اعلانیه

اَشنایی با دره ستارگان در قشم

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 13 بازدید
اعلانیه

اَشنایی با دره ستارگان در قشم

قشم جزیره ی بی نظیری است که هرکدام از جاذبه های آن به تنهایی می توانند در رشد صنعت گردشگری ایران تاثیر گذار باشند. این جزیره با داشتن خاص ترین پدیده های طبیعی، یک مقصد بسیار مناسب برای ماجراجویان و طبیعت گردان است. این جزیره دیدنی به داشتن عجایب هفتگانه معروف است. دره ستارگان یکی از همین عجایب است که وجود اشکال منحصر به فرد و افسانه های محلی درباره آن، این دره را تبدیل به یکی از عجایب جزیره کرده است. با ما همراه باشید تا با یکی از دیدنی ترین و خاص ترین جاذبه های توریستی پهناورترین جزیره خلیج فارس آشنا شوید.

قشم جاذبه های دیدنی زیادی دارد. علاوه بر دره ستارگان، ژئوپارک قشم، جنگل های حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه، بام قشم، زیستگاه لاک پشت ها از دیگر عجایب این جزیره هستند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها می توانید مطلب عجایب هفتگانه ی قشم را مطالعه کنید.

شکل عجیب سنگ های این دره، مربوط به دوران زمن شناسی سنوزوئیک است و قدمت آن به دو میلیون سال پیش بر می گردد. این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم که تنها ژئوپارک خاورمیانه است، در یونسکو به ثبت رسیده است. گفته می شود این اشکال دیدنی طی صد ها هزار سال در اثر واکنش های فرسایشی زمین تحت تاثیر تند بادها، رگبار ها و باران های فصلی پدید امده اند.

افسانه هایی در بین بومیان وجود دارد که دلیل شکل گیری این اشکال را برخورد شهاب سنگ با زمین در گذشته می دانند. آن ها معتقدند برخورد شهاب سنگ باعث جا به جایی خاک شده است و پس از خشک شدن، خاک های جا به جا شده به شکل امروزی شان درآمده اند.

صدای بادی که در میان این اشکال می پیچد باورهایی را در مردم بومی این منطقه، مبنی بر وجود ارواح سرگردان ایجاد کرده است. آن ها معتقدند شب ها و با تاریک شدن هوا، روح های سرگردانی در این منطقه رفت و آمد دارند و به همین دلیل هرگز بعد از تاریک شدن هوا به سمت این دره نمی روند. با وجود این، شب های این منطقه یکی از بهترین زمان ها برای لذت بردن از مناظر زیبا و سکوت مرموز آن است و می توانید کمی با خودتان در یکی از زیباترین پدیده های طبیعی ایران خلوت کنید.

موقعیت و نحوه دسترسی

دره ستارگان درجاده غارهای خوربس، در نزدیکی روستای برکه خلف در جنوب قشم قرار دارد. در امتداد این روستا، مسیری ۵۰۰ متری وجود دارد که می توانید از طریق آن به این دره دسترسی پیدا کنید.

برای رسیدن به دره ستارگان باید به سمت سواحل جنوبی قشم و روستای برکه خلف بروید. این دره در ۵ کیلومتری شمال این روستا قرار گرفته است. با توجه به گرمای زیاد این منطقه بهترین زمان سفر به ان پاییز و زمستان و اوایل بهار است.

در نزدیکی این جاذبه می توانید از روستای دیدنی برکه خلف و غارهای خوربس (شامل آثاری از معماری صخره ای) هم دیدن کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *