اعلانیه
اعلانیه

چرا مخاطبان شما با ارزش ترین دارایی شرکت شما هستند: آن را توسعه دهید

در مورد مخاطبان خود چگونه فکر می کنید؟

امیدواریم که در مورد آنها به طور کلی مثبت فکر می کنید، در غیر این صورت صاحب کسب و کاری که آنها را هدف قرار می دهد نخواهید داشت یا برای آن کار نمی کنید. اما با خودتان صادق باشید – آیا آنها یک هزینه هستند یا یک دارایی؟

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تمایل دارند که وب‌سایت خود و حضور آنلاین خود را به‌عنوان هزینه‌ای کم‌کم تصور کنند – کاری که باید انجام دهند زیرا رقبای آن‌ها یک وب‌سایت دارد، در رسانه‌های اجتماعی فعال است یا در سایر روش‌های بازاریابی آنلاین شرکت می‌کند.

>

با این حال، مخاطبان آنلاین شما در واقع یکی از مهم ترین دارایی های شما به عنوان یک برند هستند. برای هدف این مقاله، «مخاطب» به هر کسی گفته می‌شود که به آنچه شرکت شما ارائه می‌دهد علاقه‌مند است، اما به‌ویژه آن‌هایی که قبلاً با ثبت‌نام در لیست ایمیل شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما شرکت کرده‌اند. شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند، و حتی جستجوهای اولیه وب را برای نام شرکت یا نام تجاری خود انجام می دهد.

میزان زمان، تلاش و منابعی که برای راه‌اندازی کمپین‌هایی که منجر به مخاطب اختصاصی می‌شوند، صرف می‌کنید، قابل توجه است. نتایجی که از این تلاش ها دریافت می کنید نیز باید قابل توجه باشد. بیایید بررسی کنیم توسعه مخاطب چیست، چگونه این کار را انجام دهیم و چرا باید انجام دهیم.

target-audience-featured

مخاطب شما هزینه کم نیست

روش درست فکر کردن به وب سایت و حضور دیجیتالی شما – و بنابراین مخاطبان متناظر شما – به عنوان یک دارایی است نه هزینه. پرورش آن مخاطب اختصاصی (که فقط شما می توانید به آن دسترسی پیدا کنید) برای ایجاد اعتبار، آگاهی، اعتبار و سایر سیگنال های برند ضروری است که نه تنها نرخ فروش و تبدیل، بلکه ترافیک جستجوی ارگانیک و رتبه بندی را از طریق سیگنال های برند قوی بهبود می بخشد.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به وب‌سایت و حضور دیجیتالی خود به‌عنوان یک هزینه تبلیغاتی فکر می‌کنند – فقط هزینه دیگری برای انجام کسب‌وکار، بدون منفعت فعال زیاد. به عنوان مثال، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، رشته ای از بازاریابی آنلاین است که در بیشتر موارد، برای شروع به بازده مثبت بازگشت سرمایه به سال ها نیاز دارد. علاوه بر این، ایجاد یک نام تجاری آنلاین اغلب سال ها طول می کشد.

اما بازاریابی آنلاین باید دیده شود به عنوان یک سرمایه گذاری در حضور و برند کلی یک کسب و کار، چه آنلاین و چه خارج از آن. به هر حال، وب سایت یک شرکت اغلب اولین نقطه تماسی است که یک مشتری بالقوه با یک نام تجاری دارد و اولین برداشت ها کلیدی است.

ایمیل‌های آینده، تعاملات رسانه‌های اجتماعی، و بازدیدهای جستجو از طریق جستجوی ارگانیک و پولی فراتر از این اولین تعاملات، ضروری‌ترین بخش پرورش این اعتماد اولیه هستند. بر این اساس، روش‌هایی که از روش‌های سنتی و دیجیتالی برای ایجاد مخاطب و پرورش آنها استفاده می‌کنید، نباید صرفاً هزینه انجام کسب‌وکار در نظر گرفته شود.

مخاطب خود را بسازید

راههای زیادی برای ایجاد این مخاطب اختصاصی وجود دارد. در اینجا تعدادی از تکنیک ها و استراتژی های مورد علاقه من وجود دارد.

  1. احساس اجتماعی را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کنید. به‌طور فزاینده‌ای، مردم باید قبل از اینکه بخواهند از شما خرید کنند، به شما اعتماد کنند و با شما ارتباط برقرار کنند و بهترین راه برای ایجاد این امر است. جامعه از طریق رسانه های اجتماعی است. این نه تنها به معنای تبلیغ محتوا و محصولات شماست، بلکه به معنای ایجاد روابط و تعامل واقعی و پاسخگو با طرفداران و دنبال کنندگان شما است.
  2. چیزی با ارزش واقعی را به عنوان انگیزه انتخاب پیشنهاد دهید. من هنوز وب‌سایت‌های زیادی را می‌بینم که سعی می‌کنند بازدیدکنندگان را برای ثبت‌نام برای یک خبرنامه رایگان یا به‌روزرسانی ایمیل تشویق کنند. انگیزه انتخاب شما به قدری مهم است که فکر استراتژیک در مورد آنچه می توانید ارائه دهید که ارزش بی نظیری دارد بسیار مهم است.
  3. از طریق وبلاگ خود به منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی تبدیل شوید. این مستلزم ارائه منظم محتوای منحصر به فرد و متناسب با مخاطبان خاص شما خواهد بود. مهم نیست محتوای شما چقدر شگفت‌انگیز است… اگر نیازهای مشتریان یا بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را برآورده نکند، احتمالاً کاهش می‌یابد.
  4. وبلاگ نویسی مهمان را در اولویت قرار دهید. مشارکت منظم در سایت‌های شناخته شده در صنعت یا جایگاه خود به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان کاملاً جدیدی دست پیدا کنید، خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید، و همچنان به ایجاد اعتماد و اعتبار با مشتریان و مشتریان فعلی خود ادامه دهید.

ترکیب تاکتیک‌هایی که برای ایجاد مخاطب استفاده می‌کنید به صنعت و جمعیت هدف شما بستگی دارد، اما تعیین این ترکیب نقطه شروع است. در اینجا چند مقاله مفید برای ایجاد مخاطب وجود دارد:

به حداکثر رساندن ارزش مخاطبان موجود

در حالی که ایجاد مخاطب برای رشد و موفقیت بلندمدت ضروری است، یکی از با ارزش ترین چیزهایی که یک بازاریاب می تواند انجام دهد این است که مطمئن شود یک برند ارزش مخاطبان فعلی خود را به حداکثر می رساند.

این نه تنها شامل ارائه پشتیبانی مفید و پاسخ به سؤالات از طریق ایمیل رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها، بلکه به اشتراک گذاری محصولات یا خدمات فعلی مرتبط با مشتریانی است که در گذشته با شرکت درگیر بوده اند و در مورد آن استراتژیک هستند.

در زیر چند روش وجود دارد که می‌توانید مخاطبان فعلی خود را پرورش داده و توسعه دهید.

  1. از سفیران برند استفاده کنید. به احتمال زیاد یک گروه کوچک اما وفادار از مشتریان در رسانه‌های اجتماعی دارید که به تجارت شما علاقه دارند. با تشویق تلاش‌های این سفیران برند از طریق شناسایی آنها در رسانه‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط فردی با آنها و دادن اولویت دسترسی به محصولات یا اطلاعات جدید، بهترین استفاده را ببرید.
  2. پاسخگو بودن را در اولویت قرار دهید. داشتن مخاطبان زیاد عالی است، اما اگر آنها را پرورش ندهید و با آنها درگیر نباشید، احتمالا آنها را از دست خواهید داد. این بدان معناست که به سؤالات و سؤالات فوری پاسخ دهید، سؤالات خود را بپرسید (و به پاسخ ها توجه کنید!) و بر مشارکت (نه فقط ارتقاء) تمرکز کنید.
  3. برنامه وفاداری مشتری را در نظر بگیرید. مشتریانی که قبلاً محصولات شما را خریداری کرده اند – یا حتی در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند – معمولاً بیشترین پتانسیل را برای تبدیل مجدد دارند یا حداقل شما را به دیگرانی که ممکن است تبدیل کنند ارجاع دهند. ارائه یک جایزه، تخفیف یا پاداش به مشتریان فعلی می‌تواند راه درازی را در جهت حفظ کسب‌وکار شما و تشویق به خریدهای تکراری کمک کند.

نتیجه گیری

مشتریان فعلی شما با ارزش ترین دارایی شما هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که همزمان با سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی که برای رشد مخاطبان طراحی شده اند، به پرورش و ایجاد عشق مشتریان فعلی خود ادامه دهید. این یک تعادل ظریف است، اما ارزش تمام تلاش را دارد. به یاد داشته باشید که ایجاد یک مخاطب اختصاصی و متعهد به فکر بلندمدت و تفکر استراتژیک است. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که ایجاد مخاطب، با ارزش ترین سرمایه بازاریابی شما می شود.

 (تصویر را از طریق Shutterstock.com ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Jayson DeMers بنیانگذار و مدیر عامل EmailAnalytics است، یک ابزار بهره وری که به Gmail یا G Suite شما متصل می شود. حساب ها.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *