اعلانیه
اعلانیه

قیمت باربری و هزینه اتوبار چقدر است؟

هزینه باربری و اتوبار متأثر از چه عواملی است؟

هزینه باربری و اتوبار برای افرادی که ممکن است سالی یک یا دو بار جابه جا شوند می تواند بسیار مهم باشد. به طور معمول افراد برای جابجایی کار خود را به شرکت های خدماتی حمل و نقل می سپارند. بهتر است قبل از اقدام برای این کار از هزینه ها و روش های باربری اطلاعات داشته باشید.

هم در فاصله های کوتاه بین طبقات ساختمان یا دو ساختمان مجاور، هم در فاصله ی دورتر که نیاز است از ماشین های باربر و اتوبار استفاده شود، خدمات جابجایی و باربری ارائه می شوند. هزینه ی جابجایی وسایلی که نیاز به تخصص و گاهی وسایل متفاوت برای تغییر مکان دارند مانند پیانو یا تابلوهای بزرگ و با ارزش، ممکن است تغییرات زیادی داشته باشند.

البته هزینه جابجایی در شهر تهران در بیشتر مناطق مشابه است و تغییرات کمی دارد و متاثر از هزینه های عادی زندگی در هر منطقه ممکن است کمی بالا و پایین شود. عوامل زیر می توانند در هزینه باربری مؤثر باشند.

تأثیر زمان اسباب کشی در هزینه باربری

مهم ترین فاکتوری که در هزینه ی باربری و اتوبار مؤثر است فاکتور زمان است. به طور کلی هزینه اسباب کشی به گونه ای اعمال می شود که به صورت پیش فرض چند ساعت (در بیشتر شرکت های باربری و اتوبار این زمان حدود 3 تا 4 ساعت است) برای کار در نظر گرفته می شود و هزینه اعمال می شود، در صورتی که زمان بیشتر شود هزینه جداگانه دریافت می شود. البته برخی دیگر از شرکت های باربری و اتوبار هزینه را به صورت ساعتی محاسبه می کنند و برخی دیگر به صورت پروژه ای کار می کنند. ولی در هر دو حالت زمان انجام جابجایی قیمت نهایی را می تواند تغییر دهد.

هزینه باربری و قیمت متعارف اتوبار حدود 150000 تومان است که به مدت سه ساعت زمان کار یک کامیون محاسبه شده است همچنین هر نفر کارگر باربری نیز 30000 تومان باید دریافت کند. تبصره ای که در این بین وجود دارد، وجود وسائل سنگین تحت عنوان بد بار است. به عنوان مثال وسایلی مانند یخچال ساید بای ساید هزینه ی جداگانه دارد. اگر زمان نیز طولانی تر از 3 ساعت شود، به از ای هر ساعت بین 30 تا 40 هزار تومان هزینه ی مازاد دارد.

تأثیر فاصله جابجایی در هزینه باربری و اتوبار

با توجه به این که فاصله ی مبدأ تا مقصد طبیعتاً روی زمان انجام کار تأثیر دارد، باعث می شود تا هزینه ی باربری افزایش یابد. همچنین اگر ساختمان در جایی واقع شده باشد که مسافتی نیاز به پیاده طی کردن داشته باشند مانند کوچه هایی که عبور ماشین باربری در آن ها غیرممکن است، معمولاً شرکت های باربری هزینه ی مازاد دریافت می کنند. البته در هر صورت به دلیل جابجایی مشکل تر و زمان بر وسایل خود به خود زمان کار افزایش می یابد و هزینه نهایی بیشتر می شود.

وسیله ی اسباب کشی اضافی و تأثیر آن در هزینه باربری و اتوبار

هنگامی که درخواست ماشین می دهید حجم وسایل تان تعیین می کند که از کدام ماشین استفاده کنید. اگر اسباب و وسایل اضافی با یک وانت بار یا نیسان وانت جابجا شود اجرت حدود 60 تا 70 هزار تومان تعیین می شود. به مشتریان توصیه می شود، در صورتی که از خدمات اسباب کشی کامل استفاده می کنند، بسته بندی وسایل خود را به صورت مناسب انجام دهند و حداکثر وسایل و اسباب منزل را در کامیون جای دهند تا نیازی به گرفتن وانت بار یا رفت و آمد مکرر بین دو مسیر وجود نداشته باشد.

تأثیر طبقات و راه پله در هزینه باربری و اتوبار

هنگامی که درخواست خدمات باربری می دهید، اولین سؤالی که از شما پرسیده می شود و برای شرکت اتوبار حائز اهمیت است طبقات ساختمان در مبدا و مقصد است که باید جابجایی بین آن ها صورت گیرد. شرکت های خدماتی مختلف در این مورد رویکردهای متفاوتی دارند. اجرتی که برای کارگر باربری تعیین می شود بین 10 تا 30 هزار تومان است. ساعت اضافه که در نظر گرفته می شود معمولاً 30 هزار تومان است و هر چه طبقه بالاتر باشد به طور میانگین 20 هزار تومان برای هر طبقه به هزینه باربری اضافه می شود.

هزینه باربری و اسباب کشی با راه پله یا آسانسور

طبیعتاً راه پله به دلیل مسئولیت بیشتری که برای نیروی خدماتی ایجاد می کند نسبت به آسانسور هزینه ی بیشتری را بر دوش مشتری خواهد گذاشت. استفاده از راه پله علاوه بر افزایش زمان، دقت بالاتری را جهت جابجایی سالم لوازم نیاز دارد.

باید این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که قبلاً روز اسباب کشی را با مدیر ساختمان و ساکنین هماهنگ کرده باشید زیرا در برخی از مجتمع های اداری و مسکونی این کار جز قوانین حضور و زندگی در ساختمان محسوب می شود.

همچنین نکته مهم دیگر هماهنگی در مورد آسانسور با مدیریت ساختمان است. بر اساس توافق نامه های برخی از ساختمان ها، همه ی همسایه ها اجازه ی استفاده از آسانسور را برای اسباب کشی ندارند یا ممکن است آسانسور مخصوصی برای اسباب کشی وجود داشته باشد که در این صورت به خصوص در مجتمع های بزرگ، باید چند روز قبل برای رزرو آسانسور در ساعاتی خاص اقدام کنید.

چگونه هزینه باربری و اتوبار را کم کنیم؟

سعی کنید در زمان اسباب کشی آمادگی کامل داشته باشید هر چه این کار را بهتر انجام داده باشید زمان اسباب کشی کم تر می شود. به هیچ عنوان بسته بندی کردن را به روز اسباب کشی موکول نکنید. همچنین وسایلی مانند پایه های میز و … را که قابلیت جدا شدن دارند از هم جدا کنید. این کار شاید زمان خیلی کمی از شما بگیرد ولی زمان اسباب کشی را می تواند حتی ساعت ها کاهش دهد.

خدماتی که شما مشمول پرداخت هزینه باربری برای آن می شوید توسط متخصصین اتوبار و کاملاً حرفه ای ارائه می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *