اعلانیه
اعلانیه

خبر هک شدن کلاب هاوس شایعه است!

اخیرا مارک روئف متخصص سوئیسی حوزه امنیت دیجیتال و حفاظت از داده‌ها، در توییتر خود اعلام کرد ۳.۸ میلیارد شماره تلفن از طریق پلتفرم کلاب هاوس در وب‌سایت‌های مختلف بطور غیرقانونی به فروش گذاشته شده است. این مشکل نه تنها کاربران کلاب هاوس بلکه کسانی را که در مخاطبانشان ثبت شده‌اند نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این مشکل زمانی برای آقای روئف مشخص شد که این فرد در حال گشت و گذار در دارک‌وب بود و ناگهان با پست فروش پایگاه داده کامل کلاب هاوس توسط یک هکر ناشناخته روبرو شد. بعلاوه فروشنده برای اثبات حرف‌های خود بخشی از پایگاه داده را که شامل ۸۳.۵ میلیون شماره تلفن می‌شود، به نمایش گذاشته است. 

به گفته او این تعداد فقط شامل کاربران ژاپنی کلاب هاوس می‌شود. وی هم‌چنین تصریح کرد پیشنهاد فروش دیتابیس شماره‌ها انحصاری بوده و او فقط به دنبال یک خریدار برای کل پایگاه داده است.

البته بعد از انتشار این اخبار، توسعه دهندگان برنامه به سرعت دست به کار شده و اعلام کردند هیچ درز اطلاعاتی رخ نداده و کلاب هاوس مثل همیشه امنیت کاربران خود را حفظ خواهد کرد.

یک پژوهشگر امنیتی در این خصوص عنوان کرد: «به نظر من این درز اطلاعاتی کذب است. زیرا تلفن‌های به نمایش گذاشته شده از هیچ نام یا عکسی بهره نمی‌برند و ساخت شماره تلفن‌های تقلبی امری بسیار ساده است.»

اما در صورت قطعی شدن مشکل اعلام شده، گفته می‌شود این مسئله می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین درزهای اطلاعاتی در تاریخ دنیای فناوری باشد. زیرا شماره تلفن‌های ذخیره شده روی پایگاه داده این پلتفرم حتی شامل افرادی که در اپلیکیشن ثبت‌نام نکرده‌اند، نیز می‌شود! حال باید دید کلاب هاوس چطور از این اتهام جان سالم به در می‌برد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *