Google در اوایل این ماه ویژگی «ارسال برای هر کسی در +Google» را راهاندازی کرد که به هر کسی که Gmail و حساب Google+ برای هر کس دیگری با حساب Gmail و Google+ پیام ارسال میکنند. Google این ویژگی را انصراف داد، به این معنی که کاربرانی که نمیخواستند پیامهایی از غریبهها از طریق Gmail/Google+ دریافت کنند، باید آن را در تنظیمات Gmail خود خاموش کنند.
در شکایت این هفته خود (نسخه PDF)، Consumer Watchdog این ویژگی را “تهاجم آشکار به یک حفظ حریم خصوصی افراد و لذت
برای افراد بالقوه.» این سازمان همچنین می گوید که شرایط 2010 تسویه حساب FTC/Google بر سر Google Buzz، سرویس اجتماعی منقرض شده Google.
این یک تغییر اساسی نسبت به شیوههای اشتراکگذاری اطلاعات و دادههای گذشته در +Google و Gmail است. طبق بخش II (B) توافقنامه رضایت «Buzz»، Google باید «رضایت مثبت صریح کاربر را برای چنین اشتراکگذاری دریافت کند». پیوند Gmail/Google+ همانطور که در 9 ژانویه اعلام شد، در صورتی که یک انتخاب انصراف به جای یک تصمیم انتخابی باشد، رضایت مثبت را ارائه نمی دهد. شاید تعداد کمی از مردم مایل به دریافت پیام از افراد غریبه باشند. این یک انتخاب مجاز خواهد بود. طرح فعلی توافق نامه Buzz را نقض می کند.
Consumer Watchdog اساساً از FTC میخواهد که به Google بگوید که این ویژگی باید انتخاب شود، نه انصراف، تا با تسویه حساب Buzz مطابقت داشته باشد.
شکایت FTC همچنین به طور طولانی در مورد نقض حریم خصوصی افراد توسط Google+ ادامه دارد، زیرا کاربر میتواند بدون اجازه به حلقههای شخص دیگری اضافه شود … که دقیقاً چگونه دنبال کردن یک فرد در توییتر کار میکند. این بخش از شکایت Consumer Watchdog همچنین به اشتباه می گوید که فیس بوک دو فرد را بدون اجازه به هم مرتبط نمی کند، و این واقعیت را نادیده می گیرد که شما همچنین می توانید بدون اجازه افراد را در فیس بوک “دنبال کنید” و صرفا ارسال درخواست دوستی قبل از اینکه درخواست دوستی پذیرفته یا رد شود بین دو نفر ارتباط برقرار می کند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.