اعلانیه
اعلانیه

وب‌سایت‌های بزرگ تاریک شده‌اند در اعتراض به لوایح ضد دزدی دریایی در کنگره ایالات متحده معروف به SOPA و PIPA. شرکت‌های اینترنتی می‌ترسند که به طور بالقوه می‌توانند با دادن اختیاراتی برای ممنوع کردن یا سانسور وب‌سایت‌ها، اینترنت را «شکن» کنند.

وضعیت لوایح

SOPA – قانون دزدی دریایی آنلاین متوقف شود – لایحه ای است که در مجلس نمایندگان ارائه می شود. در ماه دسامبر مورد توجه و بحث های زیادی قرار گرفت. برنامه ریزی شده است که در فوریه دوباره کار شود، و بعید به نظر می رسد که برای رای گیری به همان شکلی که بود، بیاید. .

PIPA — قانون پیشگیری از تهدیدهای آنلاین واقعی برای خلاقیت اقتصادی و سرقت مالکیت فکری — لایحه ای است که در سنای ایالات متحده ارائه می شود. همچنین به عنوان PROTECT-IP شناخته می شود. در 24 ژانویه برای رای گیری قرار می گیرد که جرقه اقدامات امروزی را برانگیخته است. جلسه مرتبط در مورد لایحه برنامه ریزی شده برای امروز به تعویق افتاد.

سی‌ان‌ان در SOPA توضیح داد: چیست و چرا اهمیت دارد مقاله. من همچنین این مقاله نیویورک تایمز را پیدا کردم و این مقاله CBS News برای پس زمینه خیلی خوبه جیسون هاروی در Reddit یک کتاب جالب، سریع خواندن و هضم، دارد. بازبینی مانند سؤالات متداول مفاد هر دو لایحه.

برای خلاصه ای از موضع نمایندگان مختلف در مورد این دو لایحه، ProPublica سه صفحه خوب دارد، یکی برای SOPA، یکی برای PIPA و یک برای هر دو ترکیب.

دولت اوباما به نوبه خود اوایل این هفته گفت از بخش هایی از هیچ یک از لایحه هایی که “آزادی بیان را کاهش می دهد، خطر امنیت سایبری را افزایش می دهد، یا اینترنت پویا و نوآورانه جهانی را تضعیف می کند” حمایت نخواهد کرد.

DMCA & OPEN

اگر لایحه ای تصویب نشود، قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال —تصویب شده در سال 1998— راه اصلی باقی خواهد ماند. برای دارندگان محتوا برای مبارزه با دزدی دریایی آنلاین. دارای مقررات حذفی است که برای حذف فهرست‌ها از موتورهای جستجو مانند Google به محتوای متخلف استفاده می‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد DMCA را می توانید در مقالات زیر بیابید:

یک جایگزین برای SOPA و PIPA نیز پیشنهاد شده است به نام OPEN، قانون حفاظت و اجرای آنلاین تجارت دیجیتال، که به نظر می‌رسد حفاظت بیشتری را برای ناشران و اپراتورهای سایت ارائه می‌کند. حامیان همچنین خواستار مشارکت عمومی برای بهبود قانون پیشنهادی هستند. گوگل می گوید از این رویکرد جایگزین پشتیبانی می کند.

MPAA اعتراضات را حقه ای غیرمسئولانه و خطرناک می خواند

سناتور سابق ایالات متحده کریس داد، که اکنون ریاست انجمن فیلم های سینمایی آمریکا را بر عهده دارد که از این لوایح حمایت می کند، تظاهرات را “پاسخی غیرمسئولانه” و “حیله ای خطرناک” خوانده است. بیانیه کامل او

تنها چند روز پس از اینکه کاخ سفید و حامیان اصلی این قانون به نگرانی عمده مخالفان پاسخ دادند و سپس از همه طرف‌ها خواستند تا با هم همکاری کنند، برخی از منافع تجاری فناوری به بدلکاری متوسل شدند. که کاربران خود را مجازات می کنند یا آنها را به پیاده های شرکتی خود تبدیل می کنند، به جای اینکه برای یافتن راه حلی برای مشکلی که اکنون به نظر می رسد همه موافق هستند که بسیار واقعی و مضر است، پای میز مذاکره بیایند.

این یک پاسخ غیرمسئولانه و بی‌خدمتی به افرادی است که برای اطلاعات به آنها اعتماد می‌کنند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به آزادی هایی که این شرکت ها در بازار امروز از آن برخوردارند، سوء استفاده از قدرت است. زمانی که پلتفرم‌هایی که به‌عنوان دریچه‌هایی به اطلاعات عمل می‌کنند، عمداً حقایق را برای تحریک کاربران خود به منظور پیشبرد منافع شرکتی خود تغییر می‌دهند، یک پیشرفت خطرناک و نگران‌کننده است.

به‌اصطلاح «بلاک‌ اوت» ترفند دیگری است، هرچند خطرناک، که برای تنبیه مقامات منتخب و دولتی که با پشتکار تلاش می‌کنند تا از مشاغل آمریکایی در برابر جنایتکاران خارجی محافظت کنند، طراحی شده است. امیدواریم کاخ سفید و کنگره از کسانی که قصد دارند این “سیاه نمایی” را به راه بیندازند، بخواهند که جلوی هذل گویی و شیرین کاری های روابط عمومی را بگیرند و در تلاش های معنادار برای مبارزه با دزدی دریایی شرکت کنند.

واقعا، MPAA؟

شخصاً، این که رئیس MPAA فکر می‌کند که می‌تواند به ناشران بگوید که با وب‌سایت‌های خود چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند، برای من نگران‌کننده‌تر است. به‌طور خاص، به نظر می‌رسد که بحث «دروازه» گوگل را هدف گرفته است، گویی که داد معتقد است که نقش گوگل به‌عنوان یک موتور جستجو به آن اجازه نمی‌دهد درباره قوانین پیشنهادی نیز نظر شرکتی داشته باشد.

اگر اینطور باشد، من بیشتر از هر قانونی که MPAA پشت سر گذاشته می‌ترسم. اشتباه نکنید – من مایلم نوعی سیستم بهبودیافته را ببینم که در واقع می تواند به توقف سایت هایی که حق چاپ را نقض می کنند کمک کند. من شخصاً احساس ناتوانی و ناامیدی نسبت به الزامات دیوانه‌کننده و زمان‌بر DMCA کردم که اکنون وجود دارد.

اغلب با سایت‌هایی مواجه می‌شوم که گوگل باید آنها را از موتور جستجوی خود منع کند، نه به دلیل برخی الزامات قانونی، بلکه به این دلیل که سایت‌ها به وضوح و به آسانی می‌توان مشاهده کرد که در سرقت عمده کپی رایت شرکت می‌کنند.

اما اگر MPAA اعتراض Google به کاربران خود را ناسازگار با مأموریت موتور جستجوی خود بداند، MPAA چگونه ممکن است بخواهد آزادی بیان Google را با سایر مقررات در آینده محدود کند؟

برای نظرات بیشتر در مورد همه این موارد، برخی از مقالات گذشته من را در زیر ببینید:

سانسور شده: لوگوی Google

برای اعتراض، گوگل یک لوگوی سیاه‌شده را در صفحه اصلی و صفحات نتایج جستجو نشان می‌دهد:

با کلیک بر روی نشان‌واره، اطلاعاتی به صفحه منتهی می‌شود که در آن شرکت علیه این دو لایحه اعتراض کرده و افراد را تشویق می‌کند. برای امضای یک دادخواست آنلاین علیه آنها:

Google همچنین یک وبلاگ پست در مورد مخالفت خود در اینجا دارد. جالب اینجاست که یوتیوب متعلق به Google – نقطه اشتعال بحث دزدی دریایی برای هالیوود – به نظر نمی رسد اعتراض خاصی داشته باشد یا رفتارهای لوگوی اجرا شود.

موتورهای جستجو یاهو و بینگ هیچگونه اقدام خاصی انجام نداده اند .

روز تعطیل ویکی پدیا

سایت انگلیسی زبان ویکی پدیا عملاً بسته شده است. در عوض با رفتن به آنجا، پس از یک فلش کوتاه از هر صفحه ای که می خواستید ببینید، صفحه تاریکی ظاهر می شود که مردم را تشویق می کند تا با مقامات منتخب خود برای اعتراض به لوایح تماس بگیرند:

با وارد کردن کد پستی، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که اطلاعات تماس نمایندگان کنگره و سنای ایالات متحده در آن منطقه را به همراه اطلاعاتی در مورد اینکه چرا باید با این لوایح مخالفت شود نشان می‌دهد:

در واقع، حداقل دو صفحه انگلیسی زبان در ویکی‌پدیا بسته نشده‌اند: صفحه‌های مربوط به SOPA و PIPA. ظاهراً غیرفعال کردن جاوا اسکریپت نیز صفحات را در دسترس کسانی قرار می دهد که آنها را می خواهند. سایت تلفن همراه باز است.

Craiglist شما را وادار می کند منتظر بمانید

در Craiglist، این شرکت رویکردی متوسط ​​را بین Google و Wikipedia اتخاذ کرده است. یک اطلاعیه بزرگ در صفحه اصلی آن وجود دارد:

اعلامیه پیوندی به «اقلام اقدام آسان»، یک صفحه در Craigslist با اطلاعاتی در مورد نحوه ابراز مخالفت تبلیغ می‌کند. به صورت حساب ها.

در زیر اعلامیه، یک شمارش معکوس کوچک هنگام بارگیری صفحه شروع می شود. پس از 10 ثانیه، پیوندی ظاهر می شود که اجازه دسترسی به سایت Craigslist را می دهد (همانطور که فلش در بالا نشان می دهد).

اعتراضات بیشتر

سایت‌های دیگر نیز اقدامات اعتراضی انجام داده‌اند، از جمله:

سرویس ایجاد وبلاگ WordPress اطلاعیه‌ای با یک ویدیوی اطلاعاتی، پیوندهایی به اطلاعات بیشتر، راه‌های ایمیل یا تماس با کنگره به‌علاوه نحوه افراد دارد. می توانند سایت های خود را سیاه کنند. اما سایت برای کسانی که از پیوند “ادامه” در پایین صفحه استفاده می کنند نیز فعال است.

سرویس اشتراک‌گذاری عکس Flickr به کاربران این امکان را می‌دهد که داوطلبانه تصاویر خود را تاریک کنند و در صورت تمایل، پیامی درباره علت نمایش دهند. اطلاعات بیشتر در این پست وبلاگ فلیکر ارائه شده است.

Mozilla، که مرورگر وب محبوب فایرفاکس را تولید می‌کند، گفت که قصد دارد صفحه خود را امروز سیاه کند. OpenDNS به حل وب‌سایت‌ها ادامه می‌دهد، اما صفحات خطا را ارائه می‌دهد دارای مقداری متن به طور تصادفی سیاه می شود تا سانسور را نشان دهد.

سایت‌های دیگری که قبلاً انواع مختلفی از اقدامات را انجام می‌دهند عبارتند از Boing Boing (کاملاً بسته)، Electronic Frontier Foundation، متافیلتر و انجمن الکترونیک مصرف کننده. سایت اشتراک گذاری محبوب Reddit بسته خواهد شد.

برای فهرست بیشتر، به سایت SOPA Strike مراجعه کنید، که بسیاری از سایت‌هایی را فهرست می‌کند که نوعی اقدام را متعهد شده‌اند. Matt McGee، سردبیر اجرایی اخبار Marketing Land شروع به جمع آوری اسکرین شات ها در Flickr و Pinterest. همچنین برای سایت‌های بیشتر و اخبار مرتبط اینجا و اینجا در Techmeme.

در اینجا در Marketing Land، و در سایت خواهر ما سرزمین موتور جستجو، ما به پس‌زمینه تیره با “توقف SOPA” تغییر داده‌ایم. & PIPA» در بالای صفحات ما که به این مقاله منتهی می شود.

داستان های مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *