گزارش وضعیت بازاریابی 2014
ExactTarget که به تازگی منتشر شده است ادعا می کند که 98 درصد از بازاریابان قصد دارند بودجه خود را در سال جدید افزایش دهند، با تمرکز بر افزایش نرخ تبدیل، افزایش آگاهی از برند و استفاده از داده های مبتنی بر رفتار بیشتر.
از بیش از 2500 بازاریاب مورد بررسی، 61 درصد برای افزایش هزینه های داده ها و تجزیه و تحلیل، 60 درصد در اتوماسیون بازاریابی، 58 درصد در بازاریابی ایمیلی، 57 درصد در بازاریابی رسانه های اجتماعی و 57 درصد برای مدیریت محتوا برنامه ریزی کرده اند.
>
این نظرسنجی تعدادی از موضوعات بازاریابی، از چالشها و معیارهای موفقیت گرفته تا ایمیل، رسانههای اجتماعی و ابتکارات بازاریابی تلفن همراه را پوشش میدهد. در اینجا یک عکس فوری از آنچه ExactTarget کشف کرده است:
برترین معیارهای موفقیت بازاریابی
در 67 درصد، اکثر بازاریابان مورد بررسی ادعا کردند که نرخ تبدیل بالاترین معیار موفقیت آنها است و پس از آن نرخ تعامل و ROI قرار دارد.
چالش های بازاریابی چرخه زندگی
این گزارش بازاریابی چرخه حیات را اینگونه تعریف میکند: «تاکتیکهایی که در چهار مرحله اصلی به مشتریان دست مییابند: کسب، حضور، مشارکت و حفظ». چندی پیش، چالش اصلی بازاریابی چرخه حیات، جذب مشترکین جدید بود، اما دادهها اکنون نشان میدهند که بیشتر بازاریابان ادعا میکنند که ایجاد تعامل و درآمد بزرگترین چالش آنهاست.
ExactTarget میگوید که بین آنچه بازاریابان ادعا میکنند در حوزه تاکتیکهای بازاریابی چرخه عمرشان مهم است و آنچه که واقعاً اجرا میکنند، «شکاف قابلتوجهی» وجود دارد:
به عنوان مثال، کمپین های تولد تنها توسط 19 درصد از بازاریابان استفاده می شود و کمپین های وفاداری تنها توسط 36 درصد استفاده می شود، اما این دو کمپین بالاترین میزان موفقیت گزارش شده را در مقایسه با سایر کمپین ها دارند. کمپین های بازاریابی چرخه حیات.
ایمیل همچنان نیروی اصلی بازاریابی است
ExactTarget کشف کرد که 68 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی ایمیل هسته اصلی کسب و کار آنها است. و 88 درصد گفتند که در حال حاضر ROI تولید می کند یا خواهد کرد. این گزارش نشان داد که 49 درصد از بازاریابان سالانه بیش از 500000 ایمیل بازاریابی ارسال می کنند.
امیدهای زیادی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی
در حالی که 46 درصد از بازاریابان گفتند بازاریابی اجتماعی هسته اصلی کسب و کار آنها است و 52 درصد بر این باورند که در نهایت ROI را ارائه می دهد، تنها 34 درصد گفتند که تلاش های بازاریابی اجتماعی آنها در حال حاضر باعث تولید ROI می شود.
فیسبوک، توییتر و لینکدین محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای بازاریابان در سال 2013 بودند. امسال، بازاریابان قصد دارند کانالهای زیر را انتخاب کنند:
- Google+ (18%)
- SlideShare (71%)
- وبلاگ (17%)
- پادکست (17%)
- Pinterest (16%)
بازاریابان به نادیده گرفتن تأثیر بازاریابی تلفن همراه ادامه می دهند
تعداد قابل توجهی از بازاریابان همچنان تأثیر بازاریابی تلفن همراه بر بازاریابی خود را نادیده می گیرند. تلاش ها. در حالی که 31 تا 50 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی تأیید کردند که مشترکین ایمیلهای بازاریابی را در دستگاه تلفن همراه باز میکنند، 42 درصد گفتند که به ندرت یا هرگز از طراحی پاسخگوی تلفن همراه برای ایجاد ایمیلهای بازاریابی استفاده نمیکنند.
وقتی صحبت از بازگشت سرمایه بازاریابی تلفن همراه به میان میآید، 29 درصد از بازاریابان مورد بررسی گفتند که تلاشهای تلفن همراه آنها در حال حاضر باعث تولید بازگشت سرمایه میشود و 51 درصد معتقدند که بازاریابی تلفن همراه در نهایت بازده بازگشت سرمایه ایجاد میکند.
گزارش کامل را میتوانید در وبلاگ ExactTarget دانلود کنید. .
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.