طبق گفته مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی مجله، “در نمایشگاه جاده ای ظاهر خواهد شد، اگرچه در همه جلسات شرکت نخواهد کرد.” کار سنگین توسط شریل سندبرگ و مدیر مالی دیوید ابرسمن انجام خواهد شد.
این یک IPO بزرگ خواهد بود، احتمالاً “اشتراک بیش از حد”. سرمایه گذاران برای ورود به آن از ذهن خود خارج می شوند (مدت زمان نگهداری سهام یک سوال دیگر است). خارج از دروازه، ارزش شرکت تقریباً 100 میلیارد دلار خواهد بود.
با این حال، در میان روزنامهنگاران فناوری، تحلیلگران مالی منتخب و مخالفان حرفهای، واکنشهای منفی فیسبوک در جریان است. بسیاری به اشاره می کنند، در غیر این صورت ممکن است فهرست “رشد فیس بوک کاهش یابد اشتباه شود. همانطور که فیس بوک به دنبال توجیه ارزش گذاری عظیم خود و نشان دادن رشد است.
آنچه که تماشای آن بسیار جالب خواهد بود این است که این رشد کجا اتفاق می افتد و آیا فیس بوک به طور جدی وارد جستجو می شود یا خیر. هفته گذشته متوجه شدیم که برخی از مدیران ارشد مایکروسافت (البته نه استیو بالمر) سعی کردند از Bing خرید کنند. به Facebook که مودبانه آن را رد کرد. به عنوان نکته ای که انواع سؤالات را در مورد تعهد طولانی مدت مایکروسافت به جستجو ایجاد می کند.
نظر من این است که فیسبوک مجبور است وارد جستجو شود — حداقل در سایت خودش همچنین به دنبال کسب درآمد بیشتر از ترافیک بیش از 500 میلیون کاربر فعال تلفن همراه خود است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد ارقام استفاده از فیس بوک، درآمدها و سایر داده های “بر اساس اعداد”، به پرونده S-1 و داستان قبلی ما.
مدخلهای مرتبط
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.