اعلانیه

راهنمای خرید خانه در منطقه ۲۱

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 8 بازدید
اعلانیه

منطقه ۲۱ به عنوان جدیدترین مناطق تهران، در امتداد جنوب منطقه ۲۲ و در غرب مناطق ۵ و ۹ واقع شده و از دو بافت مسکونی و صنعتی برخوردار است. شهرک‌ آزادی و باشگاه نفت از جمله محله‌های گران این منطقه به شمار می رود و استقلال دانشگاه و وردآورد نیز به عنوان محله های ارزان منطقه ۲۱ شناخته می شود. همچنین اولین جمعیت به وجود آمده در منطقه ۲۱ در ورد آورد به دلیل وجود چشمه‌ای در شهرک انصار فعلی و کاروانسرای سنگی بوده است.
معرفی منطقه ۲۱
این منطقه غربی تهران، از جنوب به جاده قدیم تهران- کرج، از شمال به اتوبان تهران- کرج، از غرب به امتداد شمالی- جنوبی طول جغرافیایی ۵۱ درجه حد فاصل اتوبان و جاده قدیم کرج و از شرق به مسیل کن محدود شده است. سابقه فعالیت این منطقه به دهه‌ی ۱۳۴۰ خورشیدی باز می‌گردد. هنگامی که به علت گسترش شهر تهران کارخانه‌ها و صنایع به سمت حاشیه آن زمان شهر تهران انتقال داده شدند. همچنین در سال‌های دهه ۱۳۵۰ محلات مسکونی در این منطقه شکل گرفتند.
محله های منطقه ۲۱
منطقه ۲۱ تهران از ۱۳ محله تشکیل شده است که تهرانسر، پاسداران، شهرک آزادی، فرهنگیان، شهرک استقلال، چیتگر شمالی، ویلا شهر، وردآورد و شهرک غزالی از معروف ترین محله های این منطقه می باشد.
۱۳ محله این منطقه در سه ناحیه قرار دارند که عبارت است از:
ناحیه یک: پاسداران، باشگاه نفت، تهرانسر غربی و شهرک دریا
ناحیه دو: شهرک آزادی، فرهنگیان، شهرک استقلال و شهرک دانشگاه تهران
ناحیه سه: چیتگر شمالی، شهرک شهرداری، ویلاشهر، شهرک غزالی، وردآورد و چیتگر جنوبی
مسیرهای دسترسی  به منطقه ۲۱:
منطقه ۲۱ خبری از اتوبوس تندرو شهری نیست و تمامی اتوبوس‌های این منطقه خدمات درون منطقه‌‌ای به مسافران خود ارائه می‌دهند. همچنین ایستگاه مترو به طور خاص در این منطقه وجود ندارد ولی در مرز این منطقه با منطقه ۲۲ در شمال آن چهار ایستگاه مترو آزادی، ورزشگاه، چیتگر و ایران خودرو وجود دارد. این چهار ایستگاه مربوط به خط متروی تهران -کرج می‌شوند.
امکانات منطقه ۲۱:
بوستان‌های نرگس، لاله، گلریز، بانوان، سرو ناز، نیلوفر، رئیسعلی دلواری، استقلال، دستواره، شهید کارور، انرژی و طبیعت از جمله بوستان های بزرگ منطقه ۲۱ می باشد. همچنین این منطقه فقط از یک شهربازی برخوردار است که در بوستان نرگس در محله تهرانسر واقع شده است.
افراد اهل هنر و سینما در این منطقه تنها از یک سینما می توانند برای تماشای فیلم های مورد علاقه استفاده کنند. سینما ققنوس در محله تهرانسر تنها سینمای فعال این منطقه به شمار می آید.
موزه‌ خودروهای تاریخی ایران تنها موزه منطقه ۲۱ تهران می باشد که در محله شهرک استقلال واقع شده است.
برای خدمات پزشکی دو بیمارستان وجود دارد. بیمارستان ایران و بیمارستان قوامین خدمات پزشکی را به شهروندان این منطقه ارائه می‌دهند.
قیمت خرید خانه در منطقه ۲۱:
تهرانسر شمالی که در قسمت شمالی بلوار تهرانسر قرار دارد و همچنین شهرک پاسداران که در شرق این منطقه واقع شده‌اند از بهترین‌ محله‌های تهران در منطقه ۲۱ هستند. همچنین محله گلناز که در امتداد بلوار اصلی، بلوار یأس و بلوار نیلوفر شرقی قرار دارد گران‌ترین ملک‌ها در آن واقع شده که بهترین امکانات و دسترسی را به خود اختصاص داده‌اند.
قیمت ملک در محله تهرانسر در حال حاضر برای هر متر مربع ۳۵ میلیون تومان است که این رقم با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور متغیر است. می‌توان گفت تهرانسر جزء گران‌ترین محله های منطقه ۲۱ به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *