اعلانیه
اعلانیه

معرفی پیکاپ فوتون جنرال G9، رپتور چینی‌ها! + عکس

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی بوده‌ایم که نتیجهٔ این پیشرفت‌ها معرفی خودروهای قابل‌توجهی بوده که حتی توانایی رقابت با همتایان خود از برندهای جهانی را هم دارند؛ اما بااین‌وجود، در بین خودروسازان این کشور سنت کپی‌برداری هنوز هم پابرجا است و برخی خودروسازان چینی هنوز قصد ندارند از این کار دست بردارند. 

چند روز پیش با یکی از جدیدترین کپی‌های چینی یعنی هانلونگ کوانگشی آشنا شدیم و حالا افتخار آشنایی با فوتون جنرال G9 را خواهیم داشت که کپی‌برداری از فورد F150 رپتور را فریاد میزند!

Foton-General-G9-1.jpg

در بخش جلویی جنرال G9 همهٔ عناصر با نگاه دقیقی به نسل قبلی فورد رپتور طراحی شده‌اند به‌گونه‌ای که شکل چراغ‌ها، جلوپنجره و حتی نوشتهٔ FOTON همه و همه پیکاپ آفرودی فورد را تداعی می‌کنند. در عقب نیز هرچند شکل چراغ‌های عمودی شباهتی با رپتور ندارند اما فرم برجستگی روی درب قسمت بار از روی پیکاپ قدرتمند آمریکایی‌ها الگوبرداری شده است. در کابین جنرال G9 هیچ شباهتی با فورد رپتور به چشم نمی‌خورد زیرا در اینجا طراحان چینی سراغ ب‌ام‌و رفته و در طراحی داخلی تا حدودی از محصولات باواریایی‌ها الهام گرفته‌اند!

Foton-General-G9-4.jpg

زیر کاپوت این رپتور چینی خبری از پیشرانه‌های قدرتمند V8 یا V6 نخواهد بود زیرا فوتون برای این پیکاپ خود دو موتور دیزلی ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری و یک نمونهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو را در نظر گرفته است که آخری ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و همهٔ نسخه‌های جنرال G9 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

Foton-General-G9-6.jpg

جنرال G9 مثل اکثر خودروهای چینی از تجهیزات و آپشن‌های زیادی برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کنترل اتوماتیک سیستم تهویه، صندلی‌های چرمی، چراغ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی و… اشاره کرد. قیمت این پیکاپ در چین از ۱۱۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۷,۳۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۱۸۳,۸۰۰ یوآن معادل ۲۸,۷۰۰ دلار می‌رسد. این یعنی جنرال G9 نزدیک به چهار برابر ارزان‌تر از فورد رپتور با قیمت پایهٔ ۶۴ هزار دلار است! البته هرچند فوتون در بازارهای خارج از چین مثل استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی هم حضور دارد اما بعید است که جنرال G9 را در این کشورها عرضه کند زیرا ممکن است با شکایت فورد مواجه شود.

Foton-General-G9-5.jpg

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *