اعلانیه

چرا رزومه کاری حذف می‌شود؟

کسب و کار

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 15 بازدید
اعلانیه

چرا رزومه کاری حذف می‌شود؟

آشنایی با دلایل حذف رزومه کاری از سوی کارفرما و رفع اشتباهات، شما را برای رسیدن به جلسه مصاحبه شغلی نزدیک‌تر می‌کند.

ممکن است تصور کنید که یک رزومه بی‌نقص تهیه کرده‌اید و می توانید از طریق آن کار مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما از دید کارفرما ممکن است قابل قبول نباشد و در نهایت رزومه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. دلایل مختلفی از سوی برخی از کارشناسان منابع انسانی در حوزه جذب و استخدام مطرح می شود. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‎های همشهری به بررسی ۵ دلیل اصلی در خصوص رد شدن رزومه می‌پردازیم که با خواندن آنها می‌توان به راحتی خطاها را تصحیح کرد.

تمرکز بیش از حد بر پیشینه و تجربه‌

ممکن است از خود بپرسید که آیا باید تمام تجربیات شغلی خود را در رزومه خود بگنجانید یا خیر. اما حقیقت این است که بستگی دارد شما برای چه عنوان شغلی درخواست استخدام داده‌اید. آیا پس از سال‌ها در خانه ماندن قصد دارید مشغول به کار شوید؟ اگر چنین است، مشاغل پاره وقت؛ کارهایی که در دانشگاه و یا بلافاصله انجام داده‌اید، می‌تواند رزومه شما را کامل کند و مهارت‌هایی را که به دست آورده‌اید را نشان دهد. از طرف دیگر، اگر سال‌ها تجربه مستمر دارید، رزومه خود را کوتاه کنید.

در صورتی که مشاغلی که در آن مهارت‌هایی که بدست آورده‌اید با موقعیتی که برای آن درخواست می کنید، نامرتبط باشد، از نوشتن آن در رزومه خودداری کنید. اگر فکر می‌کنید گنجاندن برخی از این موارد مهم است، تا حد امکان به آنها اشاره کنید. به عنوان مثال، به جای حذف کامل یک ورودی شغلی، به سادگی نام کارفرما، عنوان شغلی و سال‌هایی که در آنجا کار کرده‌اید را فهرست کنید.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

در صورتی که شما قصد دارید برای یکی از کشورهای خارجی درخواست کاری خود را به یکی از شرکت‌های متقاضی ارسال و یا اپلای کنید، لازم است بدانید که تعدادی از شرکت‌های متقاضی نیروی کار از اسکن مخصوص برای بررسی رزومه‌ها استفاده می کنند. یکی از موارد بسیار مهمی که باعث می‌شود رزومه شما از سوی کارفرما رد شود، استفاده کلمات کلیدی نادرست و نامفهوم است. اگر رزومه شما حاوی کلمات کلیدی درست نباشد، ممکن است قبل از اینکه یک انسان بتواند آن را ببیند از سوی اسکن مربوطه رد شود. بنابراین توصیه می‌شود از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان شغلی استفاده کنید تا میزان پذیرش شما افزایش پیدا کند.

استفاده از قالب نامناسب رزومه

از جمله موارد بسیار تاثیرگذار در بررسی رزومه، استفاده از قالب مناسب رزومه است. شاید از دید بسیاری از متقاضیان استخدام، قالب رزومه آنچنان مهم نباشد، اما این مورد از دید بسیاری از کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که از قاب مناسب استفاده نکنید، حتی در صورت داشتن تجربه کاری خوب و برخورداری از مهارت‌های کافی، ممکن است رزومه شما در همان نگاه اول از سوی کارفرما رد شود.

سرسری گرفتن شبکه‌های اجتماعی

شاید یکی از مواردی که از دید متقاضیان استخدام پنهان بماند و آنچنان مهم نباشد، نوشتن صفحه شبکه‌های اجتماعی شخصی فعال در رزومه است. شبکه‌های اجتماعی از این جهت بسیار حائز اهمیت است که کارفرمایان با مشاهده آنها می‌توانند شما را بهتر مورد بررسی قرار دهند. بنابراین بهتر است در این خصوص کوتاهی نکنید و به طور دقیق آدرس شبکه اجتماعی خود را وارد کنید. محتوای موجود در صفحه شما در بررسی رزومه شما بسیار نقش پررنگی دارد.

ننوشتن مهارت‌های مرتبط با عنوان شغلی

شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که سابقه بسیاری خوبی در کارهای قبلی کسب کرده‌اید و یا در یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اید. نوشتن چنین مواردی در رزومه شاید شما را برای رسیدن به شغل مورد انتظار نزدیک کند اما کافی نیست. در صورتی که شما نتوانید مهارت‌های کسب شده را به طور دقیق در رزومه وارد کنید، ممکن است از دید کارفرما شما نیروی قابلی برای مجموعه مورد نظر نباشید.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *