اعلانیه
اعلانیه

گوگل و اپل نسبت به بدافزار پگاسوس کوتاهی کردند!

طبق تحقیقات انجام شده توسط چند روزنامه‌نگار حوزه فناوری، اعلام شده است سرویس‌های سیاسی مخفی برخی کشورها با استفاده از بدافزار ساخته شده توسط شرکت اسرائیلی NSO، سیاستمداران و افراد با نفوذ را تحت نظر دارند.

این رسوایی بزرگ در جریان انتشار بدافزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus) به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ توانسته اطلاعات زیادی را از گوشی‌های هوشمند چهره‌های برجسته بدست آورد. 

قدرت انتقال این ویروس به قدری بالاست که حتی رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون نیز مجبور شد گوشی و خط تلفن خود را تغییر دهد. وی همچنین خواستار توضیحاتی از نخست‌وزیر اسرائیل، نفتالی بنت در مورد فعالیت‌های شرکت NSO شد و هم‌چنین برایش این سوال پیش آمد که آیا این کشور در حال تقویت شرکت امنیت سایبری مورد اشاره بوده یا قصد آنها واقعا سرقت اطلاعات از او است.

حال، خالق تلگرام پاول دورف (Pavel Durov) نیز به لیست شاکیان این موضوع اضافه شده است. طبق گفته‌های آقای دورف به نظر می‌رسد خود او نیز یکی از قربانیان بدافزار پگاسوس بوده و اعلام کرده است نه تنها اپل بلکه گوگل نیز نتوانسته است با استفاده از انتشار پچ‌های امنیتی ماهانه خود جلوی این ویروس را بگیرد.

وی درباره این موضوع اعلام کرده است که گوشی هوشمند او از سال ۲۰۱۸ توسط بدافزار منتشر شده تحت کنترل بوده اما این مسئله نتوانسته است هیچ آسیبی به او وارد کند. او دلیل این امر را صداقتش با کاربران توصیف کرده و می‌گوید افراد صادق اطلاعاتی برای پنهان کردن ندارند.

اما ابزار جاسوسی اسرائیل چند سال است که بسیاری از افراد مشهور را هدف قرار داده و حضور آن می‌تواند یک خطر جدی برای کاربران اندروید و آی او اس باشد.

حال باید دید با وجود شکایتی جدید از طرف آقای دورف، دو غول فناوری اپل و گوگل چگونه مسئولیت جلوگیری از این بدافزار را در محصولات خود خواهند پذیرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *