۱۲ تا ۱۸) و استفاده از آنها در ساعات غیرپیک دیگر راهکارهای مهم مدیریت مصرف انرژی برق هستند.

بیشتر بخوانید: انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانستند مانع از خاموشی‌های امسال شوند

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *