Edmunds.com، وبسایت محبوب خرید خودرو، آخرین شرکتی است که علیه بررسیهای جعلی اقدام قانونی کرده است.
این شرکت یک خبر منتشر کرد که در آن شکایت خود را علیه Humankind Design، یک شرکت بازاریابی مستقر در Friendswood، تگزاس، به دلیل “کلاهبرداری و نقض قرارداد عضویت Edmunds.com” توضیح داد.
Edmunds، که میگوید به صورت دستی هر بررسی فروشنده خودرو را که به سایتش ارسال میشود، بررسی میکند، ادعا میکند که Humankind سعی کرده بیش از 2000 حساب را ثبت کند و از آنها برای ارسال نظرات جعلی استفاده کرده است. یک سخنگوی ادموند به مجله تایم میگوید الف> که بررسیهای جعلی Humankind در ژانویه آغاز شد و تحقیقات داخلی نشان داد که همه آنها از یک مکان میآمدند. ادموندز میگوید بسیاری از حسابهای جعلی هنوز استفاده نشدهاند. به گزارش TIME، تا به امروز، این شرکت 76 بررسی را شناسایی کرده و هر یک را مسدود کرده است.
جاستین اندرسون، صاحب بشریت، به Automotive News گفت، “می توانم بگویم که ما کاملاً با این ادعا که در حال ارسال بررسی های جعلی به صورت آنلاین هستیم، مخالفیم.”
اندرسون همچنین در حال حاضر به عنوان ثبت کننده دامنه برای HKSEO.us و Glowing Reviews.co. صفحه پرسشهای متداول شرکت اخیر میگوید که نظرات خود را به 15 سایت، از جمله Edmunds.com (و همچنین Google+، Yelp، Yahoo Local و دیگران). همچنین شامل امتیازی میشود که تاکتیکهای آن، TOS آن سایتهای هدف را نقض میکند:
به طور کلی، سایت های بررسی بیان می کنند که شما باید برای خود پست ارسال کنید نه برای شخص دیگری. بنابراین در این موارد پاسخ مثبت خواهد بود.
GlowingReviews همچنین یک ویدیوی سه دقیقه ای درباره سرویس خود پست کرده است و ادعا کرده است که با این سرویس “کار می کند” سایت های بررسی های اصلی و اینکه “هزاران حساب اجتماعی قدیمی دارد که به طور خاص برای ارسال نظرات ایجاد شده اند.”
در انتشار خبری خود، ادموندز می گوید که نسخه ای از شکایت را با 15 سایت فهرست شده در وب سایت GlowingReviews به اشتراک می گذارد. این دعوا به دنبال صدور حکمی علیه بشریت و همچنین خسارات مالی نامشخص است.
تقریباً یک ماه پیش، Yelp دعای مشابهی را ارائه کرد علیه یک شرکت متفاوت، buyonlinereviews.net، که ظاهراً نظرات جعلی را به قیمت حدود 25 دلار می فروخت.
پستاسکریپت، ۲۵ ژوئیه: یکی از خوانندگان اشاره میکند که وبسایت Glowing Reviews (glowingreviews.co) اکنون آفلاین است. جاستین اندرسون از طریق ایمیل این توضیح را به ما داد:
به توصیه مشاور، سایت را حذف کردیم. در حالی که ما معتقدیم این سرویس ارزشمندی است که اصطکاک مصرف کنندگان را در ارتباط با سایت های بررسی آنلاین کاهش می دهد، ادموندز به وضوح مخالفت کرد و شکایت کرد. ما قویاً معتقدیم که اشتراک گذاری نظرات مشتریان به صورت آنلاین جنبه بسیار مهمی برای مدیریت شهرت آنلاین است. و البته برای پیروی از قانون، این بررسی ها باید واقعی و دقیق باشند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.