اعلانیه
اعلانیه

یاهو چیست؟ مایر می‌گوید «جستجو، ارتباطات، مجلات دیجیتال و ویدیو»

BdaDjj0CYAAlIR2

این سوالی بوده است که در سال‌های اخیر سه مدیر عامل یاهو را درگیر کرده است: «Yahoo چیست». امروز، در طول سخنرانی خود در CES، مدیر عامل یاهو، ماریسا مایر، به یک پاسخ ساده و واضح نزدیک شد: «جستجو، ارتباطات، مجلات دیجیتال و ویدئو.” ناگفته تبلیغات به عنوان یک حوزه اصلی بود. و از دست رفته در عمل: اجتماعی.

چهار حوزه اصلی یاهو را تشکیل می‌دهند. و در حالی که داشتن چهار منطقه بزرگ هنوز ممکن است پیچیده به نظر برسد، هنوز راه درازی برای محدود کردن ترکیب سرویس‌های مختلف یاهو که در برخی مواقع به نظر می‌رسد در جهات مختلف رفته‌اند، فاصله دارد.

در زیر، برخی از ایده‌های بیشتر و سریع در این مورد، در حالی که می‌خواهم قبل از اینکه از اتاق اصلی بیرون بیایم، کار را تمام کنم (و لطفاً اشتباهات تایپی را ببخشید – به زودی اصلاح خواهم کرد)!

جستجو بدیهی است که داستان اصلی یاهو را در بر می گیرد، زیرا موتور جستجویی است که به شما کمک می کند مطالب را پیدا کنید. اما با توجه به اینکه یاهو هرگز در مواجهه با چنین پیشتازهای عظیمی که اکنون توسط گوگل و همچنین بینگ انجام شده است، هرگز شکوه گذشته خود را بازیاب نخواهد کرد، به نظر می رسد تمرکز بر روی محصولات جدیدی مانند Yahoo News Digest است که امروز اعلام شد. محصولات طاقچه. چیزهایی که هنوز در حال جستجو و کشف هستند، اما در مناطقی که شاید یاهو بتواند برنده شود.

ارتباطات عمدتاً Yahoo Mail به نظر می رسد، که اخیراً پس از مشکلات عمده خدماتی که در هفته های اخیر رخ داد، ضربه خورد. اما، این یک نقطه قوت یاهو باقی می ماند و توسعه بیشتری در آنجا وجود دارد – و همچنین پیام رسانی محتمل به نظر می رسد.

مجله‌های دیجیتال با راه‌اندازی Yahoo Food و Yahoo Tech امروز مشخص می‌شوند، یا واقعاً، راه‌اندازی مجدد آن حوزه‌هایی که من کاملاً مطمئن هستم قبلاً وجود داشته‌اند. اما اکنون، به‌جای این عمودی‌هایی که یاهو از مدت‌ها پیش داشت، اما فاقد تعریف روشن بود (جستجو هستند، محتوا هستند، رسانه هستند)، به نظر می‌رسد که نام و بازسازی مجله هدف جذب مردم را با روشی آسان دارد. -برای درک مفهوم.

ویدئویی که با پخش زنده SNL “Weekend Tech Update” روی صحنه برای تاکید بر شراکت SNL یاهو بیشتر برجسته شده است، هنوز نسبتاً تعریف نشده به نظر می رسد. یاهو می‌خواهد محتوای ویدیویی داشته باشد، به ما کمک کند ویدیو را در همه دستگاه‌ها تماشا کنیم، ویدیویی که می‌خواهیم و منافع ما را هدف قرار می‌دهد – با تبلیغاتی که باید دنبال کنیم. اما همچنان به نظر می رسد که مجموعه ای پراکنده از محتوا و خدمات است.

گفتنی نیست حوزه بسیار مهمی بود: تبلیغات. به این دلیل که این پیام امروز بیشتر برای مصرف کنندگان بود. البته به تبلیغات اشاره شد – و شاید مهم‌تر از همه، یاهو، رهبر سابق تبلیغات نمایشی، به نظر می‌رسد که بیشتر و بیشتر به سمت این که می‌خواهد رهبر «تبلیغات بومی» باشد – حرکت می‌کند – تبلیغات بومی روش خوبی برای بیان تبلیغاتی است که این کار را انجام نمی‌دهد. شبیه تبلیغات است اما در عوض بیشتر شبیه محتوای بومی است.

در مورد Tumblr و Flickr، آنها احتمالاً می توانند حوزه پنجم را تشکیل دهند: انتشار. اما مایر آنها را بیشتر به‌عنوان لایه‌هایی قرار داد که با چهار حوزه دیگر کار می‌کنند تا تمرکز مصرف‌کننده روی خودشان. عجیب و غریب.

منطقه ششم در عمل وجود نداشت. اجتماعی. اگر یاهو پیشنهادات اجتماعی را برای آینده‌اش مهم می‌داند، هیچ چیزی برای نشان دادن آن نشان نداده است. برای من، این نشانه بسیار خوبی است که امیدوار است جنگ‌های اجتماعی را به دیگران واگذار کند و در عوض از آن خدمات استفاده کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *