نه تنها اسپات های تلویزیونی تاکو بل موج زد، بلکه یک AMA Reddit که توسط رئیس تاکو بل برایان نیکول میزبانی شد و منوی صبحانه جدید را اعلام کرد، بیش از 8000 نظر در کمتر از 24 ساعت ایجاد کرد.
نیروی محرکه موفقیت تاکو بل در بازاریابی دیجیتال، Tressie Lieberman، مدیر بازاریابی دیجیتال و پلتفرمهای این برند است.
لیبرمن گفت: «با صبحانه، ما میخواستیم کمپینی ایجاد کنیم که سرها را برگرداند و مردم را از برنامههای صبحانه خستهکنندهشان دور کند. صدا، و طرفداران و دوستان ما را درگیر می کند.”
لیبرمن ادعا میکند که برند او با گوش دادن به آنچه مصرفکنندگان میگویند و اشتراکگذاری محتوایی که منحصر به تاکو بل است، در حال نفوذ است. به گفته این برند، لیبرمن رشد فوقالعادهای را برای تاکو بل ایجاد کرده است – نه تنها از نظر تعداد طرفداران، بلکه مهمتر از آن، با تعامل واقعی، انتقال برند از صحبت کردن به عنوان یک شرکت به مکالمه به عنوان یک دوست با مشتریان در کانالهای اجتماعی.
لیبرمن به اندازه کافی سخاوتمند بود تا آنچه را که برای “برگرداندن سر” و ایجاد حجم قابل توجهی از سر و صداهای آنلاین در مورد راه اندازی منوی جدید صبحانه Taco Bell لازم بود به اشتراک بگذارد.
5 سوال با مدیر بازاریابی دیجیتال و پلتفرم های Taco Bell Tressie Lieberman
تریسی لیبرمن: ما برندی هستیم که با نوآوری هدایت میشود، و این شامل اولین کسی است که فرصتهای دیجیتال و اجتماعی جدید را کشف میکند.
هدف ما این است که در جایی باشیم که مصرف کنندگان ما هستند، به گونه ای که به طور طبیعی از آن کانال پشتیبانی می کند. برای مثال، ما یکی از اولین برندهایی بودیم که از Snapchat برای اعلام یک پیشنهاد با زمان محدود، Beefy Crunch Burrito، استفاده کردیم.
برای راه اندازی صبحانه، ما اولین برند رستوران خدمات سریع بودیم که از تبلیغات اینستاگرام استفاده کردیم. رئیس جمهور ما همچنین در Reddit Ask Me Anything شرکت کرد که به سرعت به یکی از محبوب ترین AMA ها تبدیل شد. علاوه بر این، از کانال های اجتماعی خود از جمله توییتر، فیس بوک، اسنپ چت، یوتیوب و صفحه جدید Tumblr خود برای تعامل با طرفداران استفاده کردیم.
Amy Gesenhues: چگونه کمپینهای سنتی خود مانند اسپاتهای تلویزیونی “رونالد مک دونالد” را با تلاشهای دیجیتال خود ادغام کردید؟
تریسی لیبرمن: ما یک رویکرد یکپارچه برای حمایت از خلاق تلویزیون در پیش گرفتیم. برای مثال، در طی چند روز اول راهاندازی، دو رونالد مکدونالد از طریق پاسخهای ویدیویی بیدرنگ با اعضای جامعه اجتماعی تاکو بل در ارتباط بودند.
در مجموع 100 ویدیو ساخته و توییت شد تا طرفداران ما را شگفت زده و خوشحال کند.
Amy Gesenhues: Taco Bell یک کمپین تلفن همراه منحصر به فرد را برای تبلیغ منوی صبحانه راه اندازی کرد، می توانید به ما بگویید چه چیزی شامل آن می شود؟
تریسی لیبرمن: تلفنهای صبحانه ما مطمئناً برای ما اولین بودند – و ما معتقدیم که در سراسر صنعت، تعامل را به سطح بعدی میبرد.
برای افزایش پیشبینیها در طول پیش از راهاندازی، کمپین تلفن صبحانه را معرفی کردیم و 1000 تلفن رایتر برای طرفداران صبحانه، تأثیرگذاران اجتماعی و رسانهها ارسال کردیم و آنها را به “Wake Up, Live Más” دعوت کردیم.
این تلفنها دارای چالشهایی بودند که به کاربران امکان میداد کالاهای سرگرمکننده و منحصر به فرد با مارک صبحانه تاکو بل، از لباس خواب Waffle Taco تا A.M. را برنده شوند. ملحفههای تختخوابی.
Amy Gesenhues: Reddit AMA رئیس جمهور شما، برایان نیکول، حجم بسیار زیادی از فعالیت را ایجاد کرد، چه سطحی از تعامل را در کانال های دیگر مشاهده می کنید؟
تریسی لیبرمن: ما شرکت در Reddit را انتخاب کردیم زیرا طرفداران ما در آنجا هستند و با برند ما مطابقت دارد. فکر میکردیم این یک راه سرگرمکننده برای تعامل است، اما نمیدانستیم چقدر بزرگ میشود.
وقتی اعلام کردیم صبحانه در حال آمدن به تاکو بل است، به سرعت میلیاردها برداشت ایجاد کرد و مردم گفتند که نمیتوانستند صبر کنند تا وافل تاکو را امتحان کنند. از آن زمان، ما بیش از یک میلیارد برداشت در شبکه های اجتماعی و بیش از 5.3 میلیارد در مجموع برداشت های رسانه ای را مشاهده کرده ایم. پاسخ باورنکردنی بوده است.
Amy Gesenhues: آخرین سوال، میتوانید درباره تیمتان بیشتر به من بگویید؟ من کنجکاو هستم که برای برنامه ریزی و اجرای چنین طیف گسترده ای از کمپین ها چه چیزی لازم است.
تریسی لیبرمن: ما روی افزایش توانایی اجتماعی خود سرمایه گذاری کرده ایم زیرا مشتریان ما زمان بیشتری را در این فضا می گذرانند. ما شبکههای اجتماعی را کانالی میبینیم که بسیاری از کارکردهای درون سازمان، از بازاریابی گرفته تا عملیات و منابع انسانی را در بر میگیرد.
در واقع، کل سازمان ذهنیت دیجیتالی دارد. ما همچنین به شرکای خود در Digitas، Deutsch و Taylor برای کمک به راهاندازیهای بزرگی مانند Breakfast متکی هستیم.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.