اعلانیه
اعلانیه

آموزش حذف پس زمینه عکس در نرم افزار فتوشاپ از طریق ابزار Quick Action

نرم‌افزار فتوشاپ ۲۰۲۰ و نسخه‌های جدیدتر آن دارای یک بخش کاربردی با نام “Quick Action” است. از طریق این بخش شما می‌توانید کارهای زیادی از جمله حذف بکگراند تصویر مورد نظر خود انجام دهید.

استفاده از Quick Action برای حذف پس زمینه عکس

از آنجایی که این بخش پس‌زمینه تصویر مورد نظر شما را بطور خودکار تشخیص می‌دهد، شما می‌توانید تنها با یک کلیک اقدام به حذف بکگراند سوژه خود کنید. اما شاید برش انجام شده با دقت کافی انجام نشده و مورد پسند کاربر واقع نشود. اما امتحان کردن آن ضرری ندارد.

برای شروع ابتدا تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. حال در پنل لایه‌ها (Layers) که در سمت راست پنجره فتوشاپ قرار دارد در صورت وجود آیکون قفل روی لایه “Background” روی آن کلیک کرده تا قفل آن باز شود. (در صورت عدم وجود آیکون قفل از این مرحله صرف نظر کنید.) 

حذف پس زمینه عکس

حالا از طریق قسمت ویندوز که در نوار بالایی نرم‌افزار قرار گرفته است گزینه “Properties” را انتخاب کنید. از طریق این پنل شما می‌توانید گزینه‌های Quick Action را پیدا کنید. 

حذف پس زمینه عکس

برای استفاده از این گزینه ابتدا در بخش لایه‌ها که در سمت راست نرم‌افزار قرار گرفته است لایه “Layer 0” را انتخاب کنید. (منظور همان لایه Background است.) 

در بخش “Properties” در زیرمجموعه‌های “Quick Action” به دنبال گزینه “Remove Background” بگردید. 

بعد از چند ثانیه حذف پس زمینه عکس با موفقیت انجام خواهد شد. 

طریقه حذف پیکسل‌های اطراف سوژه

بعد از اینکه بکگراند تصویر حذف شد پیکسل‌های خالی اطراف سوژه نمایان خواهند شد. برای از بین بردن آنها از طریق زبانه “Image” در نوار بالایی به قسمت “Trim” مراجعه کنید. 

در این بخش گزینه “Transparent Pixels” را انتخاب کرده و همانند تصویر تیک گزینه‌های زیرین قسمت “Trim Away” را زده و روی “OK” کلیک کنید. 

حالا تمام پیکسل‌های اطراف سوژه شما حذف شده و شما می‌توانید تصویر خود را به منظور قرار دادن یک پس‌زمینه جدید در آینده با فرمت PNG ذخیره کنید. برای این کار کافیست در نوار بالایی نرم‌افزار و در قسمت “File” گزینه “Save as” را انتخاب کنید. 

در پنجره باز شده شما می‌توانید نام تصویر خود را تغییر داده و مسیر ذخیره‌سازی آن را مشخص کنید. به یاد داشته باشید برای قرار دادن یک تصویر جدید به عنوان پس‌زمینه عکس خود در آینده فرمت تصویر را روی PNG گذاشته و روی “Save” کلیک کنید. 

به همین راحتی! آیا تابحال اقدام به حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ کرده‌اید؟ به نظر شما این ابزار از دقت کافی برای حذف بکگراند بهره می‌برد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *