اعلانیه
اعلانیه

چرا اتصال بازاریابی آفلاین و آنلاین بسیار مهم است

همه سر و صداها در مورد بازاریابی دیجیتال یک رسانه بازاریابی قدیمی، آشنا و هنوز قابل دوام را در گرد و غبار رها کرده است: برنامه های آفلاین. در واقع، شکاف بازاریابی بین حوزه‌های آنلاین و آفلاین می‌تواند آنقدر حماسی باشد که دیدن تیم‌های بازاریابی چاپی، وب و اجتماعی جداگانه که از استراتژی‌های مختلف استفاده می‌کنند و کمپین‌هایی راه‌اندازی می‌کنند که به هیچ وجه به هم مرتبط نیستند، در داخل شرکت‌ها غیرعادی نیست.

اما این سیلوها فقط در بخش های بازاریابی وجود دارند. ذهن مشتری یک برند مستمر را درک می کند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مشتریان به‌طور تصادفی در طول یک ساعت از چندین کانال بازاریابی عبور می‌کنند و می‌توانند یک تبلیغ کیوسک، تبلیغات چاپی و کمپین رسانه‌های اجتماعی را در چند لحظه از یکدیگر ببینند.

جای تعجب نیست که مصرف کنندگان تمایل دارند حواسشان پرت شود. تحقیقات اخیر از Reponsys نشان می‌دهد که مشتریان تمایل دارند 30 ثانیه یا کمتر را صرف جذب محتوای دیجیتال کنند، و دسترسی به آنها در کانال‌های مختلف بسیار مهم است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که آنها انتظار دسترسی یکپارچه را در سراسر کانال ها دارند، با یک بررسی چند کاناله خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 40 درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که داشتن گزینه‌های خرید به صورت آفلاین و آنلاین «بسیار مهم» است.

حضور نام تجاری بدون درز

چیزی که هنوز کمی کوتاهی می کنیم، دیدن رشته بین رسانه های مختلف و درک پتانسیل موجود در آن است. یک آگهی آنلاین خودرو ممکن است مشتری را ترغیب کند تا از نمایشگاه یک فروشنده بازدید کند، در حالی که مشتری دیگر ممکن است قبل از خرید آنلاین ارزان‌تر لپ‌تاپ، آن را شخصاً آزمایش کند.

کسب‌وکارها شروع به درک این موضوع کرده‌اند و بازاریابان آینده‌نگر از ابزارهایی برای ایجاد یک تجربه برند ثابت بین کمپین‌های چاپی، اجتماعی، موبایل و وب خود استفاده می‌کنند. این نوع ارتباط می تواند تأثیر شدیدی را در کل اکوسیستم بازاریابی ایجاد کند و بینشی را در مورد چگونگی تأثیر هر کانال، کمپین و استراتژی بر یکدیگر ارائه دهد.

بازاریابان می توانند از احساس حضور یکپارچه برند برای ایجاد تعامل قوی تر بین کانال های آنلاین و آفلاین استفاده کنند. آنچه مورد نیاز است یک سیستم بازاریابی است که تبلیغات نمایش آفلاین و تبلیغات چاپی را با بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات پولی، بنرها و پست های رسانه های اجتماعی ادغام کند.

این در مورد اختراع مجدد یک سیستم کاملاً جدید نیست، بلکه اتصال و استفاده از ابتکارات موجود برای تقویت دسترسی و تبدیل است. ترفند این است که یک حلقه فعال سازی بی وقفه ایجاد کنید که می تواند ROI تلاش های شما را در هر دو دنیا به طور تصاعدی چند برابر کند. اینطوری است.

مخاطب آفلاین خود را به سمت برنامه های آنلاین خود هدایت کنید و برعکس

بسیاری از بازاریابان پیشرفته در حال انجام این مراحل هستند. اما، نمی توان به اندازه کافی بر آنها تأکید کرد، زیرا واقعاً میوه های کم ارزشی هستند تا مشتریان بالقوه آفلاین را به کانال های آنلاین هدایت کنند.

یک تبلیغ چاپی یا تلویزیونی می‌تواند یک هشتگ توییتر برای هدایت مکالمه به رسانه‌های اجتماعی ارائه کند، در حالی که فراخوان برای اقدام می‌تواند بینندگان را به برنامه‌های آنلاین هدایت کند. کدهای QR در کیوسک‌ها و نشانی‌های اینترنتی ردیابی منحصربه‌فرد را می‌توان برای هدایت سرنخ‌ها به تبلیغات آنلاین گنجاند. حتی اگر رپ بدی دریافت کنند، به نظر من از کدهای QR هنوز به اندازه کافی استفاده نمی شود یا به درستی استفاده شده. آن‌ها یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین کانال‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌تواند غریبه‌های آفلاین را به یک مخاطب آنلاین تبدیل کند.

آونگ به هر دو طرف می چرخد. یک مطالعه VisionCritical پلتفرم‌های پیشرو رسانه‌های اجتماعی دریافته‌اند که خریدهای آفلاین و همچنین فروش آنلاین را افزایش می‌دهند. دیجیتال مارکتینگ همچنین می‌تواند برای افزایش قابل توجه نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای سرگرمی و سایر مکان‌های آفلاین استفاده شود.

به عنوان مثال، استفاده از کمپین های اجتماعی برای تبلیغ یک رویداد را در نظر بگیرید. یک هشتگ رسمی برای به اشتراک گذاشتن با فروشندگان، شرکت کنندگان و سخنرانان ایجاد کنید و می توانید مکالمات مربوط به رویداد را ردیابی کنید، تحت تاثیر قرار دهید و به آنها پاسخ دهید. تبلیغ رویداد در صفحه فیس بوک به شما امکان می دهد “لایک ها” را ردیابی کنید و در مورد افراد علاقه مند اطلاعاتی کسب کنید.

هنگامی که رویداد در جریان است، می‌توانید با ارائه یک هدیه ویژه برای «دوستان» اجتماعی حاضر، میزان حضور آنلاین را اندازه بگیرید. همچنین می‌توانید واکنش‌های مشتریان یا شرکت‌کنندگان را به‌صورت آنلاین بررسی کنید و به سؤالات پاسخ دهید یا اطلاعات اضافی را در وب‌سایت کنفرانس ارسال کنید. پس از پایان رویداد، تمام فعالیت‌های اجتماعی شما، تعداد زیادی سرنخ جدید برای پیگیری و روابط جدید برای ایجاد هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

ایجاد تاثیر ماندگار

وقتی نوبت به اتصال برنامه‌های آنلاین و آفلاین شما می‌رسد، یکی از عناصر ارزشمندتر از همه است: ارتباط. اینفوگرافیک اخیر از VentureBeat دریافتند که سه چهارم مصرف‌کنندگان می‌خواهند کسب‌وکارها از اطلاعات شخصی برای بهبود تجربه خرید خود استفاده کنند، در حالی که 64 درصد اولویت را بر دریافت پیشنهادهای مرتبط می‌گذارند.

با تزریق دارایی های خلاقانه سفارشی شده به محتوای خود، می توانید تبلیغاتی را راه اندازی کنید که به ویژه در سطوح محلی و منطقه ای قدرتمند هستند. راز استفاده از ابزارهای مناسب برای جمع آوری داده های تقسیم بندی غنی و سپس استفاده از آن اطلاعات برای هدف قرار دادن مشتریان با کمپین هایی است که اهداف و چالش های آنها را بیان می کند.

به عنوان مثال، یک برند سازمانی می‌تواند با مکان‌های خرده‌فروشی محلی که با دقت انتخاب شده‌اند، برندسازی کند تا حضور برند خود را شخصی‌سازی کند. با گنجاندن عنصری مانند یک تیم ورزشی منطقه‌ای در وثیقه دیجیتال، برند می‌تواند با اتصال یک کمپین آنلاین به زندگی آفلاین مشتری، تأثیر واضح و شخصی داشته باشد. کمپین ها همچنین می توانند در زمان واقعی اندازه گیری و به روز شوند تا دقیق تر طراحی شوند.

ارتباط فعالیت‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین چیزی بیش از تقویت حضور برند است. این در مورد استفاده از سرمایه و دارایی های برند موجود برای تأثیرگذاری قدرتمند است. زمان برنامه‌های بی‌سابقه و وثیقه‌های پراکنده به پایان رسیده است. از طریق کمپین‌های مرتبط و شخصی‌شده که در دنیای آنلاین و آفلاین مشتری نفوذ می‌کند، می‌توانید اکوسیستم بازاریابی خود را هم افزایی کنید – و همه برنامه‌های خود را در یک تجربه تجاری مغناطیسی ترکیب کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *