اعلانیه

راهنمای خرید خانه در منطقه ۱۹

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 19 بازدید
اعلانیه

منطقه ۱۹به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق تهران در جنوب تهران واقع شده است. این منطقه در همسایگی مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ می‌باشد و از ۵ ناحیه و ۱۳ محل برخوردار است. بهمنیار و خانی‌آباد شمالی به عنوان محله‌های گران منطقه ۱۹برای خرید خانه به شمار می‌آیند و محله‌های شهید کاظمی و نعمت‌آباد نیز جز محله های ارزان این منطقه لقب گرفته‌اند. همچنین کاربری منطقه ۱۹ به دلیل شرایط جغرافیایی بیشتر مسکونی و تجاری است.
*معرفی منطقه ۱۹:
شکل گیری منطقه ۱۹ به سال ۱۳۴۰ برمی گردد. بافت این منطقه از ابتدا بصورت روستایی بوده و با گذر زمان بصورت فعلی تبدیل شده است و در سال‌های دهه ۵۰ و ۶۰ محلات مسکونی در این منطقه شکل گرفتند. بافت جمعیتی این منطقه نسبتا متراکم است و این تراکم در سطح منطقه به یک شکل است.
*محدوده جغرافیایی منطقه ۱۹
منطقه ۱۹ از جنوب به محدوده بزرگراه آزادگان، از شمال به اتوبان آیت الله سعیدی و اتوبان چراغی، از غرب به محدوده بزرگراه آزادگان و بزرگراه آیت الله سعیدی و از شرق به بزرگراه نواب و خیابان بهمنیار محدود شده است.
*محله‌های منطقه ۱۹ تهران
منطقه ۱۹ از ۵ ناحیه و ۱۳ محله برخوردار است. محله‌های ۵ ناحیه این منطقه عبارت‌اند از:
ناحیه یک: بهمنیار، خانی‌آباد نو و خانی‌آباد جنوبی
ناحیه دو: شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی، عبدل‌آباد و شکوفه
ناحیه سه: نعمت‌آباد، شهید کاظمی، دولت‌خواه شمالی، دولت‌خواه جنوبی و اسماعیل‌آباد
ناحیه چهار: در حریم این منطقه با مساحت ۴۹٫۵ کیلومترمربع
ناحیه پنج: در حریم این منطقه با مساحت ۳۲٫۷ کیلومترمربع.
امکانات منطقه ۱۹:
امکانات تفریحی:
در حال حاضر ۶۳ بوستان در منطقه ۱۹ تهران وجود دارد که از مهمترین آنها بوستان ولایت، امام، حافظ، شادی، مرجان، چنارستان، ساوالان و بهمنیار می باشد. شهربازی شهروند، شادی تماشا و زمین بازی مکانیزه پارک شقایق نیز به عنوان مکان‌های تفریحی منطقه ۱۹ می‌باشند. همچنین سینمای پردیس کیان تنها سینما منطقه ۱۹ تهران می باشد که با در اختیار داشتن چندین سالن مجهز، فیلم های روز کشور در آن اکران می شود.
امکانات پزشکی:
در حال حاضر بیمارستانی در این منطق ۱۹ وجود دارد اما حدود ۱۷ درمانگاه، آماده ارائه خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان هستند.
امکانات آموزشی
مجتمع پردیس بین‌المللی دانشکده دندان‌پزشکی، دانشکده فنی شریعتی و دانشگاه شاهد از جمله امکانات آموزشی منطقه ۱۹ می باشد.
امکانات مذهبی
از مهم‌ترین امکانات مذهبی منطقه ۱۹ تهران می‌توان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و امامزاده قاسم اشاره کرد.
امکانات رفاهی
بازار احسانی و میوه و تره‌بار مرکزی شهر تهران از جمله امکانات رفاهی منطقه ۱۹ تهران به شمار می آید.
مسیرهای دسترسی به منطقه ۱۹
دسترسی از طریق اتوبوس:
خط ۱۰ اتوبوس تندرو شهری از این منطقه عبور می‌کند. خط ۱۰ مربوط به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به پایانه آزادگان است. این خط راستایی شمالی – جنوبی دارد و ایستگاه‌های پایانه آزادگان، مترو آزادگان و مترو نعمت‌آباد در این منطقه قرار دارند.
دسترسی از طریق مترو:
خط ۳ و خط ۱ مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو زمزم، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد و آزادگان از خط ۳ و ایستگاه‌های باقر شهر، شاهد، حرم مطهر امام خمینی (ره)، کهریزک و نمایشگاه شهر آفتاب از خط ۱ در این منطقه توقف دارند.
دسترسی از طریق تاکسی:
خطوط تاکسیرانی نیز در این منطقه برای حمل و نقل بهتر شهروندان وجود دارد. در این منطقه یک پایانه تاکسی‌رانی در حال فعالیت است. پایانه تاکسیرانی مترو شاهد در اتوبان تهران-قم، روبروی حرم امام (ره)، جنب ایستگاه مترو شاهد قرار دارد.
قیمت خرید خانه در منطقه ۱۹:
میانگین قیمت خانه در محله بهمنیار و خانی‌آباد شمالی از دیگر محله‌های منطقه ۱۹ تهران بیشتر است. قیمت هر مترمربع در محله بهمنیار ۲۱ میلیون تومان و در محله خانی‌آباد شمالی به ۲۰ میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه ۱۹ محسوب می‌شوند.
میانگین قیمت خانه در محله شهید کاظمی و نعمت‌آباد از دیگر محله‌های این منطقه کمتر است. قیمت هر مترمربع در محله نعمت‌آباد به ۱۸ میلیون تومان و در محله شهید کاظمی به ۱۷ میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه ۱۹ محسوب می‌شوند.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *