اعلانیه
اعلانیه

اپل، آمازون، گوگل و فیس‌بوک پیش‌نمایش دفاع‌های ضدتراست را قبل از کنگره انجام می‌دهند

در زمان دو قطبی‌سازی سیاسی بی‌سابقه، یک اجماع دو حزبی نادر در کنگره وجود دارد که شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده قدرت بیش از حد دارند. این پیشنهاد و پیامدهای آن برای اقتصاد در مرکز جلسه استماع فردا در کمیته فرعی ضد انحصار قضایی مجلس نمایندگان خواهد بود.

شهادت ویدیویی با فاصله اجتماعی. مدیران اجرایی گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اپل همگی شهادت‌های ویدئویی با فاصله اجتماعی ارائه می‌کنند، از ظهر شرقی شروع می‌شود و توسط اعضای کمیته مورد بازجویی قرار می‌گیرند، که باید یک شنوایی ماراتن این جلسه که ابتدا برای دوشنبه برنامه ریزی شده بود، به دلیل مراسم یادبود جان لوئیس، نماینده کنگره به تعویق افتاد.

این اولین باری است که جف بزوس، مدیر عامل آمازون، ثروتمندترین فرد جهان، در مقابل کنگره شهادت می دهد. مدیر عامل اپل، تیم کوک، مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای و مارک زاکربرگ از فیس بوک، همگی قبلا ظاهر شده اند.

این بار آمادگی بهتری داشت. کمیته بیش از یک سال را صرف بررسی این شرکت‌ها و برگزاری «جلسات میدانی» در مورد رقابت دیجیتال کرده است. اعضا باید برای پرسیدن سوالات به خوبی آماده باشند – بسیار با روزهایی که سناتور آلاسکا تد استیونز تقریباً 15 سال پیش در یک جلسه استماع بی طرفی شبکه اینترنت را به عنوان “یک سری لوله” توصیف کرد.

مسائل بالقوه ضد انحصار پیش روی هر شرکت متمایز است و سؤالات بر اساس آن تنظیم خواهند شد. اپل در مورد کنترل اپ استور و پورسانت 30 درصدی که برای فروش و خریدهای درون برنامه ای می گیرد، مورد سوال قرار خواهد گرفت. آمازون در مورد اینکه آیا از قیمت گذاری و داده های خود برای تضعیف رقبا و حتی برخی از فروشندگان خود استفاده می کند یا خیر، با سؤالاتی روبرو خواهد شد. از فیس بوک در مورد تعدیل محتوای آن، خرید رقبا و سیاست های حفظ حریم خصوصی سؤال خواهد شد. در نهایت، گوگل با سوالاتی در مورد تسلط خود بر بازار جستجو، تبلیغات دیجیتال و حمایت از محتوا و خدمات خود به هزینه اشخاص ثالث و رقبا مقابله خواهد کرد.

عمدتاً تئاتر. شرکت‌ها به نوبه خود استدلال می‌کنند که هر کدام در بازار رقابتی شدید هستند و صرفاً با هنجارهای صنعت مطابقت دارند و از اندازه یا قدرت بازار خود برای تسلط یا تضعیف رقبا سوء استفاده نمی‌کنند. . تا حدی تئاتر است. اما ما همچنین پیش نمایشی از دفاعیات مختلفی که این شرکت ها در پاسخ به هرگونه اقدام قانونی علیه آنها انجام خواهند داد، دریافت خواهیم کرد. این برخی از راه‌ها جالب‌ترین جنبه جلسات استماع، و همچنین یادگیری دقیق میزان آمادگی دولت.

یافته‌ها و شهادت‌های حاصل از جلسات استماع فردا مستقیماً منجر به اقدام نمی‌شود، اما می‌تواند مبنایی برای قانون جدید ضد انحصار در سال آینده باشد. اما این نیز در حالی اتفاق می افتد که تحقیقات ضد انحصار ادامه دارد توسط کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری و همچنین دادستان کل ایالت.

اقدامات ضد انحصار تقریباً تضمین شده است. با توجه به تحقیقات فراوان و شدت آنها – که تا حدی به دلیل سیاست و تا حدی به دلیل نگرانی در مورد رقابت است – به احتمال زیاد اقدامات ضد انحصار علیه برخی از شرکت‌ها و نه هر چهار شرکت انجام شود. . به ویژه گوگل، و همچنین فیسبوک تقریباً مطمئن هستند که با خشم قانونی FTC و DOJ روبرو هستند.

چرا ما اهمیت می‌دهیم. برخی از منتقدان خواستار تجزیه گوگل و فیس‌بوک هستند یا خریدهای اخیر برای ارتقای رقابت و کاهش تمرکز قدرت “بازگشایی” شده‌اند. با این حال، آوردن یک پرونده ضد تراست با برنده شدن یکسان نیست.

20 سال پیش بر خلاف قانون ضد تراست شرمن، مایکروسافت به طور قانونی در انحصار قرار گرفت و دستور شکستن دو شرکت صادر شد. مایکروسافت درخواست تجدید نظر کرد و تا حدی موفق شد تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر تجزیه شرکت را لغو کند. بعداً وزارت دادگستری تحت ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش تصمیم گرفت پرونده را با مایکروسافت حل و فصل کند.

در حالی که این احتمال وجود دارد که جریمه‌ها و سایر اقدامات تنبیهی برای برخی از این شرکت‌ها در نظر گرفته شود، احتمال اینکه هر یک از آنها حذف شود بسیار کمتر است.

این داستان برای اولین بار در سرزمین موتورهای جستجو ظاهر شد.

Apple, Amazon, Google and Facebook set to preview antitrust defenses before Congress


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *