اعلانیه
اعلانیه

از آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها جا نمانید!

در اجرای مرحله دوم طرح رجیستری، رجیستری ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌خور از ۱۳ تیر آغاز شده و رجیستری تبلت نیز با تبلت‌های برند لنوو از دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد.

بر این اساس برای قرار گرفتن در شبکه ارتباطی و رجیستر شدن، کاربران باید تبلت خود را تا قبل از آغاز طرح رجیستری روشن و فعال کنند.

به گفته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دارندگان تبلت لنوو تا قبل از شنبه دوم مرداد ماه مهلت دارند نسبت به ارسال و دریافت پیامک اقدام کنند.

دارندگان این دستگاه‌ها باید استعلام اصالت دستگاه خود را با شماره‌گیری ستاره 7777 مربع دریافت کنند. با توجه به اینکه مهلت رجیستری قابل تمدید نیست، دارندگان تبلت باید در زمان مشخصی که برای دستگاه آن‌ها در نظر گرفته شده آن را در شبکه ارتباطی کشور فعال کنند.

پس از رجیستر شدن دستگاه‌های برند لنوو، تبلت‌های دیگر نیز از ۹ مرداد در صف رجیستر شدن قرار خواهند گرفت.

بنا بر گزارشی که انجمن واردکنندگان تلفن همراه منتشر کرده است، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند. از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن‌ها قانونی است. به گفته مسئولان مرحله دوم طرح رجیستری که موبایل‌واره‌ها را شامل می‌شود، از قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *