اعلانیه
اعلانیه

استرس کسب و کار بهانه ای برای هرزنامه نیست

هر وقت فکر می‌کنم همه آن را بعد از ۲۰ سال به‌عنوان حرفه‌ای ایمیل دیده‌ام، یک برند کاری انجام می‌دهد تا من را شگفت‌زده کند – و اغلب به روش خوبی نیست.

همانطور که ما در مسیر تجربه COVID-19 کار می کنیم، شرکت ها به هر طریقی که می توانند برای کسب درآمد تلاش می کنند. اکثر آنها این کار را با افزایش کانال های موجود خود انجام می دهند. برخی در تلاشی ناامیدانه برای به دست آوردن تعداد خود، هر چیزی را که می توانند به باد می دهند.

اما امروز قصد دارم در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک شرکت زیاده روی می‌کند صحبت کنم.

قبل از اینکه داستان را شروع کنم، باید بگویم که این تجربه من بود، همراه با دوست عزیزی که کارهایی را که انجام داده بودم تکرار کرد. من میزان حجم هیچ یک از طرفین در مورد این اقدامات و معیار انتخاب (در صورت وجود) را نمی‌دانم، اما این را به اشتراک می‌گذارم زیرا اتفاقی که برای من افتاد برخلاف همه چیزهایی است که در مورد فضای ایمیل اظهار می‌کنیم.

اصلی در میان این باورها این است که بازاریابی ایمیلی باید مبتنی بر مجوز باشد.

اکنون، متوجه شدم که ممکن است به این موضوع حساس باشم زیرا می دانم شرکت ها با داده ها چه می کنند. هیچ انتظاری از حریم خصوصی ندارم. اما وضعیت اینجاست.

من در حال ساختن یک خانه جدید هستم و باید چیزهایی بخرم، مانند یک اجاق گاز تجاری، یک یخچال و یک آشپزخانه باربیکیو در فضای باز. من تحقیقات زیادی انجام داده‌ام، ویدیوها را تماشا کرده‌ام و از وب‌سایت‌های زیادی بازدید کرده‌ام، بسیاری از آنها برای اولین بار است. اینگونه بود که خودم را در سایت BBQ Guys یافتم که ترکیبی جالب از محصولات مورد نظر من بود.

من در عنصر خود بودم، در سایت می گشتم، صفحات محصول را بررسی می کردم. سپس مجبور شدم شکارم را قطع کنم تا یک کنفرانس تلفنی بگیرم. وقتی بعداً به صندوق ورودی خود برگشتم، این ایمیل را از BBQ Guys پیدا کردم:

A screenshot of a social media post

Description automatically generated

این ایمیل کل سابقه مرور من را نشان داد. به‌عنوان یک مصرف‌کننده، اولین واکنش من این بود که «چی؟» اما به عنوان یک بازاریاب ایمیل، فکر کردم “این چه جهنمی است؟”

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که ایمیل معمولی شما برای حذف مرورگر است. رها شده‌های مرور کمی به خط داده‌های ترسناک نزدیک‌تر از ایمیل‌های سبد خرید می‌شوند، اما آنها قابل قبول هستند اگر قبلاً آدرس ایمیل خود را به برند داده باشید.

و مالش وجود دارد. من هرگز در برنامه ایمیل BBQ Guys شرکت نکردم. بنابراین، آنها چگونه ایمیل من را دریافت کردند؟

پاسخ در آدرس ایمیل برگشتی است. این از BBQGuys نیست، از شرکتی به نام SafeOpt است. من فقط می توانم حدس بزنم که SafeOpt باید آدرس ایمیل من را از شخصی خریداری کرده باشد و BBQ Guys با SafeOpt قرارداد می بندد تا برای مرورگرهایی مانند من ایمیل ارسال کند.

سپس از یکی از دوستانم خواستم که رفتار من را تکرار کند و ببینم آیا او نیز همین تجربه را داشته است. بام! او همان ایمیل را با سابقه خود دریافت کرد و ثبت نام نکرده بود. علاوه بر این، او بلافاصله انصراف نداد و این ایمیل بعدی را دریافت کرد:

3 دلیل برای اینکه اشتباه است و ممکن است برای شما هزینه مشتریان و فروش داشته باشد

1. خیلی ترسناک است.

یک تجربه وحشتناک داده این است که شرکت‌ها از اطلاعات شما استفاده می‌کنند که شما به آنها نداده‌اید. از دیدگاه کسب و کار، داده های وحشتناک استفاده از داده هایی است که مشترکین یا مشتریان شما تصور نمی کنند شما دارید.

اگر هرگز تولدم را به آن برند نداده بودم، از سایتی که مرتباً از آن خرید می‌کنم، یک ایمیل «تولدت مبارک» دریافت می‌کردم. یا در سال 2012 زمانی که کمپین اوباما به من گفت که آیا دوستانم برای رای دادن ثبت نام کرده اند یا خیر.

تجارب داده های وحشتناک زیادی داشته ام. من چندین بار در مورد آنها نوشته ام، از جمله این پست در Marketing Land: “اکنون که فیس بوک در حال عقب نشینی است، آینده داده های مصرف کننده چیست؟“

داده‌های وحشتناک این روزها حتی وحشتناک‌تر شده‌اند، زیرا همه موارد نقض داده در مارک‌های آشنا مانند NameYourDepartmentStoreHere.com و همچنین دسترسی به این داده‌ها از سوی شرکت‌های معتبر انجام می‌شود. ایمیل‌هایی مانند این از BBQGuys/Safe-Opt به هسته ارزیابی مصرف‌کنندگان مبنی بر اینکه داده‌هایشان به خطر افتاده است، ضربه می‌زند.

می‌توانید استدلال کنید که استفاده بچه‌های BBQ از آدرس ایمیل من مرتبط است، زیرا ایمیلی که دریافت کردم مربوط به رفتار من در سایت است. اما در واقع وحشتناک است زیرا من نخواستم ایمیل دریافت کنم یا آدرس خود را به آنها بدهم. من روی دکمه “نه متشکرم” روی پاپاور بزرگ کلیک کردم که تنها چند ثانیه پس از بارگیری صفحه اصلی ظاهر شد و از من آدرس ایمیلم را به عنوان بخشی از مسابقه درخواست کرد.

مشکل را می بینید؟ من از قبل گفتم نه، اما شرکت تصمیم گرفت که من واقعاً نمی دانم به چه فکر می کنم. آنها بودند که باید ارزش خود را برای من تعیین کنند. دوستان، این کاملاً اشتباه است.

آیا این تحت CAN-SPAM قانونی است؟ بله اما ….

من مطمئن هستم که افراد SafeOpt مدل کسب‌وکار خود را با گفتن اینکه CAN-SPAM اجازه می‌دهد تماس ایمیلی انصراف دهد، توجیه می‌کنند. و بله، قانونی است. اما من همچنین به شما یادآوری می کنم که CAN-SPAM پایین ترین پله در تحویل پذیری و رعایت حریم خصوصی است. در بالا لیست های مسدود، ISP ها، قوانین رفتاری ESP به همراه مقررات بین المللی و ایالتی وجود دارد.

ادعای قانونی بودن اقدامات آنها تحت CAN-SPAM یک استدلال توخالی است و من را با CCPA شروع نکنید. واقعیت این است که آنها بدون اجازه به من ایمیل زدند و آدرس ایمیل من را در جایی در پایگاه داده خود دارند و من آن را به آنها ندادم.

آدرس ایمیل شما شماره دیجیتال تامین اجتماعی شماست. به همین دلیل است که باید تا آنجا که می توانید از آن محافظت کنید و زمانی که می بینید از آن به روش هایی استفاده می شود که انتظار یا نمی خواهید استفاده می شود، با آن مقابله کنید. شما از آن در بانکداری، گرفتن وام مسکن، خرید ماشین، افتتاح حساب، خرید آنلاین و صد راه دیگر استفاده می کنید. SafeOpt دارای SSN دیجیتال من است و از آن به گونه ای استفاده می کند که من آن را درخواست نکرده ام. این باعث عصبانیت من می شود.

2. یک تجربه خرید خوب، خراب

اکنون این مارک فقط به من اسپم می کند. من آماده بودم که با این افراد پول جدی خرج کنم. اما، چون آنها این ایمیل ناخواسته را برای من ارسال کردند، من ترسیده‌ام. من از اخلاق آنها، شیوه های داده آنها، و چرایی قرارداد آنها با این شرکت اطلاعی ندارم.

علاوه بر همه، اکنون تبلیغات آنها را در همه جا می بینم. من جیمیل را بالا می کشم و یک تبلیغ وجود دارد. اخبار گوگل؟ آگهی. فیس بوک؟ بله یک تبلیغ هک، همه چیز سراسر NextDoor است.

من درک می‌کنم که هدف‌گیری مجدد ابزار مهمی در زرادخانه پیام‌رسانی یک بازاریاب دیجیتال است، اما این بیش از حد است. من قصدی برای خرید نشان نمی دهم، مانند گذاشتن چیزی در یک سبد خرید و سپس رها کردن آن. تنها چیزی که شرکت داشت رفتار مرورگر من بود.

چیزی که من از این تجربه حذف می کنم این است که نمی خواهم با این شرکت تجارت کنم. نمی‌دانم چقدر پایدار است که برای تبلیغات این چنینی پول هدر دهد. این برند به دلیل بازاریابی بیش از حد تهاجمی خود یک رابطه را خراب کرد.

آنها مانند نسخه برند یک فروشنده بد ماشین کارکرده بودند. برایم مهم نیست که ماشین چقدر سکسی است. اگر تجربه بدی در نمایندگی داشته باشم، جای دیگری خواهم رفت.

3. امروزه مردم بیشتر نگران سوء استفاده از داده ها هستند.

در این دوران کووید، آشفتگی اقتصادی، سیاست و انتخابات، همه در آستانه هستند. من از اوایل ماه مارس به رستورانی نرفته ام.

من درک می‌کنم که شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا پولی را که از طریق قرنطینه، قرنطینه و بی‌تفاوتی مصرف‌کنندگان در مورد بیرون رفتن در مکان‌های عمومی از دست داده‌اند، پس بگیرند.

یکی از دلایلی که چرا ما بازاریابان ایمیلی بر روی خرید تمرکز می‌کنیم این است که افرادی را می‌خواهیم که اطلاعات ما را می‌خواهند – افرادی که برای ایمیل‌های ما ثبت‌نام می‌کنند. قبل از اینکه سایت را ترک کنم برای ایمیل BBQ Guys ثبت نام نکردم زیرا در آن مرحله به اندازه کافی برای خرید علاقه نداشتم.

اما شرکت فرض کرد که توانایی کشف آدرس ایمیل من از شخصی غیر از من به طور خودکار به آنها اجازه تماس با من را می دهد. ممکن است قانونی باشد، اما فوق العاده غیراخلاقی است.

در حال اتمام

شما می توانید این ستون را به عنوان یک ناهنجار تعبیر کنید. من کاملاً برای آن باز هستم. اما قبل از انجام این کار، به شیوه های خود در ایمیل، رسانه های اجتماعی یا موبایل نگاه کنید. آیا کاری که انجام می دهید شما را نیز ناامید نشان می دهد؟ شما می‌توانید از مرزهای اخلاقی عبور کنید، با این فرض که اجازه داده نشده است.

می‌دانم که شرکت‌ها از کووید متحمل ضررهای تجاری شده‌اند. اما این به آنها این حق را نمی‌دهد که به من – یا هر کسی – ایمیل بفرستند، وقتی ما صریحاً آن را درخواست نمی‌کنیم.

افراد SafeOpt ایمن نیستند و شرکت نمی کنند. حالا، آنها به لغو اشتراک من احترام گذاشتند، بنابراین 1 امتیاز برای آنها. اما آنها در حال حاضر در -1000 هستند، بنابراین مهم نیست. و دوست من که نه شرکت کرده و نه از لغو اشتراک SafeOpt استفاده کرده است، هیچ ایمیل بعدی دریافت نکرده است. هنوز.

می‌خواهم دو درس از تجربه من بگیرید:

1. صحبت کنید. وقتی چیزهایی را می بینید که می دانید در بازاریابی دیجیتال درست نیست، برخیزید و آن را بگویید.

2. خودتان حسابرسی کنید. به برنامه خود نگاه کنید و مطمئن شوید که زیاده روی نمی کنید. در روزهای قبل از CAN-SPAM، FTC گفت که خود تنظیمی مسیر ترجیحی است. در بیشتر موارد، صنعت ایمیل خود را تنظیم می کند و کل اکوسیستم ما به آن وابسته است.

خدماتی مانند SafeOpt چیزی هستند که نام بدی به ایمیل مارکتینگ می دهند. شاید فکر می کنید این یک تاکتیک درخشان است. اما به همین دلیل است که مصرف کنندگان از ایمیل متنفرند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

به عنوان یکی از بنیانگذاران RPEOrigin.com، دو دهه رهبری بازاریابی جهانی رایان فیلان منجر به استراتژی های نوآورانه برای شرکت های SaaS و Fortune 250 با رشد بالا شده است. تجربه و سابقه او در بازاریابی دیجیتال دیدگاه او را در ایجاد هماهنگی های نوآورانه از داده ها، فناوری و فعال سازی مشتری برای Adestra، Acxiom، Responsys، Sears & Kmart، BlueHornet و infoUSA شکل داده است. همکاری با همتایان برای پیشبرد بازاریابی دیجیتال و راهنمایی بازاریابان و کارآفرینان جوان، دو مورد از علایق رایان است. رایان رئیس بازنشسته هیئت مشاوران شورای تجربه ایمیل و عضوی از گروه های متعدد جامعه تجاری است. او همچنین یک سخنران کلیدی و رهبر فکری در بازاریابی دیجیتال است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *