اعلانیه
اعلانیه

رونمایی هوندا از پیکاپ ساختارشکن برای رقابت با سایبرتراک + عکس

هوندا ۴ دهه است که با پیکاپ ریجلاین در بازار باربرهای سبک حضوری فعال دارد. هرچند این خودرو همیشه در سایه رقبایی چون تویوتا هایلوکس و فورد رنجر قرار گرفته است. حالا در زمانه‌ای که وانت‌های الکتریکی به‌نوبت وارد بازار می‌شوند، هوندا نیز می‌تواند تحولی اساسی در ریجلاین ایجاد کند.

honda_ridgeline_ev_concept_8.jpg
پیکاپ ریویان، نخستین وانت الکتریکی تولید انبوه جهان است که به‌زودی وارد خیابان‌ها می‌شود. پس از آن فورد F150 الکتریکی و جی‌ام‌سی هامر هم در نوبت قرار دارند. اما نقطه عطف این رقابت، تسلا سایبرتراک خواهد بود که طراحی و ساختاری درگیرکننده و متفاوت دارد.

honda_ridgeline_ev_concept_7.jpg
کانسپت ریجلاین EV تا حد زیادی از همین تفکر تسلا پیروی می‌کند. هرچند کاملاً متفاوت با آن به نظر می‌رسد. این خودرو برای سرگرمی ساخته نشده است بنابراین پنجره‌های آن در برابر توپ‌های فولادی مقاوم نیستند ولی ذات جسورانه این خودرو و کارایی بالای آن برای انجام کارهای سخت، در همان برخورد اول نیز واضح است.

honda_ridgeline_ev_concept_11.jpg
کانسپت هوندا ریجلاین EV از ذهن‌های یک طراح مستقل کالیفرنیایی به نام رنه گارسیا نشئت گرفته است. او که پیش از این در ساخت فیلم‌هایی چون ترانسفورمرها، اونجرز، Thor: Ragnarok و Mandalorian نقش داشته، این وسیله نقلیه را ابتدا به‌عنوان یک کامیون رالی داکار طراحی کرده بود. سپس در طول زمان تغییراتی در آن صورت گرفت تا تبدیل به یک پیکاپ شد. نشان هوندا نیز به‌صورت داوطلبانه نصب شده و ارتباطی با این شرکت ندارد.

honda_ridgeline_ev_concept_10.jpg
این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که شما بتوانید هر چیزی را به داخل آن پرت کنید. یک قلاب مخصوص وینچ در جلوی آن و یک فضای بار در جلو و همچنین درب‌های خودکشی برای دسترسی به فضای داخلی وسیع بدون مزاحمت ستون وسط و صندلی‌های تختخواب‌شو همراه با کیت ابزارهای مختلف و اضطراری نیز برای آن در نظر گرفته شده‌اند.

honda_ridgeline_ev_concept_12.jpg
یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو، وجود شکاف‌های مختلف در جای‌جای آن است. مثلاً دو شکاف بزرگ روی کاپوت به شما امکان دیدن کمک‌فنرها را می‌دهند. پنجره‌ها نیز دو قسمتی بوده و در پایین درب‌ها هم برای دید بهتر از شیشه استفاده شده است. صندلی‌های عقب را می‌توان خواباند تا فضای بار عقب به‌طور کامل توسعه یابد. در بخش بار هم تنوع بالایی برای حمل اشیا و فضاسازی صورت گرفته است.

honda_ridgeline_ev_concept_13.jpg
شاسی این خودرو از نوع اسکیت بورد بوده و بدین معنی است که باتری‌ها در کف آن قرار می‌گیرند. طراحی داخل کابین بسیار چشم‌نواز و مدرن بوده و به‌مراتب از تسلا سایبرتراک چشمگیرتر است. مخصوصاً روکش‌های چوب و چرم به کار رفته در داشبورد و صندلی‌ها، نمایشگر عریضی که تمام عرض داشبورد را اشغال نموده، غربیلک منحصربه‌فرد فرمان و نورپردازی مناسب، فضایی دلپذیر برای سرنشینان ایجاد می‌کنند.

honda_ridgeline_ev_concept_151.jpg
درمجموع این کانسپت، می‌تواند به‌واسطه کارایی بالا و طراحی خاص خود مورد توجه قرار گیرد. هرچند که انتظار قبول آن از سوی هوندا و تولید آن بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *