اعلانیه
اعلانیه

۱۴ مهارت ضروری برای مهندسان شیمی

مشاغل مهندسی شیمی همچنان در مسیر صعودی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای دهه آینده سالانه ۴ درصد رشد کند.

از آنجایی که اقتصاد جهانی رو به رشد است، شرکت‌ها و دولت‌ها به این افراد حرفه‌ای با مهارت‌های کلیدی برای انجام این کار نیاز خواهند داشت. آیا به شغل مهندسی شیمی علاقه دارید؟ داشتن مهارت‌های لازم برای شکوفایی در این شغل ضروری است – این ترکیبی از مهارت‌های فنی و نرم است.

ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری فهرستی از ۱۵ مهارت لازم برای مهندسان شیمی را گردآوری کرده‌ایم. بیایید عمیق‌تر به آنچه برای پیشرفت به عنوان یک مهندس شیمی نیاز است، شیرجه بزنیم .

مهارت‌های تحلیلی

مهارت‌های تحلیلی برای مهندسان شیمی بسیار مهم است زیرا این رشته‌ای است که از تفکر انتقادی، استدلال منطقی و تجزیه و تحلیل داده‌ها تشکیل شده است. درک اینکه چرا چیزی طبق برنامه پیش نمی‌رود یا چرا یک محصول کار نمی‌کند، می‌تواند به شما در رمزگشایی و شناسایی مشکلات احتمالی کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند به شما امکان حل آنها را بدهد.

مهارت‌های ریاضی

ریاضیات جنبه مهمی از مهندسی شیمی است. شما در تمام طول روز با اعداد کار می‌کنید، به خصوص در محیط آزمایشگاهی هنگام استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری پیشرفته و مدل‌های تئوری کامل. ریاضیات همچنین در ترمودینامیک، طراحی و کنترل فرآیند و واکنش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهارت‌های مدیریت پروژه

این مهارتی است که با بالا رفتن از رتبه‌های این صنعت، باید داشته باشید. با این اوصاف، لزوماً نیازی به مدرک تحصیلی پس از دبیرستان در این زمینه و یا هر نوع آموزش رسمی ندارید – این مهارتی است که می‌توانید به عنوان پیشرفت در حرفه خود در آن بسازید.

یک مهندس شیمی در  نقش مدیریت پروژه باید وظایف را محول کند، به کارکنان انگیزه دهد، زمان آنها را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که نتایج پروژه از بالاترین کیفیت برخوردار است.

مهارت‌های بین فردی

دپارتمان‌های منابع انسانی به طور معمول بیان می‌کنند که یک بحران مهارت‌های نرم در محل کار امروزی آشکار می‌شود و مهارت های بین فردی – یا فقدان آن – در این گفتگو گنجانده شده است.

همکاری، رفتار، حل تعارض و شاید حتی آداب معاشرت توانایی‌هایی هستند که در بسیاری از دفاتر امروزی وجود ندارند. بنابراین، در حالی که مهندسان شیمی به عنوان حل‌کننده‌های منطقی شناخته می‌شوند، آنها همچنین باید مهارت‌های بین فردی عالی را از خود نشان دهند. در واقع، مهارت‌های بین فردی ضروری است اگر با دیگران همکاری موفقیت آمیزی داشته باشید و روزی تیمی را رهبری کنید.

راهنمای نوشتن رزومه مهندس شیمی

مهارت حل مسئله

در مهندسی شیمی،  حل مسئله یکی از بسیاری از مهارت‌های کلیدی لازم برای موفقیت در شغل است. حل مسائل چیزی است که این حرفه در مورد آن است – به کارگیری اصول شیمی، زیست شناسی و ریاضیات در تولید مواد شیمیایی، محصولات دارویی، غذا، سوخت و فهرست بلندبالایی از سایر محصولات مصرفی و صنعتی.

مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها

مهندسان شیمی باید به ابزارهای علم داده دسترسی داشته باشند تا از گنجینه داده‌های موجود بهره برداری کنند. از ذخیره‌سازی داده‌ها تا تجسم داده‌ها، اینها بخشی از مسئولیت‌های کاری روزانه هستند که می‌توانند به بینش صحیح، برنامه‌ریزی دقیق و فرآیندهای درست منجر شوند.

از آنجایی که داده‌ها در حال حاضر جنبه ضروری هر رشته مهندسی هستند، یکی از آن مهارت‌های فنی است که مهندسان شیمی به راحتی می‌توانند به آن دست یابند.

مهارت‌های علمی

در حالی که ممکن است گفتن اینکه مهارت‌های علمی برای مهندسی شیمی مورد نیاز است، اضافی باشد، وقتی شروع به درک اینکه چرا این برای این رشته ضروری است، چیزهای بیشتری وجود دارد. در سطح بنیادی، شما از قوانین و روش‌های علمی برای حل مسائل با استفاده از ریاضیات، شیمی، فیزیک و فناوری برای موفقیت استفاده می‌کنید. بنابراین، داشتن درک کامل از این رشته‌های علمی ضروری است.

مهارت تصمیم گیری

در مهندسی شیمی، تصمیم گیری یک مهارت کلیدی است زیرا شما هزینه‌ها و مزایای نسبی اقدامات ممکن را برای انتخاب مناسب‌ترین آنها محاسبه می‌کنید. این نیاز به یادگیری فعال، تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و ارزیابی و نظارت بر عملیات در هر زمینه STEM دارد .

مهارت‌های توجه به جزئیات

آیا باید گفت که توجه به جزئیات چیزی است که مهندسان شیمی به آن نیاز دارند؟ خوب، ما به هر حال آن را می‌گوییم!

توجه به جزئیات به ویژه اگر در کارخانه یا آزمایشگاه کار می‌کنید مهم است – عدم جهت گیری جزئیات می‌تواند منجر به حوادث جدی شود. به زبان ساده، مهندسان شیمی باید تعادل خوبی بین تمرکز بر چیزهای کوچک بدون از دست دادن تصویر بزرگ حفظ کنند. این قدرت جزئیات محور بودن است.

مهارت‌های کامپیوتری

مهندسان شیمی برای داشتن سواد فناوری اطلاعات، اعداد و دانش کامپیوتر آموزش دیده و به طور رسمی آموزش دیده‌اند. به عنوان یک حرفه‌ای در این زمینه، به فناوری‌ها و نرم افزارهای قدرتمند و در حال توسعه وابسته خواهید بود. چه کار با داده‌ها باشد و چه انجام محاسبات، مهارت‌های کامپیوتری با مهندسی شیمی همراه است.

مهارت‌های مدیریت منابع

آیا مدیریت منابع مترادف با مدیریت پروژه است؟ نه کاملا.

در حالی که مدیریت پروژه مستلزم این است که کل یک سرمایه گذاری را در نظر داشته باشید، مدیریت منابع به جزئیات توجه دارد، در مورد مهندسان شیمی، آنها باید منابع را از نیروی کار گرفته تا مواد برای به حداکثر رساندن کارایی پروژه تخصیص دهند. اصول مدیریت منابع شامل ظرفیت و تخصیص منابع و مدیریت کار تیمی و مدیریت کار شخصی است.

در نهایت، اهداف مدیریت منابع اجتناب از شرایط پیش بینی نشده، ایجاد محیطی شفاف، ایجاد یک شبکه ایمنی و سنجش کارایی تیم است.

مهارت‌های طراحی

ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما مهارت‌های طراحی برای مجموعه مهارت‌های گسترده‌تر مهندس شیمی مهم است. دلیل؟ یکی از کارکردهای رایج این حرفه ای STEM طراحی کارخانه‌های فرآیند جدید، تجهیزات کارخانه یا تغییر محصولات موجود است. به طور کلی، مولفه طراحی مهندسی شیمی می تواند به تولید محصولات جدید در انرژی، کشاورزی، تولید و سایر صنایع حیاتی منجر شود.

مهارت‌های تجسم

هنگام کار در یک نقش مرتبط با تجارت، مهارت‌های تجسم ضروری است زیرا باید داده‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها و سایر یافته‌های مرتبط با موقعیت خود را تجسم کنید. با استفاده از ابزارهای تجسم مختلف، می‌توانید نمایش‌های بصری داده‌های خود را برای مدیریت، مشاوران، مشتریان و همکاران واضح و مختصر بسازید.

مهارت‌های تحقیق

در این زمینه، مهارت‌های تحقیق در مورد خلق ایده‌های جدید، کنار هم قرار دادن دیدگاه‌های مختلف و جمع‌آوری طیف وسیعی از استدلال‌ها است. مهارت‌های تحقیق در واقع با تفکر انتقادی گره خورده است، اما هنوز مستقل از یکدیگر هستند.

به عنوان مثال، داشتن یک مهارت تحقیق شامل توسعه درک اطلاعات است. مهارت تفکر انتقادی مستلزم پرسش از حقایق، آمار و شواهد است. در مهندسی شیمی، داشتن درک اساسی از هر چیزی و هر چیزی که روزانه با آن در تماس هستید بسیار مهم است. در غیر این صورت، جنگل را از درختان از دست خواهید داد – و این می‌تواند عواقب طولانی بر پیشرفت شغلی شما داشته باشد.


اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *