اعلانیه
اعلانیه

بازیگران سریال جیران | معرفی داستان، نقش‌ها و تصاویر

معرفی داستان و بازیگران سریال جیران

سریال تاریخی جیران به کارگردانی حسن فتحی اواخر تابستان یا اوایل پاییز نمایش گذاشته می‌شود. حس فتحی به عنوان یک کارگردان توانگر و موفق، آثاری همچون شهرزاد، مست عشق، اشک‌ها و لبخندها، شب دهم، پهلوانان نمی‌میرند، همسایه‌ها، مدار صفر درجه و غیره را در کارنامه کاری خود دارد.

عاشقانه جیران، روایت دلدادگی چهارمین شاه قاجار به یکی از زنان حرم‌سرای خود به نام جیران است. جیران سوگلی ناصرالدین‌شاه و محبوب بی‌مانند او بوده که با سایر زنان دربار فرق داشت. داستان این عاشقی به دوران پس از مرگ امیرکبیر بازمی‌گردد.

خلاصه داستان این‌گونه تعریف شده است: « … زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است.

هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه ‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

امیر جعفری، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی ور، گلاره عباسی، مریلا زارعی، الهام نامی، پاشا جمالی، رؤیا تیموریان، ستاره پسیانی، سمیرا حسن‌پور، غزل شاکری، مهدی پاکدل، نهال دشتی و هومن برق نورد، همگی بازیگران مطرحی هستند که در این سریال به هنرنمایی می‌پردازند.

تصاویری از بازیگران سریال جیران

در ادامه تصاویری از بازیگران سریال جیران را مشاهده می‌کنید. اما بد نیست نقش هر یک از آن‌ها را نیز بدانید.

بهرام رادان و پریناز ایزدیار، به ترتیب در نقش ناصرالدین‌شاه و سوگلی وی بازی می‌کنند. مریلا زارعی (به جای شبنم مقدمی) بازی در نقش مهد علیا مادر ناصرالدین‌شاه را بر عهده دارد.

پریناز ایزدیار + بهرام رادان
بازیگران سریال جیران
مریلا زارعی

امیر جعفری صدراعظم ناصرالدین‌شاه است که پس از مرگ امیرکبیر، در این منصب نشسته است. غزل شاکری در نقش عزت الدوله، خواهر ناصرالدین‌شاه و همسر امیرکبیر روی صحنه ظاهر می‌شود.

امیر جعفری + غزل شاکری

سمیرا حسن‌پور به عنوان اولین همسر عقدی ناصرالدین‌شاه در این سریال بازی می‌کند و نام او گلین خانم است. رعنا آزادی ور نیز به عنوان یکی دیگر از همسران عقدی سلطان صاحبقران ایفای نقش می‌کند.

بازیگران سریال جیران
رعنا آزادی ور (سمت راست) + سمیرا حسن پور (سمت چپ)

کتانه افشاری نژاد، در نقش خدیجه چهریقی، همسر محمدشاه قاجار و مادر عباس میرزا بازی می‌کند. الهام نامی به عنوان مادر مظفرالدین شاه و البته یکی دیگر از همسران ناصرالدین‌شاه در داستان حضور دارد.

کتانه افشاری نژاد (سمت راست) + الهام نامی (سمت چپ)

امیرحسین فتحی در نقش سیاوش، مهدی پاکدل در نقش سلمان، مرتضی اسماعیل کاشی در نقش خواجه روشن، مهدی کوشکی در نقش الیاس، نهال دشتی در نقش ستاره خانم و بالاخره ستاره پسیانی در نقش نقره در سریال جیران هنرنمایی می‌کنند.

امیرحسین فتحی (سمت راست) + مهدی پاکدل (سمت چپ)
بازیگران سریال جیران
مهدی کوشکی (سمت راست) + مرتضی اسماعیل کاشی (سمت چپ)
ستاره پسیانی (سمت راست) + نهال دشتی (سمت چپ)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *