اعلانیه
اعلانیه

بله، متوجه هستم که این تحریک آمیز است و زره جنگی خود را برای آماده شدن برای پاسخ شما به تن کرده ام.

بر اساس تعریف خود ما، martech ترکیبی از بازاریابی و فناوری است. با فرض اینکه ما در مورد بازاریابی به معنای سنتی صحبت می کنیم، بسیار ساده است.

در مدرسه، به همه ما در مورد قیف فروش آموزش داده شد. این یک تجربه بسیار خطی است که اساساً به چهار مرحله اصلی خلاصه می شود: آگاهی -> علاقه -> میل -> اقدام. و اگر در اینجا به بازاریابی سنتی فکر می کنیم، ابزارهای براق مارتک ما احتمالاً مراحل آگاهی، علاقه و تمایل آن مدل را پوشش می دهند، در حالی که ما اقدام را به آن فروشندگان عجیب و غریب در سالن واگذار می کنیم.

اما همه ما می دانیم که این مدل دیگر مرتبط نیست. با ظهور دیجیتال، مصرف کنندگان ما اکنون صدای قدرتمندی دارند. یکی از آنها را در طول سفر مشتری ناامید کنید و آنها به خوبی ممکن است از این صدا برای ابراز نارضایتی خود به جهان استفاده کنند و در نهایت تلاش‌های فروش آینده را مختل کنند.

در واقع، 56٪ از مردم در سراسر جهان به دلیل توقف تجارت با یک شرکت تجربه بد مشتری علاوه بر آن، ما می دانیم که جذب مشتری جدید 7-8 برابر بیشتر از نگهداری یک موجود هزینه دارد.

در نتیجه، سفر مشتری جدید چرخه ای در مقابل خطی است. من شخصاً دوست دارم در مورد مدلی فکر کنم که شامل این مراحل باشد: کشف -> درگیر -> معامله -> وکیل مدافع قوی>، اما میلیون‌ها جایگشت مفهوم اصلی را در آنجا پیدا خواهید کرد.

در سفر مدرن مشتری، با خوشحال کردن مشتریان در طول تجربه مشتری، مدافعانی ایجاد می‌کنیم. مشتریان خوشحال 3.5 برابر بیشتر احتمال خرید مجدد و 5 برابر بیشتر توصیه می شود.

پذیرش مدل سفر جدید ساده نیست، قطعاً در مقیاس سازمانی نیست. همه ما هنوز در سیلوهای سازمانی خود فکر می کنیم.

با آن به عنوان پس‌زمینه، اجازه دهید به نقطه نظر من در مورد martech برگردیم. من معتقدم بازاریابی به طور منحصربه‌فردی برای کمک به سازمان‌هایی که با مشتری روبرو هستند، در مسیر سفر مشتری مدرن قرار گرفته است. اما این نشان می‌دهد که ما نباید در سیلوی خودمان کار کنیم.

اگر به تصویر بزرگ‌تر در تلاش خود برای برتری مارکت نگاه نکنیم، با افزودن سیلوهای جدید اطلاعات مشتری که تلاش ما برای کسب تجربه برتر را مختل می‌کند، در خطر پیچیده‌تر شدن مشکل هستیم.

آیا بخش های بازاریابی به فناوری محتاطانه خود نیاز دارند؟ البته که دارند. اما ساختن آن فناوری بدون اطمینان از اینکه حداقل یک دیدگاه فرا سازمانی از سفر مشتری را تحسین می کند کاملاً از دست رفته است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

لن دوانا، بنیانگذار و مدیر ارشد تجربه در گروه Level 5، از سال 2000، نوآوری دیجیتال را در بسیاری از برندهای برتر جهان هدایت کرده است. او در هر دو نقش مشاوره Big Four و Fortune 500 در سمت مشتری، به استارت آپ ها به شرکت های 180 میلیارد دلاری کمک کرده است. تصور کنید که چگونه آنها در طول چرخه عمر مشتری از طریق رسانه های دیجیتال با تمرکز سرسختانه بر ارائه نتایج تجاری معنادار به مخاطبان خود خدمات می دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *