اعلانیه
اعلانیه

گوشی ساز چینی هوگو بارا را از گوگل دزدید

Hugo Barra معاون Android مدیریت محصول Hugo Barra دیروز اعلام کرد که گوگل را ترک می کند. پس از خروج اندی روبین، بنیانگذار اندروید از تیم، Barra دومین جدایی بزرگ برای اندروید در یک دوره شش ماهه است.

بارا “چهره عمومی اندروید” بوده است. همین یک ماه پیش، بارا در سانفرانسیسکو روی صحنه بود و Nexus 7 جدید را معرفی کرد. او از Nuance به Google آمد و در تیم Android برای تقریباً سه سال.

بارا به شیائومی می‌رود که به «سیب چین» معروف است. شیائومی دستگاه های رده بالاتری تولید می کند که نسخه بسیار سفارشی شده اندروید را اجرا می کنند. در اینجا بیانیه بارا درباره نقش جدید از +Google آمده است:

چند هفته دیگر، به تیم شیائومی در چین می‌پیوندم تا به آن‌ها کمک کنم سبد محصولات و تجارت باورنکردنی خود را در سطح جهانی گسترش دهند – به عنوان معاون رئیس Xiaomi Global. من واقعاً مشتاقانه منتظر این چالش جدید هستم و به ویژه در مورد فرصتی برای ادامه کمک به پیشبرد اکوسیستم Android هیجان‌زده هستم.

استخدام Barra برای نقش معاون جدید در سازنده دستگاه چینی هوشمندانه است. بارا اندروید را از نزدیک می شناسد و به نوعی سفیر جهانی برای شیائومی خواهد بود، زیرا این شرکت به دنبال گسترش بیشتر و ارتقای نام تجاری خود است.

این شرکت به سرعت در حال رشد است و چین بزرگترین بازار اینترنت و دستگاه های تلفن همراه در جهان است. من مطمئن هستم که بارا در آنجا پاداش زیادی دریافت خواهد کرد. بنابراین، احتمالاً دلایل و انگیزه های متعددی برای پیوستن به شرکت وجود داشته است. او همچنین ممکن است به دنبال یک چالش شخصی جدید بوده باشد.

بسیاری از افرادی که این مطلب را می خوانند، چیزی از داستان شخصی نیز می دانند (و دسیسه تاسف بار) که ممکن است در تصمیم بارا برای ترک گوگل نقش داشته باشد یا نداشته باشد. با این حال، من قصد ندارم داستان و ادعاها را در اینجا بازتولید کنم.

اندروید در یک دوراهی قرار دارد و خود را به عنوان سیستم عامل غالب جهان (از جمله رایانه شخصی) تثبیت کرده است. بر اساس چندین تخمین، سهم بازار جهانی آن بیش از 50 درصد است و سهم آن در بازار چین تقریباً 70 درصد است.

با این حال، اندروید تکه تکه باقی می ماند و به طور فزاینده ای هدف بدافزارها قرار می گیرد. طبق یک مطالعه اخیر دولت ایالات متحده، (pdf) 79 درصد از حملات نرم افزارهای مخرب دستگاه های Android را هدف قرار می دهند ( با هدف کمتر از 10 درصد iOS).

ساندار پیچای گوگل اندروید را اجرا می‌کند (پس از روبین)، و بدون شک افراد شایسته زیادی در داخل وجود دارند که می‌توانند در Google برای پر کردن حفره‌ای که پس از خروج بارا ایجاد شده است، قدم بردارند. اما ممکن است برای مدتی احساس شود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *