اعلانیه

انقلاب بازاریابی چابک

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 8 بازدید
اعلانیه

انقلاب بازاریابی چابک

سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر – این شعار تقاضای غیرممکن است. حداقل، به ما گفته شده که گرفتن هر سه غیرممکن است. به عنوان بازاریاب، می‌خواهیم کمپین‌ها را سریع‌تر راه اندازی کنیم، نتایج بهتری ببینیم، و همه آن‌ها را به روشی مقرون‌به‌صرفه انجام دهیم – و همیشه به دنبال ابزارها و تکنیک‌هایی هستیم که به ما در انجام این کار کمک کنند.

اخیراً، بازاریابان یک الگوی بازاریابی جدید را پذیرفته‌اند که نوید انجام همه این کارها را می‌دهد – و در کمال تعجب، از دنیای فناوری می‌آید. نه، این یک برنامه یا پلتفرم جدید نیست، بلکه یک رویکرد جدید است: بازاریابی چابک.

هرکسی در صنعت فناوری با توسعه نرم افزار چابک آشنا است، روشی که با همکاری، انعطاف پذیری و پاسخ در زمان واقعی به بازخورد مشتری مشخص می شود. مزایا متعدد هستند، از جمله زمان تسریع در بازار و صرفه جویی در هزینه. اکنون، بازاریابان در حال تطبیق شیوه‌های چابک هستند تا کمپین‌های خود را تقویت کنند – و این جنبش صنعت بازاریابی را متحول می‌کند.

از استراتژی تا کانون توجه

درست مانند توسعه نرم افزار چابک، بازاریابی چابک موانع فرآیندهای رسمی و ساختار یافته را از بین می برد. این یک تغییر چشمگیر از چرخه های پرزحمت و منسوخ بازاریابی قدیمی است، دقیقاً به همین دلیل است که در چشم انداز کسب و کار امروز بسیار خوب عمل می کند.

بازاریابان باهوش می‌دانند که برای ایجاد دارایی‌های مرتبط و جالب در دنیای دیجیتال پرشتاب و تعاملی ما باید سریع عمل کنند و زیرک بمانند. بازاریابی چابک درب آن قدرت را باز می کند.

speed to market

هم فناوری و هم بازاریابی از شیوه‌های چابک یکسانی پیروی می‌کنند: همکاری، ارتباطات، چرخه‌های سریع، و بهره‌گیری از ورودی‌های مشتری برای ایجاد محصول عالی. بازاریابان ایجاد کمپین را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند و به داده‌ها و تحولات بلادرنگ پاسخگو هستند. این چرخه عمر سریع‌تر به برندها اجازه می‌دهد رقابتی و قانع‌کننده باقی بمانند – و آنها را برای ایجاد کمپین‌هایی که با سرعت ایده‌ها حرکت می‌کنند، موقعیت می‌دهد.

پس این در زندگی واقعی چگونه به نظر می رسد؟ باهوش. سرگرم کننده. بیاد ماندنی. پاسخ سریع اورئو را در نظر بگیرید چند سال قبل، زمانی که چراغ ها در طول سوپر باول در نیواورلئان. در طول تاخیر در بازی، تیم رسانه‌های اجتماعی Oreo تبلیغی را در مورد قطع برق توییت کرد که روی آن نوشته شده بود: «هنوز می‌توانید در تاریکی غوطه‌ور شوید». ده‌ها هزار بار لایک و بازتوییت شد و پوشش‌های عمده‌ای را برانگیخت.

Arby در جریان مراسم گرمی 2014 زمانی که تیمش توئیتی کوتاه اما خنده دار در مورد کلاه فارل ویلیامز. نه تنها 75000 بار بازتوییت شد، بلکه برندهای دیگری مانند پپسی و هیوندای نیز آن را تبلیغ کردند، با پاسخی آرام از سوی ویلیامز که در معرض دید بیشتری قرار گرفت.

بازاریابی چابک در عمل

Oreo و Arby’s دقیقاً به‌عنوان پیشرفته‌ترین برندها در نظر گرفته نمی‌شوند، اما توانایی آن‌ها برای بازاریابی خود از طریق تفسیر زمان واقعی رویدادهای مهم قطعاً آنها را در کانون توجه قرار می‌دهد. این قدرت بازاریابی چابک است: کسب حداکثر نتایج از طریق یک رویکرد هوشمندانه و انعطاف پذیر. بنابراین بازاریابان چابک چگونه خود را برای چنین موفقیتی قرار می دهند؟

• همگام‌سازی کنید. در توسعه نرم‌افزار چابک، تجمعات تیمی مکرر همه را در یک صفحه نگه می‌دارد و در عین حال هرگونه تغییر لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز را روشن می‌کند. این امر در بازاریابی چابک نیز به چشم می‌خورد، جایی که بخش‌ها از تیم‌های محصور فاصله می‌گیرند و در عوض ابتکارات یکپارچه ایجاد می‌کنند. از آنجایی که همه اعضای تیم در اهداف و برنامه خود هماهنگ هستند، پیام برند، ظاهر و احساس ثابتی را در همه کانال ها منتشر می کنند.

• از ابزارهای مناسب استفاده کنید. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار چابک برای توانمندسازی اعضای تیم با ابزارهای موفقیت برتری قائل می‌شوند – و بازاریابان چابک نیز همین کار را انجام می‌دهند. برای اطمینان از حداکثر کارایی و قدرت خلاقانه، به تیم پیشرفته‌ترین فناوری بازاریابی موجود برای تسهیل همکاری و کمپین‌های به یاد ماندنی و پاسخگو داده می‌شود.

• از داده‌های هم‌زمان استفاده کنید. بازخورد مشتری، عنصر مخفی است که توسعه‌دهندگان چابک از آن برای ایجاد کامل‌ترین نرم‌افزار ممکن استفاده می‌کنند. بازاریاب‌های چابک کمپین‌های خود را به همان شیوه اصلاح می‌کنند و داده‌های بی‌درنگ را جمع‌آوری می‌کنند تا در کمپین‌های متناسب با لیزر شارپ که به انگیزه‌ها و نیازهای دقیق مخاطب پاسخ می‌دهند، بگنجانند.

• از یک چارچوب اسکرام پیروی کنید. چارچوب اسکرام توالی سنتی توسعه را زیر و رو می‌کند، زیرا توسعه در پاسخ به بازخورد مشتری تغییر می‌کند. برای بازاریابان، اسکرام بر انعطاف پذیری کافی برای پاسخ سریع به داده های در حال ظهور تمرکز دارد.

این به معنای شناسایی عناصر کمپین با عملکرد پایین و اصلاح آنها برای بهبود عملکرد، و همچنین شناسایی مخاطبان جدید و ایجاد کمپین های رایگان در پرواز است. همچنین شامل توجه به پدیده فرهنگی جاری و بهره برداری از فرصت ها برای پرش به کانون توجه است.

نمونه‌های Oreo و Arby را در نظر بگیرید. در حالی که ممکن است Superbowl و Grammy به محصولات خود مرتبط به نظر نرسند، هر دو تیم بازاریابی روشی هوشمندانه ایجاد کردند تا توجه موجود را به سمت برندهای خود هدایت کنند.

تحول بدون محدودیت

وقتی نوبت به یافتن راه‌حل افسانه‌ای بازاریابی سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر می‌رسد، هیچ چیز مانند بازاریابی چابک عمل نمی‌کند. به جای اتلاف وقت برای کمپین‌های مزخرف که نتیجه نمی‌دهند، برندها از بیشترین بازدهی از دارایی‌هایی برخوردار می‌شوند که به تغییرات ظریف بازار پاسخ می‌دهند. کمپین ها همیشه مرتبط، قانع کننده و تازه هستند.

این چیزی بیش از یک روند بازاریابی جدید است. این در مورد پذیرش تحول به عنوان یک روش تجاری است. در دنیای دیجیتالی که دائماً در حال تغییر است، هیچ چیز نمی تواند پاداش بازاریابی بالاتری را ارائه دهد.

 (تصویر را از طریق Shutterstock.com ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *