اعلانیه

۱۰ خرید برتر Nest و Google

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 15 بازدید
اعلانیه

۱۰ خرید برتر Nest و Google

اعلام Google مبنی بر اینکه شرکت اتوماسیون خانگی Nest را برای 3.2 میلیارد دلار نقدی ما را وادار کرد به خریدهای بزرگ دیگر گوگل نگاه کنیم. این غول اینترنتی نزدیک به 150 شرکت را خریداری کرده است – برخی برای مردم، برخی برای قطعات یا هر دو.

در اینجا شمارش معکوس 10 معامله بزرگ Google تا کنون آمده است، و نگاهی به نحوه ورود شرکت‌های خریداری‌شده به بخش Google آورده شده است.

10. AdMeld – 400 میلیون دلار، ژوئن 2011

admeldوقتی Google AdMeld، کودک چهار ساله شرکت فناوری تبلیغات قبلاً با ناشران بزرگی از جمله Weather Channel، IDG TechNetwork و The New York Times Company روابط داشته است. AdMeld یک پلتفرم سمت فروش (SSP) است که برای کمک به ناشران در بهینه سازی موجودی تبلیغات وب و موبایل طراحی شده است. Google یکپارچه بسیاری از ویژگی‌های AdMeld در DoubleClick Ad Exchange (AdX) برای ترکیب «نقاط قوت SSP و تبادل در یک پلتفرم».

9. Wildfire – 450 میلیون دلار، اوت 2011

wildfire logoوقتی خبر منتشر شد که Wildfire خرید بزرگ بعدی گوگل در سال 2011، گزارش ها این معامله را 250 میلیون دلار نشان می دهد. سپس یک سرمایه‌گذار با TechCrunch تأیید کرد که قیمت خرید در واقع است 350 میلیون دلار به اضافه 100 میلیون دلار دیگر در پاداش‌های کسب درآمد و نگهداری به پات اضافه شد تا اطمینان حاصل شود که 400 کارمند Wildfire در اطراف گیر کرده‌اند. به این ترتیب قیمت کل پلتفرم بازاریابی رسانه های اجتماعی 450 میلیون دلار است. گوگل پس از شکست دادن رقیب خود بادی مدیا به Salseforce، پیشنهاد Wildfire را ارائه کرد.

8. Postini – 625 میلیون دلار، ژوئیه 2007

postini logoراه‌حل‌های امنیتی و سازگاری نرم‌افزار در سطح شرکت Postini، که شامل امنیت پیام، بایگانی، رمزگذاری و اجرای خط‌مشی است، امنیت را حل کرد. قطعه برای Google Apps. سپس، اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل گفت: قرارداد، “با اضافه شدن Postini، برنامه های ما فقط برای کاربران ساده و جذاب نیستند – آنها همچنین می توانند دستورات پیچیده امنیت اطلاعات را در این سازمان ها ساده کنند.” در سال 2013، Google خدمات Postini را به پلتفرم Google Apps و Google Apps Vault منتقل کرد. که شامل Gmail، Calendar، Drive، Docs، Sheets و Slides است.

7. نرم افزار ITA – 676 میلیون دلار، جولای 2010

ita softwareدر اقدامی بحث برانگیز گوگل اعلام کرد که شرکت نرم‌افزار رزرواسیون سفر ITA را خریداری می‌کند و به دنیا اطلاع می‌دهد که در حال آماده‌سازی برای یک جنگ نظارتی است. به عنوان گرگ استرلینگ نوشت هنگامی که این خبر منتشر شد، “ITA پشت سیستم های رزرواسیون بسیاری از خطوط هوایی بزرگ در سراسر جهان، و همچنین سایت های مسافرتی مانند Kayak، Orbitz، Hotwire و بسیاری دیگر است. Bing Travel نیز به نرم افزار متکی است. اگر گوگل اجازه تکمیل خرید را داشته باشد، بنابراین مالک «زیرساخت» محصول مسافرتی رقیب مستقیم خود خواهد بود.» بررسی فدرال انجام شد، اما در آوریل 2011، وزارت دادگستری موافقت کرد با شرایطی از جمله الزام به مجوز نرم افزار ITA برای وب سایت های بلیط هواپیما با شرایط معقول تا سال 2016. Google Flights، که در سپتامبر 2011 راه اندازی شد، مجهز به فناوری ITA.

6. AdMob – 750 میلیون دلار، نوامبر 2009

Admob logoبه نظر می رسید که گوگل در زمان جابجایی با یک جنگ FTC روبرو می شود برای خرید شبکه تبلیغات نمایش تلفن همراه AdMob در آوریل 2009. کمی بیش از یک سال بعد، FTC نداشتن مسدود کردن این معامله عمدتاً در واکنش به راه‌اندازی اپل شبکه تبلیغاتی موبایلی خود به نام iAd است. گوگل با این قرارداد، هم فناوری AdMob و هم استعدادها را به دست آورد. DoubleClick for Publishers با شبکه AdMob یکپارچه شده است. در ژوئن 2012، گوگل اعلام کرد که ادغام موجودی برنامه تلفن همراه در AdWords. Google چندین به‌روزرسانی دیگر را برای توسعه دهندگان برنامه در کنفرانس I/O 2013.

5. Waze – 1.3 میلیارد دلار، ژوئن 2013

Waze logoشایعات ابتدا شروع به پرواز کرد که Google در ژانویه برنامه نقشه برداری و ترافیک با منبع جمعیتی (یعنی اجتماعی) را خریداری خواهد کرد. 2013. Google این اعلامیه را رسمیاعلام کرد > در ژوئن Google از یک چالش ضد اعتماد توسط FTC اجتناب کرد و پس از امضای قرارداد، ادغام محصولات را ادامه داد. در آگوست 2013، Google ترافیک Waze را به Google Maps و کاربران Waze را جستجو کنید. سپس در نوامبر 2013، کارت Traffic with Waze به Google Now، و کوین هارت کمدین اولین صدای مشهور Waze.

4. YouTube – 1.65 میلیارد دلار، اکتبر 2006

YouTubeدر زمانی که گوگل اعلام کرد یوتیوب کمتر از دو ساله را می‌گیرد، یک سرمایه بازار 128 میلیارد دلار. امروز ارزش بازار گوگل به 375 میلیارد دلار رسیده است. پس از چندین سال تلاش برای کسب درآمد، یوتیوب در حال رشد است و بنا بر گزارش‌ها 5.6 میلیارد دلار درآمد ناخالص تبلیغات در سال 2013، نزدیک به 2 میلیارد دلار. سایت ویدیویی اکنون در قلب تلاش برای جذب دلارهای برند بیشتر.

3. DoubleClick – 3.1 میلیارد دلار، آوریل 2007

doubleclick-iconاکنون تنزل رتبه به سومین خرید بزرگ Google، معامله DoubleClick گوگل را در بازی تبلیغات نمایشی قرار داد و معلوم شد ارزش خرج کردن را دارد 20 بار درآمدهای برآورد شده در آن زمان شگفت‌انگیز است که فکر کنیم DoubleClick قبلاً 11 ساله بود که گوگل مایکروسافت را در یک جنگ مناقصه برای نرم‌افزار تبلیغاتی و شرکت شبکه شکست داد. در سال 1996 راه اندازی شد، دو سال از خود گوگل قدیمی تر است. MySpace و America Online در فهرست مشتریان در زمان خرید. امروزه، شبکه تبلیغات نمایشی Google بیش از 2.%20Nest%20%E2%80%93%203.2%20%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%8C%20%DA%98%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%87%202014%0A

nest_thermostatDrumroll لطفا… معامله قابل توجه Nest در رتبه دوم لیست قرار دارد. پیشنهاد Google برای ترموستات هوشمند و سازنده آشکارساز دود کمتر از دو هفته پس از گزارش Re/Code مبنی بر اینکه راه‌اندازی در حال نزدیک شدن به دور بودجه 150 میلیون دلاری ، که ارزش آن را بیش از 2 میلیارد دلار قرار می داد. ورود گوگل به خانه های هوشمند نگرانی های بیشتری را در مورد حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان ایجاد می کند. در تلاش برای کاهش ترس‌ها، گوگل می‌گوید Nest تحت مدیریت تونی فادل، مدیرعامل فعلی و به عنوان برند خود به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با توجه به سوابق آن و هم افزایی واضح محصول، سخت است که این وعده را به صورت واقعی انجام دهیم.

در طول سال گذشته، گروه روباتیک مخفی کاری اندی روبین در Google هشت مورد را انتخاب کرد شرکت‌های رباتیک، از جمله خرید ماه دسامبر Boston Dynamics. شرایط این معاملات فاش نشده است. اینکه Nest در اینجا چه نقشی ایفا خواهد کرد باید مشخص شود، اما هم افزایی واضحی در زمینه‌های روباتیک و یادگیری ماشینی بهتر وجود دارد، به غیر از Google Glass، که مطمئناً به آن فکر می‌کنند.

1. Motorola Mobility – 12.5 میلیارد دلار، آگوست 2011

nest_thermostatاین یک معامله بسیار بد بود. Google Motorola Mobility را برای پتنت ها و سخت افزار تلفن همراه آن برای تقویت اکوسیستم اندروید. موتورولا موبیلیتی قبلاً همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی گوگل را اجرا می‌کرد. شکاکان Nest حداقل می‌توانند به موتورولا به عنوان نمونه‌ای از Google نگاه کنند که خریدی را به عنوان یک نهاد مجزا نگه می‌دارد (مجبور به امتیازات نظارتی)، اگر به خاطر عملکرد اقتصادی آن نباشد. مجموعه اختراعاتی که Google روی آن شرط بندی کرده است، ارزش خود را حفظ نکرده است، و این بخش همچنان به ضررش ادامه می دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل دیدگاهی طولانی دارد. موتورولا همچنان به عرضه جدید ادامه می دهد تلفن های اندروید.

سایر خریدهای قابل توجه Google که در لیست قرار نگرفتند عبارتند از Zagat، سایت بررسی رستوران ها، در سپتامبر 2011 به قیمت 150 میلیون دلار خریداری شد و اکنون در Google Maps و Google Places گنجانده شده است. سرویس مدیریت فید محصول، هوش کانال که اکنون در Google Shopping گنجانده شده است، در فوریه 2013 به قیمت 125 میلیون دلار خریداری شد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

motorola logo

جینی ماروین سابقاً سردبیر رسانه درب سوم بود و عملیات تحریریه روزانه را در تمام نشریات اجرا می کرد و بر پوشش رسانه های پولی نظارت می کرد. جینی ماروین در مورد تبلیغات دیجیتال پولی و اخبار تحلیلی و روندها برای Search Engine Land، Marketing Land و MarTech Today نوشت. جینی با بیش از 15 سال تجربه بازاریابی، سمت‌های مدیریت داخلی و آژانس را بر عهده داشته است. او را می توان در توییتر با نام @ginnymarvin پیدا کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *