اعلانیه

دانستنی های عکاسی در سفر

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 13 بازدید
اعلانیه

دانستنی های عکاسی در سفر

احتمالا برایتان پیش آمده که در سفر به نقاط جذاب و دیدنی، نتوانید زیبایی و شکوه مناظر را در عکس هایتان به نمایش بگذارید. اگر کارهای بزرگ ترین عکاسان دنیا را دنبال کرده باشید، متوجه می شوید که تمامی آن ها از قوانین ساده اما مهمی در عکاسی پیروی کرده اند که با یادگیری آن ها و صد البته تمرین زیاد، می توانید به مهارت بالایی در ثبت بهترین حالت لحظه هایتان دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا با مهم ترین قوانین عکاسی در سفر آشنا شوید.

قاب بندی

ترکیب بندی در عکاسی فقط در قرار دادن کل سوژه در یک قاب خلاصه نمی شود. بلکه باید بتوانید با المان های محیط، سوژه اصلی عکستان را قاب کنید. این کار باعث می شود چشم بیننده به سرعت به سوژه ی اصلی بیافتد و جذابیت زیادی در عکس های تان ایجاد می کند. همانطور که در عکس می بینید، عکاس از تنه ی درختان به عنوان قابی برای آبشار استفاده کرده است.

نقطه ی فوکوس

یکی از راه هایی که می توانید با کمک آن توجه بیننده را مستقیما به سوژه ی اصلی تان جلب کنید، فوکوس کردن (تمرکز کردن) روی آن سوژه و محو کردن بقیه تصویر است. این تکنیک برای زمانی که قصد عکاسی از یک شخص به خصوص در یک جمع شلوغ یا عکاسی از حیوانات در زمینه خاصی را دارید موثر است. برای درک بهتر این موضوع، نگاهی به عکس های ورزشی بیندازید و ببینید که چگونه سوژه اصلی به خوبی در تصویر مشخص شده است.

استفاده از رنگ ها

همنشینی رنگ ها در عکاسی اهمیت زیادی دارد. به طور مثال رنگ آبی و زرد ترکیب خوبی را در کنار هم ایجاد می کنند (زمینی پر از گل های آفتابگردان و پس زمینه آسمان) و یا ترکیب رنگ قرمز و سبز که در طبیعت زیاد دیده می شود. برای درک بهتر این موضوع می توانید چرخه ی رنگ ها را مطالعه کنید. به طور کلی، رنگ های متضاد می توانند درنهایت ترکیب رنگی جالبی را رقم بزنند.

همانطور که در عکس می بینید، چندین رنگ در این تصویر ثبت شده است؛ اما رنگ غالب آن به خاطر وجود آسمان و دریاچه در کادر، آبی است. همچنین خانه های زرد نیز با این رنگ آبی ترکیب دلنشینی ایجاد کرده اند. در سفرتان، به تضاد ها و مکمل های رنگی محیط دقت کنید و آن ها را آگاهانه در عکس های تان به کار ببرید.

داستان سرایی

وقتی در سفرتان قصد دارید از منظره ای عکس بگیرید& تمام خاطرات و اتفاقاتی که در سفرتان افتاده است، جایی در ذهن شما نقش بسته است. وقتی بعد ها به عکس های تان نگاه می کنید، تمام آن خاطرات برایتان تداعی می شوند. هیچکس دیگری چنین برداشتی از عکس های شما نخواهد داشت. برای دیگران عکس آن آبشار فقط عکس یک آبشار است!

بنابراین، توانایی و مهارت شما در عکاسی است که می تواند تمام آن اطلاعات جذابی که در ذهن دارید را به مخاطب تان منتقل کند. از احساسات استفاده کنید، لحظه های هیجان انگیز را ثبت کنید و از المان های انسانی بهره ببرید تا به بهترین نحو بتوانید داستانی را با عکس هایتان روایت کنید.

همانطور که در عکس می بینید، عکاس سعی داشته تا میمون های پررویی را به تصویر بکشد که از توریست ها غذا می دزدیدند. بنابراین گرفتن این عکس زمانی که یکی از میمون ها مشغول زبان درازی به دوربین بود تا حدودی روایت گر داستان آن است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *