اعلانیه
اعلانیه

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ + جزئیات پرداخت

میزان مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ در تهران با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به نسبت سال گذشته به ۶۰ میلیون تومان رسید.

افزایش اجاره بهای مسکن طی چند سال اخیر باعث شد تا با تصمیم دولت تسهیلاتی، در قالب حمایت از مستاجران در نظر گرفته شود. با ادامه وضعیت نابسامان بازار اجاره، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای برای سال جاری قرار است پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مجدد به مرحله اجرا درآورد. متقاضیانی که در سال جاری قصد بهره مندی از تسهیلات فوق را دارند باید نسبت به ثبت درخواست بر اساس شرایط اعلام شده در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اقدام نمایند.

مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

مطابق با بخشنامه بانک مرکزی میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان بین ۳۵ تا ۶۰ میلون است. مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان تهرانی، ۶۰ میلیون تومان و برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۴۵ میلیون تومان و برای مستاجران سایر شهرها، ۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. با وجود افزایش اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱، سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۷۰ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ به ۶۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

شرایط بازپرداخت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد است و متقاضیان برای بازپرداخت آن ۵ سال فرصت دارند. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان اقساط وام فوق منتشر نشده است اما احتمالا اقساط ماهانه وام ودیعه مسکن در تهران، کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در دیگر شهرها حدود یک یا زیر یک میلیون تومان در نظر گرفته شود.

درخواست وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

متقاضیان به منظور دریافت این وام لازم است با ورود به سامانه وزارت راه و شهرسازی saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند. افراد واجد شرایط پس از ثبت نام توسط این سامانه به بانک عامل معرفی می‌شوند.

بانک‌های پرداخت کننده وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

بانک مرکزی برای پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، ۲۰ بانک عامل را اعلام کرده است. از جمله این بانک‌ها می‌توان به مسکن، ملی ایران، تجارت، رفاه، ملت، پارسیان، آینده، پاسارگاد و سپه اشاره کرد.

سهمیه بانک‌های عامل وام کمک ودیعه مسکن ۱۴۰۱

ردیف

نام بانک

میزان سهمیه بابت تسهیلات ودیعه مسکن

(میلیارد به ریال)

۱

مسکن

۷۰،۰۰۰

۲

ملی ایران

۳۵،۰۰۰

۳

سپه

۲۴،۰۰۰

۴

پست بانک

۲،۶۰۰

۵

صادرات ایران

۴۷،۰۰۰

۶

تجارت

۴۶،۰۰۰

۷

ملت

۴۷،۰۰۰

۸

رفاه کارگران

۲۱،۵۰۰

۹

کارآفرین

۱۳،۰۰۰

۱۰

سامان

۱۳،۰۰۰

۱۱

اقتصاد نوین

۱۵،۷۰۰

۱۲

پارسیان

۷،۲۰۰

۱۳

پارسارگاد

۲۸،۰۰۰

۱۴

سینا

۴،۶۰۰

۱۵

آینده

۱۳،۰۰۰

۱۶

شهر

۳،۷۰۰

۱۷

گردشگری

۱،۳۰۰

۱۸

ایران زمین

۱،۰۰۰

۱۹

خاورمیانه

۴،۳۰۰

۲۰

موسسه اعتباری ملل

۲،۱۰۰

 


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *