اعلانیه
اعلانیه

twitter-6-yearsتولد توئیتر مبارک که امروز شش ساله شد.

به اندازه کافی بی‌گناه شروع شد، با جک دورسی یک توییت ارسال کرد که به سادگی می‌گفت: “ just set up my twttr” (که در آن روزها به این سرویس گفته می شد، زمانی که حروف صدادار اغلب به صورت unhip دیده می شدند).

امروزه، توییتر می گوید اکنون از 140 میلیون کاربر فعال فراتر رفته است — از حدود 100 میلیون در سپتامبر. همچنین روزانه حدود 340 میلیون توییت وجود دارد. (به هر حال، این تقریباً 4000 توییت در ثانیه است.) توییتر همچنین اکنون به 28 زبان در سراسر جهان در دسترس است.

غیر از اعداد، تجاوز مداوم توییتر به زندگی روزمره وجود دارد. چه کاربر باشید و چه نباشید، به سختی می‌توانید یک برنامه خبری شبکه یا رویداد ورزشی زنده را تماشا کنید بدون اینکه در هر مرحله تبلیغات مجریان یا مجریان توییتر را مشاهده کنید. به نظر می رسد که هر رویداد مهمی شامل یک استاندارد جدید توییت در ثانیه (TPS) است، مانند Super Bowl امسال، که یک 300 درصد افزایش TPS نسبت به بازی سال گذشته. توییتر حتی در تبلیغات Super Bowl امسال به اندازه فیس بوک نام برده شد.

سه روز پس از راه اندازی، دورسی تصویری را در فلیکر به اشتراک گذاشت که حتی به پیدایش یک ابزار به‌روزرسانی وضعیت که او در ژوئیه 2000 طراحی کرد، با برنامه‌ای برای اجرای سرویس از طریق URL my.stat.us.

twitter-sketch

در توضیح آن تصویر، دورسی نوشت:

ما آن را twttr می نامیم (اگرچه این رندر اصلی آن را stat.us نامیده است؛ من دامنه های word.ed را دوست دارم، به عنوان مثال gu.st/). در چند ماه گذشته بسیار تکامل یافته است. از یک بحث هیجان‌انگیز و متقاعد کردن در زمین بازی پارک جنوبی گرفته تا درخواستی که اخیراً برای کد کوتاه پیامکی تأیید شده است. خوشحالم که این ایده ریشه دوانده است. امیدوارم پیشرفت کند.

من می گویم تا اینجا، خیلی خوب است.

پست اسکریپت: مطمئن نیستم که این جدید باشد، اما توییتر 30 توییت اول را جمع آوری کرده است: https://twitter.com/#!/First30Tweets.

(تصویر را از طریق Shutterstock.com ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *