مطالعه جدید نشان می دهد فیس بوک گزینه شماره یک برای ورود به شبکه اجتماعی است و دستاوردهای آن در دو سال گذشته باعث شده است که اکنون به 50 درصد نفوذ در میان خدمات ورود به سیستم اجتماعی نزدیک شود.
در تجزیه و تحلیل 365000 وب سایتی که از خدمات آن استفاده می کنند، Janrain گزارش می کند اینکه 45 درصد از مصرف کنندگان از حساب های فیس بوک خود برای ورود به وب سایت های شخص ثالث استفاده می کنند – این تعداد از سه ماهه اول 2010 به طور پیوسته در حال افزایش است.
همانطور که نمودار زیر نشان میدهد، Google قبلاً برترین سرویس ورود به سیستم اجتماعی بود، اما اکنون با 30 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد.
Janrain دادههای خود را به بخشهای صنعتی جداگانه تقسیم میکند و نشان میدهد که فیسبوک بیش از 60 درصد از سهم ورود به سیستم اجتماعی را در سایتهای مرتبط با موسیقی دارد، اما فقط 43 درصد در وبسایتهای خردهفروشی.
ورود به سیستم اجتماعی به طور فزاینده ای به عنوان یکی از راه های کاهش اصطکاک – به ویژه در سایت های خرده فروشی – در نظر گرفته می شود زیرا به این معنی است که کاربران وب نیازی به ایجاد (و به خاطر سپردن) حساب های جدید در چندین وب سایت ندارند.
آمار در برنامه های تلفن همراه مشابه است، به طوری که فیس بوک 49 درصد سهم کلی از ورود به شبکه اجتماعی دارد، در مقایسه با 25 درصد برای Google و 14 درصد برای توییتر. این دادهها و موارد دیگر در پست وبلاگ Janrain موجود است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.