اعلانیه
اعلانیه

تراشه پلاستیکی آرم، تحولی بدیع و شگرف در صنعت چیپ‌سازی!

آشنایی با تراشه پلاستیکی آرم

ساخت گوشی‌های انعطاف‌پذیر همواره با چالش‌های بسیاری همراه بوده است. شرکت‌های سازنده کمابیش توانسته‌اند عملکرد خوبی را در زمینه تولید نمایشگرهای منعطف نشان دهند. اما وجود تراشه‌های سخت در قلب دستگاه‌های الکترونیکی، امکان ارائه یک محصول تماما انعطاف‌پذیر را از تولیدکنندگان سلب کرده است. ظاهرا شرکت آرم قصد دارد با استفاده از مواد پلاستیکی در تراشه‌های خود این مشکل را برطرف کند.

این شرکت بریتانیایی که یکی بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان پردازنده گوشی همراه در جهان است، با انتشار مقاله‌ای در مجله علمی Nature، از ساخت یک تراشه با مواد انعطاف‌پذیر مثل پلاستیک خبر داده و گفته که در این زمینه به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است.

تراشه جدید نام PlasticArm را بر دوش می‌کشد و متشکل از پردازشگر 32 بیتی Cortex-M0، رام 456 بایتی و رم 128 بایتی است. طبق ادعای آرم، این تراشه دوازده برابر گیت‌های منطقی بیشتری نسبت به تراشه‌های مشابه دارد.

تراشه پلاستیکی آرم یک تراشه SoC یا سیستم روی چیپ به شمار می‌رود؛ بدان معنا که همه یا بیشتر اجزای رایانه یا سامانه الکترونیکی دیگر روی آن ادغام شده است. تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، اگزینوس سامسونگ، مدیاتک و تراشه‌های بایونیک و سری M اپل نیز از نمونه‌های بارز این تکنولوژی هستند. با استفاده از ساختار SoC می‌توان علاوه بر افزایش میزان بهره‌وری و سرعت عملکرد، فضای اشغال شده توسط تراشه را نیز تا حد زیادی کاهش داد.

ظاهرا شرکت در نظر دارد تراشه پلاستیکی آرم را در مواد مختلف همچون کاغذ و بانداژهای پزشکی به کار ببرد. بدین ترتیب پزشکان قادر خواهند بود از فواصل بسیار دور نیز وضعیت بیمار خود را تحت نظر داشته باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *