اعلانیه
اعلانیه

در طی چند ماه گذشته تعدادی داستان در مورد اینکه چگونه خرده فروشان و برندها فروشگاه های فیس بوک خود را تعطیل می کنند وجود داشته است زیرا هیچ کس به آن توجهی نکرده است. بنابراین به نظر می رسد که چشم انداز برای به اصطلاح “تجارت اف” کمرنگ شود.

اما اوایل این هفته سایت خرید TheFind یک برنامه خرید اجتماعی را راه اندازی کرد (به زودی یک برنامه iPad نیز خواهد شد) به نام Glimpse . هنوز ممکن است ثابت شود که مدلی از انواع تجارت در فیس بوک و تجارت اجتماعی به طور کلی تر است.

برخی استدلال کرده اند که از Pinterest الهام گرفته (یا کپی می کند) و به دنبال رقیب آن است. از جهات خاصی شبیه پینترست است: درباره کشف اجتماعی و بسیار بصری است. با این حال، آنچه جالب تر است در نظر گرفتن درس هایی است که ممکن است برای تجارت F داشته باشد.

TheFind از نزدیک با فیس‌بوک و Open Graph برای ترکیب داده‌های لایک از سراسر اینترنت کار کرده است. این برنامه محصولات موجود در پایگاه داده TheFind را با لایک های کاربر مطابقت می دهد. نتیجه یک “ویترین فروشگاه” مجازی با مارک ها و محصولاتی است که توسط شما و شبکه شما پسندیده شده است.

TheFind می‌گوید این تجربه «بر اساس آنچه قبلاً لایک کرده‌اید، بر اساس محبوبیت و آخرین روندها مرتب‌سازی شده است.» ما محصولات، فروشگاه‌ها و مارک‌ها را در این تجربه گنجانده‌ایم و شما می‌توانید از اینجا خرید کنید.»

خط‌های زمانی فیس‌بوک و فیدهای خبری کاربران، تعامل آنها با Glimpse را منعکس می‌کنند. اگر روی تصویر محصولی کلیک کنید که در جدول زمانی شما نمایش داده می شود تا همه ببینند. با این حال می‌توانید «Glimpses» را پنهان یا حذف کنید تا برای همه قابل مشاهده نباشد. کاربران همچنین می‌توانند «کاتالوگ‌ها» را ایجاد کنند، که مجموعه‌ای از محصولات هستند – این بسیار Pinteresty است. آنها را می توان با دوستان به اشتراک گذاشت.

بخشی به نام «پسندهای ترندستترها» وجود دارد که برای همه قابل مشاهده است و شامل انتخاب هایی از مارک ها و بلاگرهای مد است که TheFind با آنها کار می کند. اینجاست که تبلیغات/یا «روندهای» حمایت‌شده به راحتی در آینده ظاهر می‌شوند.

روی هر محصولی می‌توان کلیک کرد، که کاربران را برای خرید محصول به سایت خرده‌فروش می‌برد.

این احتمالاً تجربه خرید اجتماعی است که فیس بوک باید برای خرده فروشان و برندها ایجاد کند. با این حال فیس بوک داده های محصول برای ساخت این را نداشت. ما خواهیم دید که Glimpse چقدر در فیس بوک قابل مشاهده و موفق می شود – و اگر فیس بوک به یک موفقیت تبدیل شود، چه واکنشی ممکن است داشته باشد. فیس‌بوک در نهایت برای کسب درآمد (بیشتر) از تجارت الکترونیک تحت فشار قرار خواهد گرفت.

به نظر من این تجربه کلی – قبلاً تا حدی توسط Pinterest تأیید شده است – مدلی برای “خرید اجتماعی” در فیس بوک یا از طریق فیس بوک است. با این حال، همانطور که اشاره کردم، فراتر از فیس بوک، Glimpse به زودی اپلیکیشن آی پد خود را خواهد داشت. و برخی از قابلیت‌های اجتماعی برنامه Glimpse نیز به سایت اصلی TheFind باز می‌گردند.

TheFind می‌گوید در حالی که امروز Glimpse فقط با فیس‌بوک کار می‌کند، “اما فناوری که Glimpse را تقویت می‌کند، امکان جذب آسان سایر سیگنال‌های اجتماعی مانند توییت‌ها، پین‌ها و 1+ها را فراهم می‌کند، که ممکن است در آینده اضافه کنیم.”

>


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *