اعلانیه

راهنمای اجاره ویلا در زمان مسافرت

املاک

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 15 بازدید
اعلانیه

راهنمای اجاره ویلا در زمان مسافرت

اجاره ویلا و مکان مناسبی برای اقامت یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در زمان مسافرت به مکان‌های تازه است. برای این که از سفر نهایت لذت را ببریم، لازم است مکان مناسبی برای اقامت داشته باشیم.

سفر و دیدن مناطق جدید یکی از نیازهای امروزی انسان مدرن برای رهایی و دور شدن از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که در زمان‌های مختلفی با آن مواجه می‌شود. افراد زیادی به سفر علاقه‌مند هستند و به صورت مداوم برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند. افرادی نیز همچون کارمندان و افراد پرمشغله فرصت کافی برای مسافرت مداوم را ندارند و عموما برای سفر کردن در زمان تعطیلات‌های رسمی، عید و تابستان، برنامه‌ریزی می‌کنند. از آنجا که سفر کردن فرصتی برای فراغت و آسودگی خاطر است، داشتن آسایش نسبی و محل مناسبی برای اقامت و استراحت کافی امری ضروری است. اگر هم که مسافرت خانوادگی باشد، نیاز به اجاره ویلا و داشتن مکانی برای اقامت مهم‌‎تر می‌شود. ما در این مقاله از مجموعه مقالات مجله راهنمای همشهری قرار است به مواردی اشاره کنیم که در زمان اجاره ویلا باید به آن‌ها توجه کنید.

اجاره ویلا از طریق سایت‌های معتبر

این روزها با گسترش سایت‌های معتبر و قابل اعتماد برای اجاره ویلا و محل اقامت در هر جای ایران و حتی خارج از کشور نیز، دغدغه و نگرانی درباره این موضوع کمتر شده است. اجاره ویلا قبل از سفر، از طریق یکی از همین سایت‌های معتبر رزرو محل اقامت، راهی مطمئن برای انتخاب ویلایی متناسب برای بودجه، زمان سفر و سلیقه خودمان است. رزرو آنلاین محل اقامت و اجاره ویلا مزایایی دارد که عبارت است از:

  • امکان بررسی و مقایسه قیمت اجاره‌ها
  • امکان رزرو از طریق روشی مطمئن
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان
  • امکان آگاهی از نظرات سایر مسافران گذشته
  • آگاهی از امکانات و نوع دسترسی ویلا
  • امکان مشاهده و بررسی محیط داخلی هر ویلا از طریق فیلم و عکس

یکی از نکاتی که باید قبل از اجاره ویلا به ویژه اجاره ویلا در شهرهای شمالی کشور بدانید، این است که ویلاها انواع مختلف و متفاوتی دارند. بنابراین لازم است که قبل از سفر، هدف‌تان از سفر و ویلای موردنظرتان را مدنظر داشته باشید تا در زمان انتخاب به درستی تصمیم بگیرید.

انواع ویلاهایی که در شمال کشور می‌توانید برای مدت‌زمان کوتاه یا طولانی اقامت کنید، عبارت‌اند از:

  • ساحلی
  • جنگلی
  • شهرکی
  • محلی

توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت اجاره ویلا

در تعیین قیمت اجاره ویلا عوامل مهمی تاثیرگذار هستند که قبل از اجاره باید از آن آگاه باشید. از عوامل مهمی که در قیمت اجاره تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان سفر (عموما قیمت اجاره ویلا در نوروز و سایر تعطیلات رسمی بالا است.)
  • مدت اقامت (هرچقدر مدت‌زمان اقامت شما بیشتر باشد، می‌توانید ویلا را با قیمت معقول‌تری برای هر شب اجاره کنید.)
  • تعداد نفرات (هر چقدر ویلا امکانات کافی برای تعداد افراد بیشتری داشته باشد، طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد.)
  • موقعیت ویلا (عموما ویلاهای دنج ساحلی و جنگلی قیمت بالاتری نسبت به ویلاهای معمولی داخل شهر دارند.)
  • امکانات ویلا (طبیعی است اگر ویلایی امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی، سالن ورزش و… داشته باشد، هزینه اجاره آن بالاتر خواهد بود.)

نکات مورد توجه در زمان اجاره ویلا

در زمان اجاره ویلا نکات مهمی وجود دارند که باید گوشه ذهن‌تان داشته باشید و به آن‌ها توجه کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود که انتخاب بهتری داشته باشید و از سفرتان لذت ببرید:

دسترسی‌ ویلا

اگر قبل از سفر هدف‌تان را مشخص کرده باشید، به‌ راحتی می‌توانید ویلای مناسب خودتان را انتخاب کنید. اگر قصد دارید که از مناطق تاریخی، بازارچه‌های محلی و… دیدن کنید و قصد خرید از پاساژها را دارید، بنابراین ویلای شما باید دسترسی خوبی به این امکانات داشته باشد. اما اگر قصد خلوت کردن و تمدد اعصاب را دارید، ویلاهای ساحلی و جنگلی دنج برای شما مناسب‌تر هستند، زیرا از هیاهو و شلوغی به دورند.

زمان تحویل ویلا

زمان تحویل و تخیله ویلا نیز عموما شبیه به هتل‌هاست. در واثع شما باید راس ساعت ۱۴ ویلا را تحویل بگیرید و ساعت ۱۲ ظهر نیز تخلیه کنید. با توجه به این قانون زمان سفر و بلیط رفت و برگشت‌تان را طوری بگیرید که موجب معطلی یا اذیت شما نشود.

هزینه کنسلی اجاره ویلا

در صورت این که شما اقامت خود را کنسل کنید یا زمان اقامت‌تان را تغییر بدهید، باید هزینه‌ای را به‌ خاطر کنسلی بپردازید. قبل از زمان اجاره ویلا، از درصد هزینه کنسلی اطلاع کسب کنید. همین‌طور از صاحب ویلا بپرسید که اگر کنسلی از جانب او بود، چقدر پرداخت خواهد کرد. زیرا در صورت کنسلی از طرف مالک نیز، شما متضرر می‌شوید .

امکانات ویلا و نظرات مسافران قبلی ویلا

اگر قصد دارید که در مدت اقامت‌تان در ویلا کمی هم آشپزی کنید، لازم است درباره امکانات آن اطلاعات دقیقی داشته باشید. در صورتی که امنیت خودروی شخصی هم برای شما مهم است، باید از وجود پارکینگ اطمینان حاصل کنید. اگر هم فرد خردسال، سالمند یا معلولی همراه شماست، باید از وجود امکانات لازم برای این افراد نیز آگاه شوید.

سخن پایانی

اگر جزو واردی که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، نکته دیگری هم وجود دارد که از نظر ما غافل مانده است، در بخش نظرات آن را با ما و بقیه مخاطبان به اشتراک بگذاریم تا با اجاره ویلا مناسب، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز برای خود رقم بزنیم.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *