اعلانیه
اعلانیه

راهنمای نصب دوربین مدار بسته در ویلا

نصب دوربین مدار بسته در ویلا

دوربین مدار بسته در دنیای امروز به خصوص برای ویلاهای کوچک و بزرگ که اکثراً خالی از سکنه هستند بسیار مورد نیاز است. با داشتن راهنمای نصب این دوربین ها بهتر و راحت تر می توانید برای حفظ امنیت ویلای خود اقدام کنید. این راهنمایی شامل خرید و محل نصب و دیگر فاکتورها می باشد.

دوربین مدار بسته مورد نیاز اکثر منازل ویلایی است به خصوص در مناطق دور دست یا ویلاهای خالی از سکنه است. اگر شما هم جز افرادی هستید که یک خانه ویلایی در مناطق خوش آب و هوا یا داخل شهر دارید و اکثراً آخر هفته ها یا زمان تعطیلات برای تفریح یا استراحت به آن جا سر می زنید بهتر است امنیت ویلا را در نظر داشته باشید.

توسط راهکارهای متفاوتی می توان امنیت ویلاها را تأمین کرد. برخی ترجیح می دهند با ترتیب دادن یک اتاق سرایداری در باغ یا ویلای خود یک نگهبان یا سرایدار جهت حفاظت و رسیدگی به امور ویلا استخدام کنند. برخی نیز کلید ویلای خود را به افراد مورد اعتماد محلی می سپارند تا از آن مراقبت کند.

برخی از راهکار دیگری استفاده می کنند و از سگ های نگهبان بهره می برند که وظیفه ی آب و غذا دادن به سگ نیز به افراد دیگری باید سپرده شود و مبلغی به آن ها پرداخت می شود اما اکثر افراد ابزارهای امنیتی مختلف را برای این منظور می پسندند تا امنیت ویلا را بالا ببرند.

سیستم های هوشمندی مانند دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت نیز از روش های دیگر است که برخی از افراد از آن استفاده می کنند.

البته ابزارهای امنیتی به تنهایی نمی توانند برای امنیت، به خصوص برای محل های دور از دسترس و خلوت خیلی کارساز باشند و اکثراً سارقان برای آسیب زدن یا سرقت این نوع ویلا ها زمان کافی خواهند داشت.

هر کدام از موارد فوق را که انتخاب کنید، در کنار آن یکی از مواردی که بسیار به شما کمک می کند و افزایش ایمنی و نظارت شما را تأمین می کند، استقرار سیستم امنیتی نظارت تصویری ویلا است.

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته در ویلا

دوربین مدار بسته با اهداف مختلفی در ویلا نصب می شود. یکی از مهم ترین اهداف که مشتریان خرید این دوربین ها و تجهیزات را ترغیب به استفاده از آن ها می کند، نظارت بر ویلا در زمان هایی است که در آن جا حضور ندارند.

با نصب دوربین مدار بسته در ویلا می توان ورود و خروج افراد به ویلا را چک کرد و حتی انجام امور محوله به فرد سرایدار یا مورد نظر را بررسی کرد. حتی می توان مطمئن باشید زمانی که در ویلا نیستید نگهبان ویلا آن را بدون اجازه ی شما اجاره نمی دهد.

کاربر دیگر دوربین های مدار بسته مشاهده ی تصاویر از راه دور است که به شما این امکان را می دهد با اتصال سیستم نظارت خود به اینترنت کنترل دوربین را در دست بگیرید یا تصاویر دوربین مدار بسته را به صورت ضبط شده یا زنده ببینید.

انتخاب نوع سیستم نظارتی و دوربین مدار بسته

بسته به اهداف و نیاز خود می توانید سیستم نظارتی ویلا را انتخاب کنید. با توجه به این که حساسیت این اماکن بالا نیست، می توان از دوربین های آنالوگ HD استفاده کرد اما اگر دارای یک ویلا با لوازم لاکچری و لوکس هستید و کیفیت تصویر برایتان اولویت بالایی دارد، بهتر است از سیستم های مدار بسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید که جوابگوی نیاز شما در زمینه ی نظارت تصویری باشد.

در حال حاضر از سیستم های آنالوگ سنتی برای ویلا نیز استفاده می شود اما کیفیت تصویر حتی در بالاترین کیفیت قابل ارائه توسط این دوربین مدار بسته بسیار پایین تر از دوربین های HD و آنالوگ است. در سال های گذشته انواع دوربین های HDCVI، Turbo HD، AHD و HD-SDI جایگزین دوربین های سنتی و آنالوگ شده اند. مخصوصاً سیستم های AHD با توجه به این که قیمت آن به تجهیزات آنالوگ نزدیک است و کیفیت تصویر به مراتب بالاتری دارد انتخاب خوبی است که هزینه های پیاده سازی را نیز کم می کند.

البته در صورتی که در مکانی دیگر دوربین مدار بسته آنالوگ دارید می توانید آن را با سیستم HD جایگزین کنید یا تحت شبکه از تجهیزان آن برای ویلا بهره ببرید.

با توجه به حساسیت نظارت بر ویلا می توان از دوربین های مدار بسته میان رده و یا ارزان قیمت تر استفاده کرد. توصیه می شود از خرید تجهیزات نظارتی بی نام یا متفرقه خودداری شود زیرا معمولاً عمر پایینی دارند و هزینه تعمیرات و نگهداری هزینه بر و بالایی دارند.

بهتر است در صورتی که یک ویلای مجهز و لوکس دارید از برندهای میان رده به بالای موجود در بازار استفاده کنید.

محل نصب دوربین مدار بسته در ویلا

نصب دوربین مدار بسته و محل قرار گیری آن با توجه به این که اهداف نصب سیستم نظارتی مختلف است، می تواند متفاوت باشد. برای ویلا بهتر است نظر کارشناس را در مورد انتخاب محل نصب بپرسید. موارد مناسب برای این واحدها می تواند شامل موارد زیر باشد.

– محوطه ی روبروی ساختمان ویلا: بسته به نیاز، یک یا چند دوربین مدار بسته برای نظارت بر محوطه و حیاط روبروی ویلا می توان نصب کرد.

– درب ورودی و اصلی ویلا: بهتر است در کنار درب اصلی و ورودی ویلا برای نظارت ورود و خروج ماشین ها و افراد از ویلا، یک یا دو دوربین مدار بسته در این بخش نصب کرد. به طور معمول در این قسمت اتاق سرایداری یا اتاق نگهبان قرار گرفته است.

– ورودی ساختمان ویلا: در هر ویلا ممکن است چندین درب ورودی مختلف وجود داشته باشد و یکی از مهم ترین بخش های ویلا برای نظارت شناخته می شود و می توان از این طریق ورود و خروج افراد را به ویلا تحت نظارت و کنترل گرفت.

البته ذکر یک نکته الزامی است که در صورتی امنیت ویلا توسط مکمل های دیگر مانند نگهبان یا سرایدار یا توسط سگ های نگهبان کنترل نشود دوربین ها اگر در دسترس باشند به راحتی توسط سارقان قابل سرقت است.

به دلیل تنوع در طراحی ویلاها و کاربری های مختلفی که سیستم های نظارتی و دوربین های مدار بسته مختلف در ویلاها دارند، توصیه می شود برای انتخاب و مشاوره محل های نصب دوربین مدار بسته و سیستم های نظارتی تصویری در ویلا با مجریان یا کارشناسان متخصص در سیستم های مدار بسته مشورت کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *