اعلانیه

عکاسی در سفر و نکات آن

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 9 بازدید
اعلانیه

عکاسی در سفر و نکات آن

امروزه با توجه به پیشرفت های زیادی که در عکاسی دیجیتال به وجود آمده عکاسی برای همگان جذاب و آسان شده است. مردم از هر موقعیتی برای ثبت لحظه ها و اشتراک آن با دوستان خود استفاده میکنند. مسافرت نیز از این مسئله مستثنا نیست. عکاسی در سفر میتواند جزوی از سفرتان باشد. البته زیاده روی در این امر نیز میتواند باعث شود که از مسافرت خود لذت نبرده و از جمع دوستان و خانواده خود نیز دور بمانید. در اینجا نکاتی را که در هنگام عکاسی در سفر میتواند به ثبت بهتر عکس کمکتان کند را بررسی میکنیم.

قبل از سفر

شناخت مقصد: هنگامی که تصمیمتان را برای سفر به شهر یا کشور مورد نظرتان گرفتید بد نیست که مطالعه ای در مورد مقصد داشته باشید. آب و هوا، اماکن دیدنی و تاربخی، جاذبه های معماری و گردشگری، اماکن های مذهبی و رستوران های معروف را مورد بررسی قرار دهید. شناخت آداب و رسوم میتواند کمک شایانی به رفتار شما در مکان مورد نظرتان داشته باشد. به این ترتیب با بررسی مقصد خود میتوانید تمام تجهیزات عکاسی و سفر خود را بهتر بشناسید. برای مکان هایی که در نظر دارید به آنجا بروید برنامه ریزی کنید. با اینکار از اتلاف وقت در مسافرت جلوگیری میکنید.

در طول مسیر

اگر با هواپیما قصد سفر دارید میتوانید از فرودگاه عکاسی خود را آغاز کنید. معمولا هواپیماها همیشه دچار تاخیر در پرواز هستند. اگرچه که کسی تمایل ندارد در چنین موقعیتی قرار بگیرد اما میتواند بهترین زمان برای عکاسی باشد. استرس را از خود دور کرده و شروع به عکاسی کنید. به این ترتیب هم از زمان انتظار کشیدن کم میکنید هم به ثبت عکس میپردازید.

با دقت به اطراف خود نگاه کنید. میتوانید سوژه های زیادی را مشاهده کنید. از ورود و خروج مسافران گرفته تا یک فضای معماری مدرن. هنگام سوار شدن به داخل هواپیما نیز میتوانید از پنجره کمک بگیرید. زوایای مناسب را پیدا کرده و چشم انداز زیبایی از مبدا و مقصد خود شکار کنید.

اگر به صورت زمینی مسافرت میکنید موقعیت عکاسی بیشتری دارید. عکاسی از اشیا، افراد و مناظر در طول مسیر سفر میتواند تبدیل به سوژه ای بی نظیر برای عکس هایتان شوند.

سوژه های عکاسی در سفر 

بعد از رسیدن به مقصد میتوانید با برنامه ریزی مناسب از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. مکان هایی را که قصد بازدید از آنها را دارید را مشخص کنید. سوژه هایی مانند منظره ها، بناها و معماری منطقه، غذاهای محلی، آداب و رسوم و فستیوال های مختلف، مردم محلی و پوشش و همچنین صنایع دستی آنها میتوانند سوژه ای مناسب برای عکاسی باشند.

منظره ها:به دنبال چشم انداز های زیبا با موقیعت های خاص باشید. میتوانید از ساعات طلایی در عکاسی یعنی هنگام طلوع و غروب خورشید برای عکاسی منظره استفاده کنید. یادتان باشد که برای عکاسی منظره از لنز واید استفاده کنید. چون میتوانید فضای بیشتری از چشم انداز مورد نظر را در عکس ثبت کرده و نتیجه بهتری بگیرید.

بناها و معماری:معمولا بناها و معماری کهن یا مدرن یک شهر یا کشور میتواند سوژه بسیاری از عکاسان اعم از آماتور و حرفه ای باشد. چیزی که به عکس شما امتیاز میدهد و باعث خاص بودن آن میگردد کادر بندی مناسب است. از تکرار زاویه بندی بقیه عکاسان پرهیز کنید. سوژه را از زوایای مختلف بررسی کنید. میتوانید از زاویه خاص کمک بگیرید. یا حتی میتوانید مدلی را نیز در کادر خود قرار دهید.

غذاهای محلی:یکی از گزینه هایی که ممکن است برایتان جذاب باشد عکاسی از غذاهای محلی مقصدتان است. سعی کنید از غذاهای محلی که در طول سفرتان از آن لذت میبرید عکاسی کنید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. رنگ و لعاب غذا، چیدمان آن و محلی که غذا در آنجا سرو میشود میتواند سوژه عکاسیتان باشد.

آداب و رسوم:میتوانید با شرکت در مراسم های خاص و فستیوال هایی که در مقصد مورد نظرتان برگذار میشود به ثبت مستند گونه بپردازید. برای اینکه بتوانید مراسم را بهتر پوشش دهید بهتر است مجموعه عکس تهیه کنید. در هنگام مراسم به طرز لباس پوشیدن، نوع غذاهای تهیه شده در مراسم و شیوه برگذاری مراسم توجه کنید.

مردم محلی و پوشش آنها: نوع زندگی و پوششی که مردم شهر یا کشور دارند نشان دهنده فرهنگ آن مردم است. بهتر است قبل از رفتن به مسافرت راجع به نوع پوشش مردم آنجا مطالعه داشته باشید تا پیش زمینه را بدست آورید.

صنایع دستی: مردم در حال خرید صنایع دستی میتواند عکس های جذابی را خلق کند. میتوانید به مکانهایی که این صنایع ساخته میشوند سر بزنید و سوژه های نابی را پیدا کنید.

تجهیزات لازم برای عکاسی در سفر

در هنگام مسافرت تجهیزات مورد نیاز بستگی به سوژه عکاسی دارد. ولی موارد مشترکی که برای همه توصیه میشود را بهتر است رعایت کنید.

شارژر باتری دوربین را فراموش نکنید.

اگر حمل سه پایه برایتان مشکل است از تک پایه که حجم و وزن کمتری دارد میتوانید استفاده کنید.

پارچه تمیز کننده لنز و محافظ های ضد آب برای شرایط مختلف آب و هوایی را از قلم نندازید.

اگر قصد مسافرت صرفا برای عکاسی کردن را دارید این مطالب میتواند کمک شایانی بکند. میتوانید با کمی خلاقیت به خرج دادن سوژه ی مناسب را پیدا کرده و به خلق آثار ارزشمند دست بزنید. اما اگر هدف از مسافرت گذراندن اوقات فراغت است در عکاسی افراط به خرج ندهید. به طور مستقیم از چیزی لذت بردن خیلی بهتر از مشاهده آن یه صورت عکس است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *