صاحبان کسبوکارهای کوچک معمولاً زمان یا منابع لازم برای طراحی و اجرای استراتژیهای بازاریابی پیشرفته را ندارند. این روش دنیای بازاریابی است. شرکتهای بزرگی مانند کوکا و مایکروسافت ایدههای جدید را به روشهای بزرگ آزمایش میکنند و سپس شرکتهای کوچکتر استراتژیهای جدیدی را اتخاذ میکنند که ارزششان را نشان میدهند.
به دلیل این فرآیند بازاریابی «نقطهریزی»، بینشها اغلب پس از گذشت زمان کافی برای تجزیه و تحلیل نتایج تلاشهای شرکتهای بزرگ به صاحبان مشاغل کوچک میرسد. در این مقاله، ایدههای بازاریابی جدیدی را مورد بحث قرار میدهیم که ثابت شدهاند، اما هنوز تازه هستند – به اندازهای تازه که کسبوکار شما را از رقبای عقب افتادهتان جلوتر میآورد.
این فرصتی است که در سال 2014 به دست آورید. این پنج استراتژی بازاریابی را در نظر بگیرید که احتمالاً رقبای شما هنوز از آنها استفاده نکرده است. رقابت ممکن است در نهایت آنها را بپذیرد، اما شما پیشتاز خواهید بود.
1. اصول اساسی سئو را بیاموزید
من خودم به عنوان یک بازاریاب، با میزان تعهدی که برای تمرین مداوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) لازم است آشنا هستم. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم های جستجوی خود را به روز می کنند و سایت های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب و فیس بوک به خودی خود به موتورهای جستجوی بزرگ تبدیل شده اند.
صنعت سئو چیزهای زیادی برای ادامه دادن دارد. در نتیجه، بسیاری از کسبوکارهای کوچک به سرعت با تغییرات الگوریتم سازگار نمیشوند یا حتی نمیدانند چه زمانی تغییرات الگوریتم اتفاق افتاده است. این به شما فرصتی برای پیشرفت می دهد – و بهترین راه برای انجام این کار این است که بفهمید گوگل چه می خواهد و به کجا می رود. به این ترتیب، شما با تغییرات الگوریتم تنظیم نخواهید شد. شما برای آنها آماده خواهید بود (و منتظر آنها هستید). با یادگیری آخرین بهروزرسانی Google، که مرغ مگس خوار نام دارد، شروع کنید.
مرغ مگس خوار نحوه نمایه سازی وب توسط گوگل را تغییر داد. اکنون، وقتی گوگل هر صفحه وب را ایندکس می کند، بر زمینه محتوا تمرکز می کند. با توجه به این تغییر، متخصصان سئو دیگر نمی توانند صفحات را برای کلمات کلیدی خاص دستکاری کنند. درعوض، محتوای ارزشمند، پرمحتوا، اطلاعاتی و معتبر (و تعداد زیادی از آن) برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجوی ارگانیک مورد نیاز است.
این برای کسب و کار کوچک شما چه معنایی دارد؟ شما باید شروع به انتشار محتوای آنلاینی کنید که عالی است. یکی از راههای انجام این کار، انتشار محتوایی است که به سؤالات خاصی که معمولاً توسط بازار هدف شما پرسیده میشود، پاسخ میدهد. چرا؟ زیرا کاربران اینترنت اینگونه جستجو می کنند — با پرسیدن سؤال و جستجوی پاسخ.
برای اینکه وب سایت شما رتبه خوبی در نتایج جستجو برای این نوع سؤالات جستجوی مبتنی بر سؤال داشته باشد، باید به آن سؤالات پاسخ دهید. بنابراین، به جای پست وبلاگی با عنوان “جارو برقی جدید عالی که اکنون در فروشگاه آنلاین ما موجود است”، وبلاگی با عنوان “چگونه خانه خود را سریعتر تمیز کنیم” ارسال کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه محتوای سایت چگونه بر ابتکار SEO شما تأثیر می گذارد، به «چرا یک وبلاگ فعال برای یک ابتکار سئوی موفق ضروری است.” برای آشنایی با اصول اولیه سئو در سال 2014، به «سه ستون سئو در سال 2014.”
برای اطلاع از اصول سئو، این منابع را از سایت خواهر و برادر Marketing Land سرزمین موتور جستجو نیز ببینید. :
همچنین یک ویدیوی کوتاه از Search Engine Land وجود دارد که نحوه عملکرد SEO را توضیح میدهد:
2. حساب YouTube خود را توسعه دهید
علیرغم اینکه بازاریابی ویدئویی در چند سال اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز وارد این عرصه نشده اند. این منطقی است. بازاریابی ویدیویی در مقایسه با سایر روش های بازاریابی می تواند ترسناک به نظر برسد. با این حال، امروز روز شماست تا با راه اندازی یک کمپین بازاریابی ویدیویی از رقبا پیشی بگیرید.
برای شروع، یک اسکریپت 1 تا 3 دقیقهای بنویسید که به سؤالی در مورد صنعت، شرکت و غیره شما پاسخ میدهد، سپس یک دوربین ویدیویی بگیرید (تلفن هوشمند شما کار میکند) و یک ویدیو بسازید. با تمرین، ویدیوهای شما پیچیدهتر میشوند، اما باید از خط شروع شروع کنید.
برای آشنایی اولیه با بازاریابی ویدیویی، به “راهنمای بازاریابی جستجوی ویدیویی برای مشاغل کوچک.”
3. تمرکز رسانه های اجتماعی خود را متنوع کنید
فیس بوک هم به عنوان یک شبکه اجتماعی و هم یک کانال بازاریابی، یک نیروگاه است، اما اهمیت سایر شبکه ها نیز در حال افزایش است. GlobalWebIndex (GWI) اخیراً گزارش فصلی خود را در مورد چشم انداز رسانه های اجتماعی منتشر کرده است. ، رقابت رو به رشد فیس بوک و نیاز بخش بازاریابی شما به سرمایه گذاری جدی در سایر سایت های اجتماعی را تأیید می کند.
طبق گزارش، «این سایت همچنان در سطوح استفاده فعال کاهش مییابد، اما میزان کاهش در نیمه دوم سال 2013 (کاهش 3 درصد) در برخی گزارشها به طور قابل توجهی اغراقآمیز شده است. هنوز هم در بین همه گروههای جمعیتی بسیار محبوب است و در واقع تعداد مخاطبان برنامههای آن افزایش یافته است.”
همانطور که گزارش نشان میدهد، بازاریابان کسبوکارهای کوچک نباید به این زودی فیسبوک را رها کنند، اما باید تلاشهای خود را در رسانههای اجتماعی گسترش دهند تا در بازی واقعی رسانههای اجتماعی باقی بمانند. با وجود تسلط فعلی فیس بوک، من شما را تشویق می کنم که عقب نشینی کنید و به تصویر بزرگ نگاه کنید.
“برخی از دیگر بازیگران اصلی افزایشهای کوچک تا متوسطی را بین سه ماهه دوم و چهارم ثبت کردند – از جمله Google+ (+6%)، LinkedIn (+9%) و Twitter (+2%) – اما بیشترین افزایش در تعداد کاربران فعال در گزارش GWI توضیح میدهد که در شبکههای جدیدتر یا کمتر تاسیس شده بودند. این روند توسط اینستاگرام (+23%) و Reddit (+13%) رهبری شد و نشان میدهد که چشمانداز شبکههای اجتماعی چقدر متنوعتر و رقابتیتر شده است.
برای کمک به انتخاب سایر شبکههای رسانه اجتماعی که در آن شرکت کنید، به مقاله من «چگونه تعیین کنیم کدام شبکه رسانه اجتماعی متناسب با کسب و کار شما است.”
4. بازاریابی مجدد
را پیاده سازی کنید
اگر تجارت الکترونیکی دارید و تبلیغات جستجوی پولی را اجرا می کنید، بازاریابی مجدد را شروع کنید. بازاریابی مجدد مدت زیادی است که وجود داشته است، اما با پیشرفت فناوری، این تاکتیک حتی ارزشمندتر شده است.
برای مثال، Google اخیراً ویژگی جدیدی را در AdWords معرفی کرده است — بازاریابی مجدد پویا — که کمپین های بازاریابی مجدد را به سرمایه گذاری ایمن تر از قبل تبدیل می کند. بازاریابی مجدد را شروع کنید و در جستجوی پولی رقبای خود را رهبری خواهید کرد.
5. یک صفحه کسب و کار محلی Google Plus
ایجاد کنید
Google Plus تا حد زیادی توسط بازاریابان مشاغل کوچک نادیده گرفته شده است. این یک اشتباه است، بنابراین اگر در Google Plus نیستید، خواندن و اکنون حضور Google Plus خود را توسعه دهید.
اگر در Google Plus هستید، عالی است! با استفاده از Google Plus Local میتوانید از این هم جلوتر باشید. اهمیت بازاریابی آنلاین محلی در حال حاضر در حال افزایش است و تنها در طول سال 2014 به یک بازیگر بزرگتر تبدیل خواهد شد. با ایجاد یک لیست کسب و کار در Google Plus Local، یکی از ویژگی های Google Plus، از مزیت آن استفاده کنید.
هنگامی که فهرست محلی شما تنظیم شد، محتوا را با کلمات کلیدی محلی، مانند شهر یا منطقه خود، پست کنید. وقتی کاربران مشاغلی مانند شما را در منطقه محلی جستجو می کنند، نمایه شما به احتمال زیاد در نتایج نشان داده می شود.
نتیجه گیری
اگرچه بیشتر رقبای شما احتمالاً هنوز این پنج استراتژی بازاریابی را اتخاذ نکرده اند، اما ساعت در حال گذر است. اکنون این استراتژیها را برای نمایش آنلاین در جایی که رقبای شما نشان نمیدهند، اجرا کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.